Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
gaśnie przy dodawaniu 'gazu', 1.3, gaźnik AISIN
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2015-05-17, 10:24   gaśnie przy dodawaniu 'gazu', 1.3, gaźnik AISIN

Możliwe że ktoś się spotkał z takim problemem.
W czasie jazdy po asfalcie, jakieś 25 km po starcie, auto straciło moc przy dodawaniu 'gazu' do tego stopnia że nie dało się jechać. Wielowątkowa diagnoza na poboczu wykazała że lekarstwem na dolegliwość jest przymknięcie przepustnicy ssania. Przy otwartej przepustnicy i dodawaniu 'gazu' z dyszy wylatuje coraz większa dawka paliwa, a silnik przygasa aż do całkowitego zdechnięcia. Po przymknięciu przepustnicy, pozostawiając szczelinę taką jaka jest przy zimnym silniku, wszystko działa poprawnie.
Suka zrobiła mi taki numer na kilometr przed stacją diagnostyczną jak jechałem na przegląd :-/ Lekarstwo w postaci trytrytki która zablokowała przepustnicę we właściwej pozycji załatwiła sprawę i przegląd zaliczony (dobrze że diagnosta nie wpadł na pomysł sprawdzenia spalin ;-) ).

Niestety nadal nie wiem jaka jest przyczyna problemu.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2015-05-17, 10:48   

Domykając przepustnicę zmienia się skład mieszanki. Tutaj szukalbym problemu. Druga sprawa. Po całkowitym otwarciu przepustnicy ssania, za dalszą dynamikę pracy odpowiada druga przepustnica systemu dodatkowego, który posiada oddzielną dyszę. Proponuję sprawdzenie pracy plywaka w komorze paliwowej oraz stan obu dysz. W manualu jest też pokazane czyszczenie małych otworów wentylacyjnych, które odpowiadają za ciśnienie w układzie.
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-05-17, 23:11   

kolega bil będzie wiedział - sporo grzebał przy AISINowym :-D
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-05-18, 23:16   

Jak miałem gaźnik to spotkałem się z podobnym objawem - dwa razy.

Pływak się przywiesił.

Może wskoczyłeś w jakąś dziurę i w tym momencie się zblokował, albo tępo z jakiegoś powodu pracuje.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2015-05-19, 07:04   

...a gdzie tam, asfalt równy jak stół, żadnych dziur.
Dla ułatwienia dodam że następnego dnia wyprowadziłem auto na spacer i owszem przestało jechać, ale to jak na żwirowni powiesiłem się reduktorem na sporym kamyku :oops: Poza tym silnik działał jak należy.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.