Odpowiadając od razu na chyba najważniejsze pytanie czego oczekuje od samochodu:
Jak to kolega Didymos powiedział "vita to świetny wybór na codzienny dupowóz z terenowymi aspiracjami", a ja właśnie takiego samochodu potrzebuje.
Komfort jazdy nie jest dla mnie priorytetem i długo trzymałem się przy samuraju ale jednak z dwa razy do roku odwiedzam nasz piękny kraj robiąc 1200km. Do pracy mam 21km z ograniczeniem 100km/h, a kawałek ekspresową gdzie mało kto jedzie wolniej. Nie chcę być zawalidrogą, a jazda suką z tą prędkością pewnie do przyjemnych nie należy.
Natomiast co do terenu... Lubie wjechać w las ale na razie nie napalam się na jakiś hardcore. Na pewno też nie mogę motać, bo o ile w PL jak kto chce to w DE wolę nie zwracać na siebie uwagi panów mundurowych niehomologowanymi modyfikacjami (wszelkie klatki, podnoszenie zawieszenia, większe opony). Nie mówiąc o TÜVie.
Raczej aspiruję na samochód wyprawowy by móc z żonką troszeczkę głębiej w naturę sie zapuścić niż osobówką. Jakiś wypad w góry, dojazd w troszkę głębszy las- tego potrzebuję.
Ewentualnie w przyszłości sprzedać i kupić samuraja-> zmotać i wozić na przyczepce jako w ogóle nieuprawnionego do ruchu potworka.
Mam nadzieję, że wystarczająco się usprawiedliwiłem dlaczego Vitara
Na inne sugestie niż Vitarka również jestem otwarty.
Proszę o porady na co zwrócić uwagę kupując Vitarę. Czy mniej więcej to samo co przy samuraju? KLIK a
Proszę też aby kto ma jakieś doświadczenie lub informację na temat silników z Vitary by się podzielił :D
Jakie przebiegi robią bez większych awarii?
Chętnie też bym zaciągnął informacji o przybliżonych kosztach instalacji gazowej i tego jak ją znosi.
Naturalnie zagazować muszę go na miejscu, bo z PL nie podbiją mi potem TÜVu ale w odniesieniu do skomplikowania instalacji mogę oszacować ceny tutaj (są instalacje za 700euro a są i za 2000)...
Widziałem go :D
Estetycznie bym ciut zmienił ale poza tym jest cudowny. Sam namiot taki 10k kosztuje...
Tylko jakby go niebiescy zobaczyli to bym się pożegnał z dowodem rejestracyjnym. Nie mówię już o zarejestrowaniu tego na niemieckie blachy.
A właśnie myślałem o tym co by kupić od polaka (allegro ma też więcej ciekawych ofert) ale niestety z tego co się ogólnie w temacie sprowadzania samochodów z Polski od Niemiec (hehe) dowiedziałem to same schody. Pierwsza sprawa, że jakakolwiek niezgodność w homologacji, jakaś przeróbka z polski (instalacja gazowa, zawieszenie, opony).. cokolwiek do czego na stacji diagnostycznej mogą się przyczepić i już nie dostane TÜVu.
Samo przerejestrowanie z PL na D jest tańsze niż na odwrót bo tylko TÜV (ok 120euro) i rejestracja ok 20-30...
Ale właśnie to przekonanie mechaników, że polska to kraj 3go świata i samochód z PL to nie może być dobry...
No musiałaby to być naprawdę fabryczna perełka by nie było się do czego przyczepić.
Myślałem przez chwile o zagazowaniu w PL bo dużo taniej ale też nie przejdzie... zapłacę drugie tyle by to legalne w DE było.
Jedyne rozwiązanie to wrócić do PL :D
Zazdroszczę wam możliwości orurowania i śmigania po drogach. Tutaj bym się bał.
Mam wrażenie, że niemiecka policja jeszcze bardziej czepliwa od polskiej.
Co do ostatniego linku to tam niestety mowa o 1.9 i 2.0 diesla a tutaj mam oferty na 1.6 benzyniak i nawet nie wiem czy to 16v czy 8v czy gaźnik xD
EDIT: Ale mam zamiar jeszcze jakiegoś ładnego Samiego gdzieś niedaleko wyszukać i się dla porównania przejechać. Może moje młode kości nie odczują różnicy. Chociaż pewnie tą stówą jedzie z większym trudem niż Vitara
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-05-22, 21:32
Ten deluxe z ogłoszenia, to na pewno nie żadna wersja fabryczna, bo tą określają literki JLX na tylnej klapie, pewnie bardziej chodzi o ten wiejski tuning.
Zdaje się Delta 4x4 (być może inni tunerzy też) robiła takie paskudy na szerokich niskoprofilowych laczkach i z nadmuchanymi poszerzeniami na mieniecki rynek.
Silnik, sądząc po podanej mocy, 1,6 8V.
Do przemieszczania się głównie po czarnym celowałbym raczej w 2,0 albo 1,6 16V, chociaż nawet 1,6 8V dynamiką bije na głowę samuraia.
Diesli imho nie warto brać pod uwagę - same smętne zamulacze.
Nie rozumiem dlaczego zazdrościsz orurowania, na co dzień do niczego się nie przydaje
SamNaSamZSam: z twojego pytania tak się porobiło, że jak widzę jimnyego to myślę o kompromitacji
Musiałem ostatnio wstrzymać się od kupna samochodu. W ciągu najbliższych dwóch tygodni zamierzam coś kupić i prosiłbym o kilka porad.
Zaczynając od końca to
http://www.samurai-serwis...uki-vitara.html
W przypadku zakupu i montażu w tym albo jakimkolwiek innym serwisie- jak wygląda sytuacja homologacji na terenie EU? Czy te części mają "europejską homologacje"? Czy o co tam chodzi?
Mieszkam na stałe w DE i samochód musi być na tutejszych blachach. Z tego też względu odpada typowe "motanie".
Mam rozumieć, że te 35mm teoretycznie wyklucza z poruszania się po drogach publicznych?
Wiem, że w Polsce nie tak się jeździ ale niestety tutaj wolę nie ryzykować
http://www.mobile.de/pl/S.../209932446.html
Ten patrząc po "wiejskim tuningu" raczej wypieszczony i powinien być w dobrym stanie na pewno nie wygląda na zaniedbanego i wytłuczonego w terenie. Poza tym nie zamierzam wlewać błota do środka więc po wywaleniu tego kiczowatego laminatu podgrzewane skórzane fotele, i webasto to miłe dodatki. Zawieszenie zrobić i po "de luxe" niewiele zostanie.
Miałem już jechać zobaczyć tego:
http://kleinanzeigen.ebay...468074-216-2632
Bo cena, przebieg, diesel i do tego niedaleko ale już go ktoś zaklepał na weekend. Jak się nie sprzeda to będę oglądał.
Ciekawe tylko gdzie jeszcze jest rdza, bo nadkola to bym sobie nawet sam podciął i gumowe poszerzenia dorobił. (Chociaż też ciekawe czy mi w ogóle takie zabiegi wolno podejmować czy to też będzie problem- chociaż ogólnie to mam nadzieję, że jak coś się nie będzie mocno rzucać w oczy to może nie wpadną na to by sprawdzić w papierach)
Liczę na uwagi i będę wdzięczny :D
serdecznie pozdrawiam.
stachura,
bardzo konstruktywny post :D
ale i z taką sytuacją się już spotkałem, gdy to dziadek sprzedawał tanio samochód, że już go noga boli i jeździć nie może. Dwa tygodnie później nowym jechał...
A poważnie to nic?
Ten pierwszy od góry link mnie interesuje. Jakiś komentarz? Warto?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum