Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Sprzęgiełka-proszę o wyjasnienie
kamil_ka 
nowicjusz
kamil_ka


Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 57
Skąd: kielce
Wysłany: 2015-05-26, 20:18   Sprzęgiełka-proszę o wyjasnienie

Witam.
Jakiś czas temu kupiłem samuraia. Jak kupowałem tylko jedno sprzęgiełko było na LOCK-prawe. Jak kupiłem, tak jezdziłem. Do włączania napedów używałem tylko dzwigni w samochodzie. W tym kole co było na LOCK po wymianie łożyska w kole dalej jest jakiś luz- mniejszy niz przed wymianą.
Nie jeźdzę w ciężkim terenie, czasem w błocie się pogrzebię. Jak poprawie używać sprzegiełek?
Z góry dziękuje za pomoc.
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-05-26, 20:21   

albo oba sprzęgiełka na LOCK (wtedy masz napęd 4x4 gdy na reduktorze wybierzesz 4H lub 4L... jak masz na reduktorze 2L a sprzęgiełka na LOCK to kręci się przedni most ale masz napęd 4x2

albo oba sprzęgiełka na FREE (wtedy zawsze masz napęd na tylną oś - 4x2)

[ Dodano: 2015-05-26, 20:22 ]
korekta:
...jak masz na reduktorze 2H (a nie 2L) a sprzęgiełka na LOCK to kręci się przedni most ale masz napęd 4x2

[ Dodano: 2015-05-26, 20:23 ]
na asfalcie ustawiaj sprzęgiełka na FREE i reduktor 2H
w terenie sprzęgiełka na LOCK i reduktor 4H lub 4L
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
kamil_ka 
nowicjusz
kamil_ka


Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 57
Skąd: kielce
Wysłany: 2015-05-26, 20:26   

ale jak grzebałem się w błocie wydawało mi się że oba koła ciągną. W każdym razie zawsze wyjezdzałem :mrgreen:

[ Dodano: 2015-05-26, 20:27 ]
Dziękuje za odpowiedz
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-05-26, 20:29   

Nie można jeździć z jednym na lock a drugim na free zawsze musi być tak samo z obu stron.
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-05-26, 20:30   

sprzęgięłka zawsze mają być oba w tej samej pozycji..albo oba LOCK albo oba FREE

jeśli miałeś tylko jedno na LOCK a drugie na FREE to nie wiem dokładnie...może był napęd 4x3 (na przodzie napęd miało tylko koło na którym sprzęgiełko było na LOCK a drugie koło tylko luźno się kręciło bez napędu) ... ale nie mam pewności jak dokładnie wygląda napęd z jednym sprzęgiełkiem na LOCK a drugim na FREE ... niech się starszyzna wypowie...
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-26, 20:37   

Żeby napęd na przód działał oba sprzęgiełka muszą być na lock. Przy zapiętym 1 na lock, drugim na free dyferencjał zrobi swoje i napędu nie będzie - będzie tylko się kręciła półoś po stronie FREE, do koła już nie dojdzie.
_________________
szym
 
     
kamil_ka 
nowicjusz
kamil_ka


Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 57
Skąd: kielce
Wysłany: 2015-05-26, 20:38   

to na free dawno nie było chyba ruszane bo ,,poszło,, dopiero przy pomocy klucza, ręcznie nie chciało. A może być tylko na 3?
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-26, 20:42   

O Panie,

jak takie zatwardziałe to rozebrać, wyczyścić i przesmarować, złożyć. I będzie pięknie.
_________________
szym
 
     
kamil_ka 
nowicjusz
kamil_ka


Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 57
Skąd: kielce
Wysłany: 2015-05-26, 20:42   

Ale w z błotka po załączeniu dzwigni w środku wychodził.. Poprzedni właściel miał go 8 lat. Mówił że tak jeżdził. Może być sprzęgiełko źle założone? Np. jest LOCK a pokażuje FREE?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-05-26, 20:45   

A może masz zaspawany dyfer :mrgreen:
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-26, 20:45   

Kamil,

samurai to dzielne auto a do tego zadział efekt placebo. No i na samym tyle z błota wyjeżdzałeś. Pomyśl, co będzie jak zapniesz wreszcie 4x4! :D

zeby na FREE sprzęgiełko było nadal zapięte, to by w środku musiało być wielkie ZŁO. Wątpie.
_________________
szym
 
     
kamil_ka 
nowicjusz
kamil_ka


Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 57
Skąd: kielce
Wysłany: 2015-05-26, 21:08   

Zaspawany miałem w bmce ;-)
Teraz już wiem żeby nie kupować samochodu (szczególnie terenowego) od kogoś kto miał go tyle lat i jak przyznał nic przez ten czas nie robił. Chociaż szczery
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-26, 22:00   

czy ja wiem, jak nic nie robił, to przynajmniej nie popsuł.
U mnie ktoś robił. Wolał bym, żeby się nie dotykał. I żeby mu usechł, żeby mu odpadł (za to co porobił) :)
_________________
szym
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-05-26, 23:36   

Didymos napisał/a:
A może masz zaspawany dyfer :mrgreen:


To raz. Dwa co mi do głowy przyszło - może z jednej strony masz zabierak :D ale jak doczytałem że jednak kluczem coś ruszyłeś to ta koncepcja też upadła. Wrzuć focie tych sprzęgiełek dla pewności. I może skoro było tak zapieczone to mimo położenia na free wciąż było zapięte... ? tak sobie gdybam...
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-05-27, 00:08   

moim zdaniem ktos to zle poskładał albo jest tyle syfu w środku że nie odchodzi (rozblokowuje) napędu po przekręceniu na free
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2015-05-27, 08:01   

ja jak miałem z uazie sprzegiełka i mi sie zepsuły to tak jak didymos napisał "zaspawałem je" i to samo może być u Ciebie, że z jednej strony masz zaspawany :-)
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
kamil_ka 
nowicjusz
kamil_ka


Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 57
Skąd: kielce
Wysłany: 2015-05-27, 23:06   

Witam ponownie.
Rozebrałem sprzęgiełka. Lewe ( to co ciężko chodziło) po wyjęciu został mi ten frez/tryb w środku. W prawym się trzymał sprężyny. Włożyłem sprzężyny w tym lewym na wzór prawego. Niestety już mi brakło mocy aby sprawdzić czy działa ok.
Ale wydaje mi się ze lewe nie rozłanczało. Nie wiem czy cos takiego jest możliwe...
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-05-27, 23:11   

Mozliwe jak ktoś źle złożył albo zardzewiało.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.