Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Krzyżaki - blaszak, 99r, Santana
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-04-18, 21:33   Krzyżaki - blaszak, 99r, Santana

Witajcie,
Zamierzam wymienić krzyżaki w Samim. Podczas zakupów nowych krzyżaków zauważyłem że nie które różnią się wymiarami. Jakie krzyżaki będą pasować w Samim z roku 1999, wtrysk, Hiszpan? Może polecacie jakiegoś konkretnego producenta?



Pozdrawiam
Rogal
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-04-18, 23:19   

Postrzelać możemy, ale najpewniej jest po prostu zmierzyć co masz :-)
W oryginale zdaje się były KOYO.
Ja zazwyczaj zakładam GMB - po prostu "mój" sklep ma je na miejscu zawsze ;-)
Fajnie jak są z kalamintką i oczywiście co jakiś czas wepchnąć trochę smaru.
 
 
     
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-04-18, 23:58   

Myślałem, że zależne jest to od rocznika samochodu. Ale dzięki wielkie za odpowiedz. Nie obejdzie się i będzie trzeba zostawić na parę dni Suzę w garażu :)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-19, 00:04   

Panie - loteria. Weź na wymiar z tego co masz i kup taki sam. Najpopularniejsze to 25x63,8 lub 23,8x61,3. Możesz też bez demontażu suwmiarką zmierzyć średnicę szklanki, kupić krzyżaki i dopiero zabrać się za wymianę. Ja mam np. w przednim wale te mniejsze, a w tylnym i skrzynia <-> reduktor te większe :)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-04-19, 00:28   

A co z producentem? Jaki krzyżak wybrać aby ten działał wystarczająco długo. :)
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-04-19, 00:30   

Koyo, najlepiej z kalamitka w kieliszku, latwiejszy dostep. Jak chcesz na dluzej unika taniochy i tych bez mozliwosci zmarowania.

Ja osobiscie kupuje najtanszy badziew i wszystkie raz w roku wymieniam (walu skrzynia reduktor nie ruszalem bo tam ori krzyzaki sa OK).
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
michau 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 190
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-04-21, 22:10   

Mam Hiszpana z 2000r. Wczoraj wyjmowałem wał i mam 23,8x61,3.
Dzwoniłem do sklepu zamówić krzyżak i wybór był pomiędzy:
1. BTA - 30zł chinol
2. GKN (Lobro) - 40zł (allegro 50+wys.) Jakościowo odpowiadają cenie. Do samca warto wziąć.
Sprzedawca twierdzi, że oba powinny mieć kalamitki, gkn dłuższą.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-21, 22:21   

Ta kalamitka to ważne żeby była w szklance chyba, bo jak będzie w "ciele" krzyżaka to coś mi się kojarzy, że później dojścia nie ma po zamontowaniu (zweryfikuj to sobie jak masz wał na stole).

Ja bym się nie spinał na firmę, miałem GMB to mi zmieliło jedno łożysko zupełnie, krzyżak przy badaniu nie wykazywał luzów, ale jak profilaktycznie wziąłem się za wymianę to igiełek już dawno nie było i cały trzpień się wytarł, miałem Koyo, a teraz mam pierwszy raz z kalamitką taniutki "no name". Dotychczas różnic w okresie eksploatacji nie dostrzegłem, przy czym nie upalam, nie topię i zdarza mi się wymienić dobry krzyżak na nowy, tak profilaktycznie bez czekania aż złapie jakiś luz czy się ukręci.

Jedyne co mogę poradzić to weź sobie jeden lub dwa na zapas, to taka część eksloatacyjna która zawsze się przyda i dobrze mieć pod ręką moim zdaniem, a majątku nie kosztuje.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-04-21, 22:35   

Do krotkiej kalamitki nie da sie dojsc jak wal jest na aucie, mozna sprobowac ja podmienic na dluga tylko do smarowania bo przy jezdzie kardan moze ja zlamac.
Ja kupuje najtansze chinczyki z kalamitka w ciele jak to Sam ujal, smaruje porzadnie przed zalozeniem ewentualnie przy okazji zdjecia walu i wymieniam jak padnie, poltora roku mi wytrzymuja.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
michau 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 190
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-04-21, 22:36   

Kalamitki sprzedawca podejrzał ze zdjęcia poglądowego w katalogu, więc bardzo się nie zdziwię jeśli nie będzie jej w ogóle;) Przy łożysku za 30 40 zł ważne jest systematyczne smarowanie.
A co do firmy to już chyba każdy wie, że drogie nie znaczy dobre. Ja już nie tknę nic nowego z napisem Bosch... czy to paski, tarcze, czy sprzęt budowlany :-P
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-04-21, 22:47   

Ja laduje te: http://e-katalog.intercar...napedowego.html

Tyle ze u mnie jeden w przeliczeniu wychodzi 15 PLN
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-04-21, 22:53   

eee to nie taki chińczyk. Ja teraz jadę na takich: http://www.przeguby.pl/pr...ra,-bombardier/
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-06-02, 01:16   

Jestem ciekaw, czy zużyty lub zardzewiały krzyżak boże powodować wycie?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-06-02, 07:50   

Nie.Wibracje,stuki szarpnięcia tak.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
bil 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 34
Skąd: DLW / DJ
Wysłany: 2015-06-02, 09:53   

wycie to łożysko...
_________________
Im bliżej oryginału tym lepiej!
Sj413'86. Oryginalny gaźnik.dystanse 5mm.obrócone trójkąty. DWM8000
 
     
Rogal 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 138
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-06-02, 11:49   

Tak myślałem. Dzięki :)
 
     
Wikingc1 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 81
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2015-06-04, 10:30   

Mam pytanie do tych co sami wymieniali krzyżaki, czy jeśli wybijecie jedną miseczkę do oporu ( krzyżak opiera się o widełki wału) i to samo w drugą stronę to jesteście w stanie wyjąć krzyżak?? Ja przedwczoraj walczyłem z moim tylnym wałem i poza tym ze strasznie zapieczone/zardzewiałe były szklanki i nie mogłem ich ruszyć to do tego każdy krzyżak musiałem ciąć bo nie mogłem go wyjąć. Dodam że nie mam prasy i była to walka ściągaczem, młotkiem itd.
Pozdrawiam.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-06-04, 13:26   

Cięcie to dopuszczalna technologia pozbycia się starego krzyżaka, czasem szybciej wychodzi odcięcie jednego ramienia w krzyżaku, niż przebijanie zapieczonych szklanek.
Ja zawsze wymieniam krzyżaki przy pomocy młotka, jak raz wsadziłem na prasę, to mi się widełki zbiegły :mrgreen:
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-06-04, 13:55   

Po mojemu - jak wybijesz szklankę na tyle, że dobre imadło będzie w stanie je chwycić, to szklanka w imadło i korzystając z ramienia długości wału na luzaku "wykręcasz" całą szklankę bez nawalnia młotkiem. Jak się zapiecze to pryskam jakim penetratorem i zostawiam na jakiś czas żeby "nasiąknęło", czynność powtarzam i na imadło. Przed montażem nowego krzyżaka koniecznie ogarnij ucha pod kątem korozji i "osadów", będziesz miał łatwiejszą robotę następnym razem.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-06-04, 19:23   

Zdejmujesz zabezpieczenia i obie szklanki wybijasz maksymalnie na zewnatz, pozbywasz sie gumek na krzyzaku, wysypujesz igielki i wyjmujesz krzyzak ze sklanek, potem je do konca wybijasz czyscisz co trzeba powtazasz cala procedure na pozostalych 2ch szklankach i skladasz na nowym.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.