Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wibracje przy ruszaniu 1. i 2. bieg
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-07-19, 19:36   Wibracje przy ruszaniu 1. i 2. bieg

Cześć,

W mojej koszernej mechanicznej pomarańczy (full seria) bujam się z pewnym mechanicznym problemem. Mianowicie przy ruszaniu oraz na początku 2. biegu auto wpada wibracje. Trzęsie drążkiem reduktora i skrzyni. W czarnym mimo większych kół nie miałem czego takiego.
Nic nie wyje nie chuczy jest ok tylko wibruje.

Oczywiście działając niczym ASO wymieniłem

*Wszystkie krzyżaki w tylnym wale i wale zdawczym, przód jest fabrycznie nowy(były wyczuwalne lizy ale bez dramatu)
*Wieloklin bez grama luzu
*Brak luzu na flanszach reduktora oraz tylnego dyfra.
*Wymienione poduszki reduktora

Zasadniczo jest ciut lepiej ale nadal nie tak jak powinno.
Mam dwóch podejrzanych ale nie chciał bym Wam sugerować ;)

Ktoś ma jakieś pomysły?
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
1ace1 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 82
Skąd: Krosno
Wysłany: 2015-07-19, 19:41   

miałem podobny problem, u mnie winna była krzywa łapa reduktora :-)
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-07-19, 19:53   

a możesz ruszyć kontrolnie z 3? czy jak redukujesz z x biegu na 2 np. po zakręcie i przyspieszasz trochę na 2 to też jest ten efekt? Czy jak dasz reduktor na N i włączasz 1 i 2 coś ze skrzynią się dzieje niepokojącego? Czy na 2h i 4h ten sam efekt?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Adam1 
świeżak


Wiek: 33
Dołączył: 22 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: kozerki
Wysłany: 2015-07-19, 20:07   

u mnie było podobnie, winą był wał pomiędzy skrzynia a reduktorem, jak wrzucisz reduktor na N to zobacz czy kręci Ci się wał ,możesz też wrzucić bieg i zobaczyć czy przy pewnych obrotach auto wpada wibracje jak nie, to możesz wykluczyć wał pomiędzy skrzynią a reduktorem.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-20, 15:31   

Możesz też sprawdzić poduszkę skrzyni biegów ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-07-20, 22:26   

Dziękuje za liczny odzew odpowiadając w kolejności

*łapa prosta
* przy ruszaniu z 3 zdycha
*po redukcji z 3 na 2 i zejsciu do 2.5k obr. wibracje też się pojawiają
*na N na 1. i 2. spokój, ale na 5 biegu o ~900 obr. coś klekocze
*na 4h jakby delikatnie mniej
* w wale pomiędzy reduktorem a skrzynią są nowe krzyżaki więc raczej nie to ale jak mi się pomysły skończą to wrzucę na próbę inny.
*poduszka skrzyni cała

Mam pewien typ tylko trzeba zrzucić skrzynie, a ta furmanka nie jak czarny wymaga użycia kobyłek do tej operancji ;)
Z Dużym wykminiliśmy że może to być wina wydupczonych sprężynek na tarczy sprzęgła, ew. łożysko na wałku skrzyni.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-07-20, 22:43   

Łożysko musiało by być mocno rozdupcone=raczej by wyło.
sprężynki to jest jakiś trop, sytuacja ma miejsce na półsprzęgle tylko czy po puszczeniu też?

Trzęsienie zarówno skrzynią jak i reduktorem wskazuje mi jednak na ten nieszczęsny krótki wał.
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-07-21, 18:44   

Ja obstawiam sprzęgło.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
emalina 
nowicjusz


Wiek: 58
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 54
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2015-07-21, 20:31   

Wały masz złożone zgodnie ze znakami (wyważenie) ?
Wieki temu w "maluchu" miałem podobny problem i okazało się, że wałek skrzyni był skrzywiony (źle utwardzony), poleciało
od tego łożysko na wałku i "malacz" wpadał w wibracje przy ok. 3 tys obrotów, ale to były inne czasy i kontrola w FSM wszystko puszczała,
nie podejrzewam tego w samcu, chyba, że indyjska wersja :)
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-07-21, 23:24   

Wychodzi na to ze krotki walek, podmienilem na inny i jest ok. Jeszcze tylko Duzy dotknie swoja czula reka gajgi reduktora i oceni;)
Cieszy mnie ze nie musze zrzucac skrzyni.
Dam znac jak sytuacja sie rozwinie.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-07-22, 07:13   

Byłoby to dziwne,że na innych biegach ok.,ale jak tak to mniej roboty.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.