Wysłany: 2015-07-19, 19:36 Wibracje przy ruszaniu 1. i 2. bieg
Cześć,
W mojej koszernej mechanicznej pomarańczy (full seria) bujam się z pewnym mechanicznym problemem. Mianowicie przy ruszaniu oraz na początku 2. biegu auto wpada wibracje. Trzęsie drążkiem reduktora i skrzyni. W czarnym mimo większych kół nie miałem czego takiego.
Nic nie wyje nie chuczy jest ok tylko wibruje.
Oczywiście działając niczym ASO wymieniłem
*Wszystkie krzyżaki w tylnym wale i wale zdawczym, przód jest fabrycznie nowy(były wyczuwalne lizy ale bez dramatu)
*Wieloklin bez grama luzu
*Brak luzu na flanszach reduktora oraz tylnego dyfra.
*Wymienione poduszki reduktora
Zasadniczo jest ciut lepiej ale nadal nie tak jak powinno.
Mam dwóch podejrzanych ale nie chciał bym Wam sugerować ;)
Ktoś ma jakieś pomysły?
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-07-19, 19:53
a możesz ruszyć kontrolnie z 3? czy jak redukujesz z x biegu na 2 np. po zakręcie i przyspieszasz trochę na 2 to też jest ten efekt? Czy jak dasz reduktor na N i włączasz 1 i 2 coś ze skrzynią się dzieje niepokojącego? Czy na 2h i 4h ten sam efekt?
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Wiek: 33 Dołączył: 22 Maj 2015 Posty: 9 Skąd: kozerki
Wysłany: 2015-07-19, 20:07
u mnie było podobnie, winą był wał pomiędzy skrzynia a reduktorem, jak wrzucisz reduktor na N to zobacz czy kręci Ci się wał ,możesz też wrzucić bieg i zobaczyć czy przy pewnych obrotach auto wpada wibracje jak nie, to możesz wykluczyć wał pomiędzy skrzynią a reduktorem.
Dziękuje za liczny odzew odpowiadając w kolejności
*łapa prosta
* przy ruszaniu z 3 zdycha
*po redukcji z 3 na 2 i zejsciu do 2.5k obr. wibracje też się pojawiają
*na N na 1. i 2. spokój, ale na 5 biegu o ~900 obr. coś klekocze
*na 4h jakby delikatnie mniej
* w wale pomiędzy reduktorem a skrzynią są nowe krzyżaki więc raczej nie to ale jak mi się pomysły skończą to wrzucę na próbę inny.
*poduszka skrzyni cała
Mam pewien typ tylko trzeba zrzucić skrzynie, a ta furmanka nie jak czarny wymaga użycia kobyłek do tej operancji ;)
Z Dużym wykminiliśmy że może to być wina wydupczonych sprężynek na tarczy sprzęgła, ew. łożysko na wałku skrzyni.
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Wały masz złożone zgodnie ze znakami (wyważenie) ?
Wieki temu w "maluchu" miałem podobny problem i okazało się, że wałek skrzyni był skrzywiony (źle utwardzony), poleciało
od tego łożysko na wałku i "malacz" wpadał w wibracje przy ok. 3 tys obrotów, ale to były inne czasy i kontrola w FSM wszystko puszczała,
nie podejrzewam tego w samcu, chyba, że indyjska wersja :)
Wychodzi na to ze krotki walek, podmienilem na inny i jest ok. Jeszcze tylko Duzy dotknie swoja czula reka gajgi reduktora i oceni;)
Cieszy mnie ze nie musze zrzucac skrzyni.
Dam znac jak sytuacja sie rozwinie.
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum