Witam, jestem nowy na forum samurai to moja pierwsza terenówka więc proszę o wyrozumiałość. Auto ma służyć do jazdy 50%asfalt, 50% teren, na pace ok 70 do 100 kg. złomu (narzędzia i inne potrzebne rzeczy ,samochód oprócz hobby ma być w firmie 2 autem serwisowym mogącym wjechać w różne bardzo niedostępne miejsca dla normalnego dostawczaka).
Decyzja jest taka że mam zamiar podnieść zawieszenie będę skłaniał się ku nowym podzespołom (potrzebna FV) i szukam części które mogli byście polecić mając już doświadczenie.
Na początek zależy mi na podniesieniu zawieszenia i wstawieniu dystansów między ramą a nadwoziem znalazłem sklep z częściami do suzi pewnie wszyscy go już od dawna znają ale... nie o tym chciałem zasięgnąć opinii w temacie poniższych linków i rozwiązań w nich zawartych:
co sądzicie o jakości wykonaniu itp itd każdy komentarz jest ważny i każda podpowiedź również może w innym miejscu taniej a może spoko nie wiem dopiero wchodzę w temat.
_________________ Serwis maszyn budowlanych , badania i konserwacja UDT wózków jezdniowych i podestów.
poczytałem i chyba lepszą opcją będzie zawieszenie OME ale nie mogę na necie znaleźć zestawu tak skompletowanego mającego wszystko żebym się nie martwił o wieszaki jakieś tuleje poliuretanowe siłownik skrętu itp... Jeżeli macie jakieś namiary na zestawy lub jesteście w stanie podać mi kompetentną osobę która całość do kupy zbierze poda cenę a my sobie to zamontujemy.
Zastanawiam się czy 3" to nie za dużo do użytku na co dzień może 1,5 albo 2" wystarczy + wieszaki i lift budy o ok 40mm, koła chcę 235/75/15 z bieżnikiem optymalny do jazdy pół na pół teren/asfalt
Proszę doradźcie coś (wiadome cena też jest ważna) ale jakość przede wszystkim.
_________________ Serwis maszyn budowlanych , badania i konserwacja UDT wózków jezdniowych i podestów.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-30, 18:50
Jeśli chodzi o zawieszenie to odradzałbym ten cały dakar. Poszedłbym w kierunku resorów od Mazura : http://partner4x4.pl/
Najlepiej zadzwonić a Mazur na pewno pomoże dobrać optymalne resory Ja wybrałbym opcję 2' liftu + bodylift 40 mm. Jak dla mnie w zupełności wystarczy.
A jeśli chodzi o opony to albo suzkaj jakiś bardziej agresywnych AT albo numerek 20 z tej strony:
http://opony-4x4.pl/
opony jak najbardziej i cenowo i wizualne są ok. Jak przyjdzie ich kolej to zacznę temat i na pewno wezmę je pod uwagę bo z tego co czytałem na forach to mają dobrą opinię.
w kwestii zawieszenia to resory słyszałem o produkcji Pana Mazura ale co dalej?? jakie amorki tylko bez kombinacji jakieś markowe przeznaczone do suzi, skąd sprawdzone wieszaki i wszystkie elementy gumowe zawieszenia w dobrej cenie oraz amortyzator skrętu w sumie to nie do końca doczytałem do czego on dokładnie jest i czy jest mi niezbędny ale chyba się nie obędzie.
_________________ Serwis maszyn budowlanych , badania i konserwacja UDT wózków jezdniowych i podestów.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-07-30, 21:20
Mazur Cię wyposaży we wszystko co potrzebujesz, wystawi fakturę. Skąd jesteś? Może ktoś z forumowiczów (współ)prowadzący warsztat by Ci to zamontował na gotowo i też byś miał fakturę.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
montaż wszystkiego przeprowadzę sam podobnie jak odnowienie podzespołów (piaskowanie i wymiana lub naprawa uszkodzonych elementów) mosty rama itp itd. zależy mi na pomocy w dziedzinie spasowania odpowiednich elementów ze sobą czyli dobrania odpowiednich resorów wieszaków amorów i innych elementów zawieszenia info o tym czy trzeba kombinować z wałami napędowymi jak tak to gdzie to zrobić itd. Mamy serwis maszyn budowlanych więc w sprzęt wyposażeni jesteśmy wiedzę na temat budowy podzespołów też posiadamy więc zostaje tylko odpowiedni doboru komponentów składający się w całość zawieszenia co by się nie uczyć na własnych błędach tylko w miarę możliwości skorzystać z pomocy doświadczonych na placu boju :)
[ Dodano: 2016-03-26, 10:13 ]
Odgrzewam kotleta bo zabieram się po świętach za zawieszenie.
Po wielu przeczytanych tematach i usłyszanych opiniach oraz ostatniej przygodzie z kolegą Silasem stwierdziłem że nie będzie resorów tylko sprężyny. Mam jedną zagwozdkę tzn. Mam wąskie mosty i stwierdzam że jest mało miejsca na sprężynę po zewnętrznej stronie ramy... No chyba że tylko mam takie wrażenie. Jak ktoś ma na wąskim moście sprężyny to bardzo bym prosił o info co i jak poskładać.
Na przód w planach są wachacze a'la patrol i panchard a na tył dwa wleczone i sierżant, dostałem też info że dobrze robią sprężyny z focusów 1i2 generacji tylne od kombi i do tego tylne amorki z omegi. Proszę o info ewentualnie foty z prac kolegów co msją wąski most i sprężyny. Dzięki
_________________ Serwis maszyn budowlanych , badania i konserwacja UDT wózków jezdniowych i podestów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum