Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wały, kąty, drgania
bobromir 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-08-02, 21:22   Wały, kąty, drgania

Trochę motałem to i owo i po testach okazało się że jest masa wibracji w układzie napędowym. W tylnym wale widełki krzyżaków ustawiłem w jednej płaszczyźnie i jest ok. Mam wrażenie że telepie wałem środkowym, wyciągnąłem wał i zdałem sobie sprawę że nie mogę wyrównać widełek bo jest tak zespawany... Niby wał zrobił koleś który się na tym powinien znać ale tak chyba być nie powinno że widełki krzyżaków są przyspawane do siebie obrócone o 90st? Możliwe że to przez to telepie wałem? Pracuje pod niewielkim kątem, na oko <5st.


Druga sprawa to wał przedni. Kąt flanszy na reduktorze i kąt flanszy na wyjściu z mostu powinien teoretycznie nie różnić się o więcej niż 3 st, natomiast krzyżak przy reduktorze pracuje pod dużym kątem, natomiast przy moście jest bliski zera. Jak to jest w Waszych autach? Po kilku przeróbkach już nie pamiętam jak to powinno to wyglądać.
_________________
Samurai na części
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-08-02, 21:31   

Ten przedni to jakaś straszna wydumka.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-08-02, 21:35   

A to drugie to geometria na wał z podwójnym krzyżakiem.
 
     
bobromir 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-08-02, 21:44   

No wydumka, jak co drugi samurai.
Wał CV by tu pasował, ale tak być nie powinno. zastanawiam się skąd taka geometria. Resor Mazur HD i wieszak +3cm.
-
Wał jak wał ale przydało by się wrócić do poprawnej geometrii. Trochę jestem zaskoczony że aż tak się rozjechało.
Zastanawiam się nad kilkoma sposobami:
- kątowe podkładki pod resory (np jak te)
- powrót do krótszych wieszaków, ale moje dużo dłuższe nie są od seryjnych
- poczekać aż resor klapnie i trochę się poprawi? (chyba mało prawdopodobne)

Też macie takie problemy z liftem przodu na resorach?
Ktoś robi takie podkładki do samuraia?
Jak sprawdzić poprawną wartość kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy? Powinno być 3"30' (+/-1") wg manuala. Po wróceniu do poprawnych wartość przedni wał też powinien mieć dobre kąty.
_________________
Samurai na części
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.