Wysłany: 2012-03-18, 22:21 Przeróbka lusterek na sferyczne i asferyczne
Witam
Od samego początku drażniły mnie płaskie lusterka w Samurai-u nawet pytałem na forum czy od czegoś nie można podpasywać i dopiero kolega polecił http://lusterka.prv.pl/ zdjąłem i pojechałem, bo nie wierzyłem że dorabiają od ręki, i owszem poprosił tylko o rozebranie lusterka, wyjąłem mu szkło, odmalował, ponacinał, oszlifował i mam za 55 PLn piękne lusterka, lewe asferyczne, prawe sferyczne i dopiero coś widać. Do wszystkiego dokupiłem, dwie maty grzejne żeby przerobić Samca na luksusową limuzynę z bogatym wyposażeniem. Na razie złożyłem bez ogrzewania bo nie mam pomysłu na poprowadzenie kabli zasilających. Poza tym idzie na lato. Jak zrobię zasilanie to rozwinę wątek A teraz dla potomności zostawię zdjęcia Lusterek od wewnątrz.
Ramka lusterka ma zatrzaski na dole i na górze po bokach niema
A tak wygląda mata grzewcza.
W razie pytań walcie śmiało.
C.D.N
Aktualizacja:
W związku z ogromnym zainteresowaniem, i liczną korespondencją napływającą ze wszystkich stron świata (był jeden mail, ale jak brzmi :) :) :) ) Informuje że prób w ruchu jeszcze nie robiłem bo Zlomek stoi na kołkach z powodu awarii resora i przeróbki wiatraka chłodnicy na elektryczny. Przy dobrych wiatrach powinien stanąć na koła do końca tygodnia, i rozpocznę testy w ruchu ulicznym, którymi z wami się podzielę.
Co do pomocy przy zrobieniu szkieł i wysłaniu ich też nie widzę problemu mogę zawieść swoje stare i poprosić o wycięcie na ich podstawie. Ale proponuje wstrzymać się do moich subiektywnych ocen w ruchu.
[ Dodano: 2012-03-30, 21:00 ]
Zgodnie z obietnicą zdaje relacje z jazdy, wczoraj samcem byłem we Warszawie, gdzie jazda z poprzednimi lusterkami była męczarnią. Z nowymi szkłami niema najmniejszego problemu. Praktycznie brak martwego pola nie trzeba się już oglądać żeby zmienić pas. Szczerze polecam.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Wiek: 44 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 5 Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2012-08-14, 11:05
Także zamieniłem oryginalne wkłady na (a)sferyczne. Wkłady do lusterek wycięto mi na miejscu i trwało nie więcej niż 15 minut. Zdecydowanie polecam taką wymianę - przede wszystkim zapewnia bezpieczeństwo ale i polepsza komfort jazdy.
Gdyby ktoś mógł zrobić zdjęcia porównujące to jak widać w normalnym lusterku i (a)sferycznym, to był o by to bardzo pomocny czyn dla ludzkości
Chodzi o fotki robione z fotela kierowcy. Tylko kto z posiadaczy sferycznych ma również zwykłe lusterka?
Jutro postaram się zrobić zdjęcia jak widać w moich, sami ocenicie
[ Dodano: 2012-08-14, 20:32 ]
Jutro postaram się zrobić zdjęcia jak widać w moich, sami ocenicie, ja jestem zadowolony można normalnie poruszać się w ruchu, cofać na lusterkach itp.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-11-28, 17:12
Tanto napisał/a:
Gdyby ktoś mógł zrobić zdjęcia porównujące to jak widać w normalnym lusterku i (a)sferycznym, to był o by to bardzo pomocny czyn dla ludzkości
Chodzi o fotki robione z fotela kierowcy. Tylko kto z posiadaczy sferycznych ma również zwykłe lusterka?
Moziemblu czy możesz cyknąć takie fotki jak pisał Tanto?
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-12-01, 09:33
moziembl napisał/a:
Postaram się w przyszły weekend w tygodniu, wychodzę jak jest już ciemno i wracam jak jest już ciemno
Dziękuję ale to nie ma co się fatygować z fociami dla mnie bo ja już się napaliłem i muszę na już :D powiedz tylko czy jesteś zadowolony z lewego (kierowcy) klasycznego płaskiego i prawego sferycznego. Czy może z perspektywy czasu zmieniłbyś zestaw? To mi wystarczy :)
A fotki to przy okazji może "potomności" się przydadzą.
[ Dodano: 2014-12-01, 10:17 ]
doczytałem, że lewe masz asferyczne a nie płaskie. Proszę zatem o komentarz zestawu jaki masz - asferyczne + sferyczne.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Wymieniłem dwa lusterka na sferyczne.Naprawdę warto. Cofając z przyczepą widać ją, czego nie było na płaskich.W normalnym ruchu miejskim też jest bardzo dobrze.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-12-02, 13:43
Aksag napisał/a:
Ten patent działa tylko zdaje się w lusterkach z santany w japońcu nie ma ramki szkło jest wciskane w obudowe.
Jakby co to chyba można dwustronną taśmą "chycić" :) mam taką niebieską piankową kupioną nie pamiętam gdzie, ale skubana trzyma na mrozach, w deszczu, słońcu i jeszcze nie wiem gdzie!
Moziemblo wydaj no werdykt jak to u Ciebie działa, szczególnie to asferyczne bo po tym co chłopaki napisali do sferycznego wątpliwości nie mam, ale jeszcze się zastanawiam czy nie zafundować sobie dwóch asferycznych.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Przepraszam Sam że tak długo ale zrobiony jestem troszkę przy złomku bo wymieniałem zaciski ze scorpio na alfe a muszę zdążyć przed sobotą, ale to inna inszość. Jeśli chodzi o lusterka to moje przemyślenia są takie. Moim zdaniem wystarczy całkowicie jedno lusterko asferyczne lewe. Asfryczne potrzebne jest tylko aby zmniejszyć martwe pole to raczej występuje w większym stopniu po lewej stronie samochodu. Do klasycznego manewrowania na parkingu czy w terenie wystarczają sferyczne. Za to polecał bym dokupienie mat grzejnych i dorobienie podgrzewania, w okresie jesienno-zimowym to jest super. Czy tak czy tak zmiana luster z płaskich na sferyczne to skok jakościowy, jak ja zdawałem prawo jazdy to cofać można było tylko na lusterkach nie można było się odwracać, to jest dobry nawyk bo jak się przesiada do samochodu dostawczego z zabudowaną skrzynią cofa się tak samo, więc jak się przesiadłem do Samca z płaskimi lusterkami to był jakiś dramat, teraz jest spoko.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Hmm, tak sobie myślę że może przeszkadzać, bo asferyczne mocniej pomniejsza obraz bo widzi z większego konta, a lusterko jest bardziej oddalone od kierowcy, wiec może nie być takie dobre. Ale to jest moje teoretyczne rozważanie.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-12-02, 23:37
Dziękuję. Jak pisałem wcześniej stanąłem nad przepaścią i oto czynię krok naprzód. Asferyczne i sferyczne zagości.
[ Dodano: 2014-12-09, 10:41 ]
W ostatniej sekundzie jednak (jak na filmach akcji z Brusem Willisem) kliknąłem kup teraz dla dwóch lusterek asferycznych. Przeszedłem się w weekend po parkingu i poprzeglądałem w lustrach różnych. Zobaczymy, jak nie zagra to się podmiankę zrobi.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Zmieniłem na dwa sferyczne i faktycznie rewelka:D
Radzę przyjrzeć się dokładnie swoim lusterkom. Ja się pospieszyłem i kupiłem wkłady na allegro bez porównania. Obudowy lusterek mam takie jak na zdjęciach moziembl'a, a kupiłem to: http://tiny.pl/gqpl7 Na szczęście wkłady są większe niż obudowy i udało się doszlifować.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-17, 21:31
czy ktoś mi może podpowiedzieć, jak te pieruńskie ramki zdjać bez niszczenia plastiku? walczyłem szpachelką i nie wywalczyłem. Nie dałem rady odtrzasnąć zatrzasków :(
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-06-17, 21:38
jakie masz lusterka?
ja mam takie:
i z tego co pamiętam to zatrzaski są po dwa na górnej i dolnej krawędzi. Też się z tym trochę bujałem, po czym brutalność wzięła górę nad finezją i puściły górne, poczułem krew i dalej lewy, lewy na dół, zejście prawy pod łokieć, lewy hak i z narożnika lusterka poleciał ręcznik ;)
Z tego co kojarzę to przełomowym momentem było wyłuskanie jednego z górnych rogów a później to już jakoś poszło. Aaaa i działałem ostrzem noża po całej długości i też szpachelką, węższe narzędzie typu śrubokręt raczej uszkodzi ramkę.
[ Dodano: 2015-06-17, 21:45 ]
ponoć jeszcze podgrzanie tego plastiku suszarką zwiększa szanse, może w jaki słoneczny dzień wystarczy wystawić Samka na słońce i niech przemyśli swoje zachowania grzejąc się w jego promieniach?
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-06-18, 15:34
Jeśli masz takie jak na fotce, którą wkleiłem piętro wyżej to spore szanse że nie pasują i będzie trzeba doszlifować to co pisał kolega kilka postów wcześniej.
Ja wyjąłem swój jeden wkład, zrobiłem odrys papierowy i wysłałem do użytkownika mangoldmangold z allegro. Gorąco ich polecam, wysłali mi wkłady zanim dokonałem płatności i ogólnie jakoś tak miło mi się z nimi komunikowało choć trochę gitary im zawracałem.
Polecam Ci wyjąć jeden wkład i będziesz w stanie ocenić czy masz taki zupełnie symetryczny "trapezowaty" (wówczas z tej aukcji nie spasuje) czy masz taki z jednym rogiem bardziej ;) (wówczas z aukcji spasuje).
Jeśli coś niejasno napisałem to proszę biczuj a później dopytaj. Tylko nie w odwrotnej kolejności bo i ja chciałbym mieć z tego jakąś radość :D
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum