Wysłany: 2011-06-11, 17:20 kontrolka oleju świeci przy wcisniętym sprzęgle
Otóż problem polega na tym, że gdy rozpędzony zaczynam hamować i wciskam sprzęgło z hamulcem, to zapala mi się kontrolka oleju i świeci sie do momentu aż puszczę sprzęgło. Gdy tylko ruszę, kontrolka całkowicie gaśnie.
Co to może być?
[ Dodano: 2011-06-11, 17:41 ]
Dodam jeszcze, że oleju napewno nie jest mało, bo sprawdzałem poziom i jest tak jak trzeba
Silnik ma za słabe ciśnienie oleju (pompa oleju lub panewki ) Pewnie na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach też się świci
właśnie jak stoję w miejscu na wolnych obrotach, to się nie swieci. Wystarczy, że delikatnie musnę sprzęgłem, zaczyna sie żarzyć. Jak tylko wszystko puszczę, to kontrolka gaśnie i jest OK.
Myślę, że pompa to chyba nie, bo ja na takim stanie przejechałem ok 250 km. Gdyby pompa siadła, to bym 1 km nie przejechał i by sie wszystko zatarło i silnik by był praktycznie na złom.
Może to coś z czujnikiem oleju? Może gdzies kabelki nie stykają?
może sprawdź a nie pytaj ;) czujnik ciśniena oleju jest wkręcony w blok silnika po jego prawej stronie patrząc na od przodu - tzn od strony kierowcy, dochodzi do niego jeden kabelek.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
Ostatnio zmieniony przez slavok 2011-06-11, 21:34, w całości zmieniany 1 raz
a jak wciskasz i puszczasz pedał sprzęgła to silnik tak samo chodzi czy może zmieniają się obroty?
Bo z tego co wyczytałem to jak "delikatnie muśniesz sprzęgłem" to zaczyna się "żarzyć" czyli po polskiemu: kontrolka zaczyna się żarzyć po wyciśnięciu łożyska oporowego..
może łożysko stanowi obciążenie dla silnika i co za tym idzie dla pompy oleju. Silnik "zdławiony", pompa oleju wolniej się kręci i ciśnienie spada???
No właśnie o to chodzi, że w pracy silnika nie ma żadnej różnicy. Przynajmniej nic nie zaobserwowałem, a wsłuchiwałem się dokładnie. Po prostu ta kontrolka zależy od tego, czy wciskam sprzęgło czy nie. Tak to samochód pięknie śmiga.
Jutro ma mi mechanik sprawdzić manometrem ciśnienie oleju w pompie i się wszystko okaże, choć wolałbym, żeby to nie była pompa...
Więc gdyby ktoś miał w przyszłości taki problem, to najpierw sprawdzic stan oleju, wymienic filtr i sprawdzic kabelki od czujnika. U mnie pomogło i problem zniknął.
UP.
Znowu zimno i kontrolka oleju świeci po zapaleniu o 2 sek
Na ciepłym gaśnie od razu,na wolnych nic nie mruga nic nie świeci.
Ten typ tak ma,czy pompa do wymiany ?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-11-28, 22:15
to powiesz czego oczekujesz i dasz sobie szansę pomóc czy będziemy tak krążyć wokół egzystencjalnych rozterek? :)
W manualu masz potencjalną przyczynę np. "improper oil fiscosity". Napisałbyś chociaż jaki olej masz zalany, kiedy zmieniany, jaki poziom, czy coś Ci ubywa, czy coś dłubałeś i zaczęło tak się robić czy "samo", czy sprawdzałeś czujnik ciśnienia oleju, czy mierzyłeś ciśnienie oleju, cokolwiek...
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
A więc tak.
Obecny olej to 10w40 Mobil wymieniony 2 dni temu,wcześniej castrol też 10w40 zmieniany co 8tyś.
Olej bierz, ok 2 litry na te 8 tyś.
Kupiłem w lecie i tego nie było,jak robi się zimno to kontrolka gaśnie po tych 2 nawet 3 sek.
Jak zapalę i zgaszę i znowu zapalę to gaśnie bardzo szybko.
Wygląda tak jak by olej spływał do miski,bo przez te 2 sek słychać głośną pracę popychaczy.
Miałem tak w Bmw ale tam jest zaworek zwrotny na podstawie filtra i to było przyczyną.
I za każdym razem pompowało olej od zera.
Ciśnienia nie sprawdzałem.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-11-29, 00:12
A jakie masz obrotu przy tym pierwszym odpalaniu? Nie masz problemu ze ssaniem, z zapalaniem? Filtr oleju rozumiem, że też wymieniałeś przy wymianie samego oleju? Tak swoją drogą to ta konsumpcja 2l oleju na 8 tys. km. zakładając, że nie masz jakiś wycieków to chyba spora, ale nie znam "normy" dla benzynowca.
Dla spokojnego sumienia sprawdziłbym ciśnienie oleju i odniósł to do referencyjnych wartości http://imgur.com/WIcE0bV (zakładam, że masz silnik 1.3 na wtrysku). Jeśli będzie się mieścić w zakresie z manuala to specjalnie bym się tym nie przejmował, że przy pierwszym odpaleniu gaśnie kontrolka po 2 sekundach.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum