Wysłany: 2015-11-11, 22:54 kontrolka check miga cały czas
miga mi kontrolka check z kodem 24 , ale nic nie mostkowałem , licznik działa autko jeździ normalnie
winowajca to santana samurai , ktoś coś - może kostuch ?
ale ona ma migac sama wyświetlając błod - to normalnie sygnalizuje czy check ma się po prostu palic a po zmostkowaniu złącza diagnostycznego ma migać ?? kiedyś miałem honde i tak właśnie było
Check ma się palić po włączeniu zapłonu i zgasnąć po odpaleniu silnika.
Jak zmostkujesz, to będzie migał kodami.
W Twoim wypadku sygnał z prędkościomierza nie dochodzi do komputera - sprawdź kabelki.
Czasem zmostkowanie powstaje gdzieś w sposób naturalny (zwarcie w wiązce) i wtedy najlepiej rozciąć kabelek diagnostyczny przy komputerze i stawić tam przełącznik.
Chyba szymszym tak miał w swoim aucie...
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-12, 14:10
kostuch napisał/a:
Check ma się palić po włączeniu zapłonu i zgasnąć po odpaleniu silnika.
Jak zmostkujesz, to będzie migał kodami.
W Twoim wypadku sygnał z prędkościomierza nie dochodzi do komputera - sprawdź kabelki.
Czasem zmostkowanie powstaje gdzieś w sposób naturalny (zwarcie w wiązce) i wtedy najlepiej rozciąć kabelek diagnostyczny przy komputerze i stawić tam przełącznik.
Chyba szymszym tak miał w swoim aucie...
Mam mam. Działa jak złoto :)
(ale kabel odważyłem się przeciąć dopiero jak Kostuch palcem wskazał i taśmą oznaczył który to :))
chyba znalazłem obrazek ale nie wiem czy to ten ,
punkt 40 chec engin light tylko u mnie to jest 5-2 4któras strona
no dobra ale tam jest pin 7 albo 17
kostuchu i na tym obrasku wnioskuje ze musi być jeszcze jakas wtyczka skoro ten czek się pali ??
chyba znalazłem obrazek ale nie wiem czy to ten ,
punkt 40 chec engin light tylko u mnie to jest 5-2 4któras strona
no dobra ale tam jest pin 7 albo 17
kostuchu i na tym obrasku wnioskuje ze musi być jeszcze jakas wtyczka skoro ten czek się pali ??
Rany... Specjalnie podałem Ci oznaczenie strony z manuala 4A-38, żeby nie było wątpliwości o którą chodzi jak sobie inaczej przeformatujesz pdf.
Pin komputera jest oznaczony jako A3.
Jest obrazek gdzie go znaleźć na wtyczce.
Pisałem wcześniej o przecięciu kabelka przy komputerze. Nie każ mi się powtarzać
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-11-18, 14:22
Hmm ja to widzę tak:
1. primo jak mruga ten kod 24 to Kostuch radził sprawdzić co z tym sygnałem od VSS - strona 4A-48 w manualu i ścieżka diagnostyczna. Jak wykluczysz błąd VSS czyli check będzie Ci mrugał a Ty uznasz, że jest wszystko ok to:
2. Kostuch wskazywał na pin A3 komputera i ten kabel jak rozumiem trza było ciachnąć bo jego umasowienie daje checka ;>
Ja bym tak do tego podszedł, ale nie wiem czy to dobry tok rozumowania, wszak "check" w takiej formie jest mi obcy w moim koromyśle dieslowym.
Zauważ też, że w schemat diagnostyczny kończy się konkluzją by podmienić ECM na znany dobry, jeśli nadal coś nie gada, albo jest wariant że 50, 80, 100 tys. mil check zapala się czasem "z urzędu" i trza przeprowadzić jakieś serwisowe działania. Ale to przypuszczam, że się świeci a nie mruga konkretny błąd 24.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Wszystkie błędy usunąłem. Był 24 naprawił się sam po podłoncze nie linki
Był 14 i 15 czujnik temp wymieniony
Był 12 czyli ok
Zajechał do kumpla na warsztat dałem manuał
Dla potomnych
PIN a3 kolor blue yellow żółta wtyczka
Problem rozwiązany
Dzięki wszystkim za pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum