Cóż, miało być fajnie, a wyszło nie fajnie
Pojechaliśmy z kumplem polatać sukami no i okazało się, że nie działa mi napęd 4x4. Wsystko robiłem tak jak trzeba, czyli:
1. przestawiłem sprzęgiełka na LOCK
2. dźwignie od napędu przestawiłem na 4H
3. kontrolka 4WD się zapaliła
No i niby wszystko gra. Ale przy najbliższej okazji gdy naprawdę był potrzebny ten 4x4, to przód niestety nie robił. Przeguby sa w porządku, bo nie strzelały, półośki sie nie ukręciły, żadnych podejrzanych stuków, puków nie słyszałem i niestety nie było zabawy.
Jak myślicie, co może być przyczyną? Może coś ze sprzęgiełkami? Miał ktoś podobny problem?
a na 4L tez nic sie nie działo?? dziwne ze po przelaczeniu sprzegiełek nie masz 4x4
Po przełączeniu na 4L też nie działa. Reduktor oczywiście działa, ale przód nie robi. Najdziwniejsze jest to, że kumpel akurat stał na zewnatrz i na samym początku, jak tylko przełączyłem na 4H, mówił że widział jak przód przez chwilę robił, a później juz przestał i juz więcej razy nie zadziałał.
Dzisiaj jadę z tym do mechanika
Wiek: 39 Dołączył: 06 Sie 2011 Posty: 26 Skąd: Vic
Wysłany: 2011-08-08, 21:34
witam kupilem samurajka i po przeloczeniu na 4L badz 4H nic sie nie dzieje z przodem gdzie szukac przyczyny?? co to sa te sprzegielka i gdzie sie znajduja?? jestem w trakcie poznawania terminologi i samca :P
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 670 Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-08-08, 21:47
a jakiego masz samuraja ?? sprzegielka sa albo altomatyczne albo reczne i znajduja sie w przednich mostach i jak chcesz załaczyc 4l musisz je przełaczyc
jesli przy kolach masz ,,przelacznik,, daj go na lock i wtedy wajcha na 4 w kabinie, jesli przekrecone jest na free-nie zalacza napędu. Jesli masz znowu zbieraki , wtedy tylko zalaczasz w kabinie wajcha bez zadnego przekrecania. Napisz co masz wtedy zobaczymy dalej
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
pamiętaj, że napęd w samuraiu jest tylko part time, czyli do jazdy na podłożu pozbawionym dobrej przyczepności - śnieg, błoto, piach itp., ale na asfalcie suchym jeździć nie możesz, ponieważ nie ma mechanizmu różnicowego, takiego jak np w moim Jeepie
4L załączamy tylko na postoju, 4H w czasie jazdy można, ale w granicach rozsądku, np do 40-60km/h, jeździć na nim możesz maksymalnie ok 80km/h, ale jest to nie wskazane na dłuższą metę!
te pozycje 2, czy free zmniejszają z lekka spalanie na asfalcie, zmniejszając siły toczenia, ale gdy jeździsz po ciężkim terenie, to lepiej jeździć na pozycji lock, czy 4, ponieważ w każdej chwili załączysz napęd bez wychodzenia z autka i mazania się w błotku,
wuszukiwarka jest jednak tobie obca i odgrzewasz kotlety, ale kto pyta nie błądzi
gdy ja zaczynałem przygodę z Samcami i wogóle 4x4 to takich forów nie było i trzeba było się uczyć na własnych błędach, ale warto było
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum