Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-09, 17:11 OC po swapie na większą pojemność
Tak raczej platonicznie (bo mam 1.3 i raczej pozostanę przy tej pojemności) zapytam:
Co robicie z OC po swapie na 1.6 lub więcej? W naszym pięknym kraju składkę liczy się od pojemności, więc 1.6 powinno byc droższe.
Bo tak na chłopski rozum wydaje mi się, że jak ubezpieczyciel się dopatrzy, że silnik się nie zgadza to w razie sytuacji trudnej wypnie się i odszkodowania nie wypłaci...?
I czy w ogóle gdziekolwiek przyznajecie się do zmiany silnika? Co z przeglądami, kontrolami policji?
Żaden to problem, bo nigdzie nie jest zgłaszany / rejestrowany Swap ;) Ja mam w dowodzie SJ 1,0, a na parkingu stoi Samurai 91 o poj. 1,3 i taki wyjechał z fabryki. Kto się gdzieś machnął i babok został ;)
_________________ Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-12-11, 15:26
Arek napisał/a:
Żaden to problem, bo nigdzie nie jest zgłaszany / rejestrowany Swap ;) Ja mam w dowodzie SJ 1,0, a na parkingu stoi Samurai 91 o poj. 1,3 i taki wyjechał z fabryki. Kto się gdzieś machnął i babok został ;)
Ja myślę, że jednak pytanie Szymszyma jest zasadne. I po mojemu lepiej o potencjalnym "problemie" dowiedzieć się za wczasu i ewentualnie świadomie olać niż po jego wystąpieniu gorączkowo poszukiwać rozwiązania.
Ja bym zaadresował to pytanie do swojego WK i ubezpieczyciela.
Po pierwsze: pojemność jest wpisywana w dowód rejestracyjny, a zdaje się, że jako posiadacz masz obowiązek zgłosić wszystkie zmiany w dowodzie w swoim WK w terminie 30 dni od ich zaistnienia. Otwartym pozostaje kwestia sankcji za niedopełnienie tego obowiązku. Dla mnie - sam bałagan w papierach i świadomość nie dopełnienia tegoż obowiązku jest sankcją wystarczającą.
Ponadto po mojemu zmiana pojemności (i przy okazji pewnie mocy) jest poważną ingerencją konstrukcyjną. Co innego wymiana silnika na taki sam - to traktowałbym jako część zamienną. I tak jak zauważył Szymszym stawki OC często jeszcze liczone są od pojemności (jako jeden z czynników) i znów można mamić agenta, że się ma litrówkę a faktycznie siedzi coś innego i pewnie w 99% nikt tego nie zweryfikuje bo w dowodzie siedzi liter, ale w razie W może się okazać że stan faktyczny jest nieco inny i w najlepszym wypadku dostaniemy "domiar" składki. No chyba, że ubezpieczyciel uzna, że było to celowe wprowadzenie w błąd mające na celu wyłudzenie/oszustwo i pomyśli co z tym dalej zrobić.
Żeby nie być czysto teoretycznie teoretykiem spróbuję ustalić wersję mojego WK w przyszłym tygodniu.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Jest 30 dni na wpis,a kto Ci udowodni że swap nie był 'wczoraj'
Każdy ze znajomych tak jeździ,swapy w bmw z 1.6 na 4.0
Gdzie nie trzeba zaglądać pod maskę,by sie dowiedzieć co tam siedzi.
w razie w mówisz że swap by robiony wczoraj i niby jak miałeś to zgłosić ?! jak masz 30 dni na to.
Zgadzam się z przedmówcą - niby obowiązek jest, ale nie do wyegzekwowania ;)
_________________ Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Kolega kupił kiedyś Audi 90. W dowodzie miał 2,0, ale o czym sam nie wiedział, pod maską 2,3. Policjant go zatrzymał i pyta, jak silnik itd. i to on go dopiero uświadomił, że w tym modelu szły tylko 2,3 bo też takie miał i... na tym się skończyło. OC jest na pojazd, a że silnik zmieniono? Może warsztat któremu zlecono naprawę / wymianę coś zjebał itd... Można do bólu ;) W dowodzie 1,0 a pod maską 6 litrów = zero problemów, oprócz nieco większego spalania ;)
Także opinię kol. Sama traktuję jako nadgorliwą w tym temacie ;) a nie każdy posiadacz ma być znawcą... Ba, zmiana silnika to nie jest zmiana konstrukcyjna, a jedynie wymiana części eksploatacyjnej. Bo co w przypadku montażu (tuningu) podzespołów podnoszących moc i pojemność, bez zmiany dołu silika? Tez latac po Urzedach?
_________________ Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum