Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Tarcze z tyłu - z osłonami czy bez
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-18, 22:03   Tarcze z tyłu - z osłonami czy bez

Drogie Forum,

wiem, że duża część z Was ma z tyłu (a w zasadzie Wasze samuraie) hamulce tarczowe. Z scorpio, alfy, z przodu, itp.

Ale mam pytanie: Czy stosujecie osłony - jak nr. 10 na załączonym obrazku:

http://catalog.mdetali.ru...j09NHx8Zm49PTky

Bo wydaje mi się, że brak takiego cusia to zło wcielone i najszybszy sposób do zabłocenia i popsucia hamulców, ale co ja tam wiem - bębniarz jeden.

Pozdrawiam,
_________________
szym
Ostatnio zmieniony przez szymszym 2015-11-18, 22:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-11-18, 22:16   

Błoto dostaje się do hamulców niezależnie od tego, czy osłony są, czy nie.
Z przodu mam osłony, a z tyłu nie i widzę, jak wyglądają zaciski po jeździe - jedna wielka ulepa z błota i zielska.
Nie przeszkadza im to bynajmniej w spełnianiu swojej roli.
Aczkolwiek nie można powiedzieć, że osłona nic nie daje, bo jednak żywotność tylnych klocków pozbawionych osłony, w porównaniu z przednimi osłoniętymi, jest mniejsza, mimo, że tył hamuje słabiej.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-11-18, 23:03   

Didymos nic dodać nic ująć. Ja mam z tyłu zaciski alfowe i rzeczywiści tylne klocki rąbią jak głupie, ale najtańsze klocki 35 szelestów za komplet wiec przestałem się przejmować. Może osłony by przedłużyły życie, a może nie.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-19, 12:13   

Dziękuję za odpowiedzi.

To ja może spytam jeszcze, czy ktoś takowe osłony zaimplementował? Czy jest jakiś obiektywna trudność w założeniu takowych?

Pozdrawiam

PS,
bo te bębny (santana version :)) mnie irytują. Ledwo je pięknie wyregulowałem - (potwierdzone badaniem w SKP - hamowały idealnie), teraz znów dostają małpiego rozumu. Jedna strona osłabła, druga się lekko grzeje. Nic, będę zminiał pochwe mostu to znów je dopieszcze.
_________________
szym
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-11-19, 12:38   

mi to się jeszcze zdawało, że te osłony też działają w drugą stronę - zapobiegają pyleniu ścierniwa na felgi i syfieniu kół. Być może kiedyś to miało większe znaczenie jak w klocki notorycznie pakowali azbest i jego pochodne. A może to androny zupełne gadam i ten aspekt bez znaczenia, zwłaszcza w użytkowaniu terenowym.

Śledzę temat bo i ja rozważam pozbycie się bębnów z czysto pragmatycznego podejścia.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-11-19, 12:54   

To ttak jak ja :-)
 
     
Olo 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 72
Skąd: Gdańsk-okolice
Wysłany: 2015-11-19, 13:03   

Witam.
Ja mam założone tarcze z tyłu i zaciski przednie. Zamontowałem osłony przednie. Pasowały bez większych problemów. Chyba musiałem wywiercic 1 lub 2 nowe otwory. żadnego docinania.. Czy to coś daje, nie wiem. Ale po topieniu w błocie nigdy nic mi nie zablokowało ani zalepiło. A zawsze tarcza osłonięta.
_________________
NIE JEDŹ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ POTRAFI LATAĆ

sj 410
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-19, 13:47   

SamNaSamZSam napisał/a:
mi to się jeszcze zdawało, że te osłony też działają w drugą stronę - zapobiegają pyleniu ścierniwa na felgi i syfieniu kół. Być może kiedyś to miało większe znaczenie jak w klocki notorycznie pakowali azbest i jego pochodne. A może to androny zupełne gadam i ten aspekt bez znaczenia, zwłaszcza w użytkowaniu terenowym.

Śledzę temat bo i ja rozważam pozbycie się bębnów z czysto pragmatycznego podejścia.


Samie,

po raz pierwszy nie jestem przkonany co do słuszności Twojego pomysłu: Zauważ, że osłony są od strony wewnetrznej, więc cięzko felge chronić przed pyłem z klocków. Chyba, że zagłębimy sie w mechanikę płynów i wyjdzie nam, że zmmniejsza sie przeciąg i nie rzuca tak pyłem na zewnątrz dzieki tarczy od wewnątrz :) Oczywiście a) troszkę żartuję, b) mogę sie mylić.

A dywagacje osłonowe wzięły mi sie stąd, że widziałem taki setup na żywo (bez koła) i moja dusza inżyniera zawyła: 'auuuu!! czegoś tu brakuje!'
Może to jednak nie dusza inżyniera wyła jeno zabobon?
_________________
szym
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-11-19, 14:03   

Racja. Z azbestem to raczej mój zabobon. Tutaj jeszcze jakaś dyskusja znaleziona przy okazji i argumenty podobne: http://www.audiklub.org/f...c.php?f=&t=9927
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
michau 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 190
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-11-19, 14:12   

Przypadkiem osłony nie są tylko ochroną przed wodą? Mocno nagrzana tarcza może się skrzywić po wjechaniu w kałużę. Myślę, że przy samurai używanym do taplania nie ma większego znaczenia.
I osłona lewego koła chroni tarczę przed wodą chlapniętą z koła prawego :-D
Taka moja analiza.

[ Dodano: 2015-11-19, 14:17 ]
W osobówce niedawno musiałem ściągać koło, bo pomiędzy tarczę a osłonę wbił się kamyk i tak hałasował/piszczał, że przechodnie z 200m się obracali.
Raczej w błotojazdach więcej szkody niż pożytku ;)
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2015-11-19, 16:43   

michau miałem to samo w osobówce, coś piszczy i piszczy a to kamień miedzy osłoną. a w samuraiu jej nie mam bo może i troche chroni przed syfem ale jak już sie dostanie to cięzko ten syf wywalić.
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-19, 17:34   

Osłony coś dają. U nas często jeździmy po poligonie gdzie są wysypywanie popioły z elektrociepłowni - w połączeniu z wodą super ścierniwo. W tyle klocki wytrzymują mi max 2 wyjazdy a z przodu 4-5 wyjazdów. Wniosek krótki, osłony trzeba montować :)
 
     
Olo 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 72
Skąd: Gdańsk-okolice
Wysłany: 2015-11-19, 21:52   

Nie wiem jak u was, ale u mnie odległośc między tarczą a osłoną jest większa odległość niz z przodu. okolo 2cm spory kamien musiał by tam wpaść.
_________________
NIE JEDŹ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ POTRAFI LATAĆ

sj 410
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2015-11-19, 23:23   

Też uważam, że osłona coś daje.
Najbardziej służy do przytrzymywania błota po wyjeździe z terenu.
Pamiętajmy, że nawet niewielki prześwit wystarczy by piasek się dostał i on będzie robił swoje.
On dalej będzie robił swoje na asfalcie bo tak łatwo go nie usuniemy gdy jest osłona.

Pytanie:
lepszy większy piasek przez chwilę, czy mniejszy cały czas?

Są tacy którzy Samiego używają do lansu z niewielką dozą błota, a inni dla jego naturalnego środowiska, więc każdy niech się zastanowi co dla niego lepsze.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2015-11-20, 00:24   

Nigdy nie grzebałem przy hamulcach, ale czy zacisk przy każdym obrocie nie usuwa nadmiaru błota/piasku? Wydaje mi się, że jeżeli tak jest, to pozostała nieusunięta część błota/piasku nawet jak odpadnie, to nie zrobi wielkiej szkody.

Tylko teoretyzuje.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-11-20, 11:18   

Dokładnie teoretyzujesz bo część błota dostaje się pod klocek i go ściera razem z tarczą. szczególnie jeśli zacisk jest nie jest dociśnięty. jak coś szlifujesz na na szybie czy płycie traserskiej to też rozlewasz wodę lub olej i sypiesz ścierniwo niby dociskasz a i tak ścierniwo dostaje się pod spód
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-20, 17:06   

Ha, czytam, czytam i wychodzi mi, że odpowiedź brzmi:
"to zależy" :)

Dzięki wszystkim.
_________________
szym
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-11-20, 20:16   

Według mnie to lepiej jak są osłony inaczej w fabrycznych rozwiązaniach by ich nie zakładali, weż np motory enduro mają osłony na przednich tarczówkach. Pytanie brzmi tylko czy gra jest warta świeczki, jak masz pomysł z czego dopasować, albo jak zrobić to zakładaj nawet się nie zastanawiaj.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
grandcherokee
świeżak


Dołączył: 07 Wrz 2013
Posty: 8
Wysłany: 2015-11-23, 08:15   tarcze z tylu

2 godzinki w garażu,
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-23, 08:22   

Pasują z przednich hamulcy, po pewnych modyfikacjach flexem i wiertarką.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.