Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Reanimacja blacharsko-lakiernicza
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-01-07, 22:46   

Ramę malowałem oliwą w styczniu 2013r ale auto jeździ dopiero od przełomu wiosna/lato 2015. Po malowaniu rama przez ponad rok stała na dworze przykryta folią i przez ten czas nic na niej nie wyszło. Do dzisiaj też nic jeszcze nie wyszło i mam nadzieje że tak zostanie już na zawsze :)

Właśnie sprawdziłem swój temat i zobaczyłem że nie ma ani jednego zdjęcia już :( raczej nie uda mi się ich uzupełnić ale spróbuję zrobić jakąś ogólną galerie i wkleję linka przy okazji.
 
     
Krzeszu 
nowicjusz


Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 40
Skąd: Nysa
Wysłany: 2016-01-08, 15:31   

Naprawdę ładnie to wygląda ;-)
Co zastosowałeś jako warstwę wierzchnią na olivię?
Czym jest rama zabezpieczona wewnątrz?
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-01-08, 18:41   

Rama była wymalowana tak:

Podkład: http://www.farbyjachtowe....0-98l-p-61.html
Farba nawierzchniowa: http://www.farbyjachtowe....0-98l-p-63.html

Wnętrze ramy wymyte wodą, obstukane z zewnątrz młotkiem ile się dało, i kilkakrotnie zalane kwasem fosforowym do odrdzewienia a potem zalałem czymś takim: http://www.rust-oleum.pl/produkt-60

Nie wiem ile to wytrzyma zobaczymy. W planach na wiosnę mam zamiar wszystko przepłukać i zalać woskiem jeszcze.
 
     
Krzeszu 
nowicjusz


Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 40
Skąd: Nysa
Wysłany: 2016-01-08, 21:21   

Dziękuję Ci za to, że tak aktywnie odpowiadasz na moje pytania, są to bardzo przydatne i dość istotne informacje ;-)
Pamiętasz może jeszcze ile zużyłeś litrów/opakowań, danej farby?
Zapytam jeszcze przy okazji, jak zakonserwowałeś karoserię?
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-01-08, 21:37   

Nie pamiętam bo kupowałem tego dużo i co jakiś czas dokupowałem :) a karoserie malowałem tym samym podkładem co ramę a szpachel i lakier to już lakiernik robił bo ja się tego nie podjąłem.
 
     
Krzeszu 
nowicjusz


Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 40
Skąd: Nysa
Wysłany: 2016-01-15, 18:12   

yenko napisał/a:
... a karoserie malowałem tym samym podkładem co ramę a szpachel i lakier to już lakiernik robił bo ja się tego nie podjąłem.


Karoseria od spodu jest zabezpieczona podkładem i farbą poliuretanową od olivii? Czy zastosowałeś coś jeszcze?
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-01-15, 19:26   

Podkład i farba Olivi plus powłoka chyba z APP, nie pamiętam już :)
 
     
Krzeszu 
nowicjusz


Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 40
Skąd: Nysa
Wysłany: 2016-01-15, 19:52   

Dzięki za wszystkie rady. Są dla mnie bardzo pomocne ;-)
 
     
michau 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 190
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2016-02-28, 03:02   

Dla ciekawskich :) :
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
 
     
Krzeszu 
nowicjusz


Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 40
Skąd: Nysa
Wysłany: 2016-02-28, 14:11   

A pro po cynowania trochę się ostatnio dowiadywałem, nie powiem - ciekawa sprawa. Jak będę u siebie robił budę, to mam w planach chociaż spróbować użyć tej metody, zobaczymy jak to się potoczy :-)
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-02-28, 21:42   

Ja juz tak robię dawno. Potem na to tylko szpachla dla mikro wypełnień- przynajmniej nic nie pęka
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-02-28, 21:55   

Starscream napisał/a:
Ja juz tak robię dawno. Potem na to tylko szpachla dla mikro wypełnień- przynajmniej nic nie pęka

cynujesz ryfla??? :mrgreen:

ps. nie chcę zarobić :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-02-28, 22:25   

nie :mrgreen: co jeszcze zostało maska i teraz musze się wziąć za przednią ramkę tyle że to potrwa i auta nie chcę uziemiać. Potrzebował bym tanio gołą może być zgnita
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2016-06-07, 11:49   

Koledzy, przeczytałem internety i planuję takie coś:

1) Rama - oryginalne zabezpieczenie nie jest w złym stanie, nie zaobserwowałem elementów, które wymagały by wycinania. Jednak są miejsca w których jest rdzawy nalot. Planuję wyczyścić rdzę wszędzie gdzie się da. Oryginalne zabezpieczenie zmatowić. Pomalować ją:
- oliva EPIRUST 2002 - 2 warstwy
- oliva EMAPUR - 2 warstwy
Malował będę pędzlem.
Czy ilość warstw jest wystarczająca?
Jaka ilość obu środków jest potrzeba?

2). Wnętrze ramy myślę przepłukać karcherem i przeczyścić różnymi sposobami. Potem dać APP 2K-Grund EP i potem wosk.
Jaki polecicie wosk?
I znów jakie mniej więcej ilości obu środków potrzeba?
Zastanawiam się jeszcze nad płukaniem np. Fosolem, ale nie wiem czy środki tego typu faktycznie działają, szczególnie w miejscach, gdzie ich aplikacja jest utrudniona i nie można tego zrobić dokładnie?

2). Buda - będę podcinał błotniki bo tam jest ruda, progi i inne elementy, które wyjdą w praniu. Na górze budy nie mam elementów, które by wymagały wymiany, więc na razie nie będę tego ruszał i skupię się na podłodze, progach i nadkolach/błotnikach.
Zabezpieczenie i malowanie planuję tak jak w przypadku ramy:
- oliva EPIRUST 2002 - 2 warstwy
- oliva EMAPUR - 2 warstwy
- ewentualnie zastanawiam się czy potem nie położyć na to raptora. Ale zastanawiam się co za X lat, gdy podłoga znów będzie wymagała zabezpieczenia? Usunięcie tego raptora to chyba nie taka prosta sprawa, podobnie jak z bitexami, gumaami etc.

Pozdrawiam
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-06-07, 21:23   

malowanie epoksydem na pędzlu to masakra , ciągnie się to jak gluty przy katarze. Po wyschnięciu wygląda to fatalnie.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2016-06-08, 09:23   

Dzięki za informację. Jak kupię to zrobię test. W razie czego pożyczę kompresor z pistoletem.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
ramzi 
świeżak


Wiek: 29
Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 24
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2016-08-14, 19:16   

Cześć, mam rozebranego samuraia do samej ramy i zastanawiam się czym zabezpieczyć dobrze ramę, bardzo dobre opinie słyszałem o interplusie 356 ale jest drogi ;( ostatnio dowiedziałem się, że kiedyś dobrym sposobem na zabezpieczenie ramy była MINIA OŁOWIANA rozrabiana z pokostem i terpentyną i na to przychodziła jeszcze jakaś warstwa wierzchnia, co myślicie o tym sposobie zabezpieczenia ramy ? (możliwe, że rama pójdzie do wypiaskowania, nie ma dziur, na łączeniach i spawach jest tylko trochę pordzewiała, chce to zrobić raz a porządnie)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-08-14, 21:23   

ramzi napisał/a:
interplusie 356 ale jest drogi

ramzi napisał/a:
chce to zrobić raz a porządnie


wydaj raz, a porządnie. I tak wydaje mi się, że większa część sukcesu to dobre przygotowanie podłoża i nakładanie pierwszej warstwy zgodnie z kartą techniczną produktu. Jak oddasz do piaskowania to chyba dobrze jak od razu po piachu coś nałożą bo z tego co koledzy pisali to ruda robi nalot na takiej gołej stali momentalnie i nakładanie później na takie coś czegokolwiek nie gwarantuje sukcesu.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-08-14, 21:31   

Jestem tego samego zdania, chcesz mieć porządnie, zrób porządnie.
Być może kiedyś robili w żukach zabezpieczenie antykorozyjne minią z kocim łajnem, a na to wszystko szła smoła, bo nie było nic lepszego, teraz jest wybór.
Jeśli nie masz ochoty wydawać kroci na interplusa, to rozważ inny epoksyd, np. oliva.
 
     
ramzi 
świeżak


Wiek: 29
Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 24
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2016-08-14, 22:05   

dzięki za odpowiedzi, jeśli rama pojedzie do piaskowania to zrobię to tak, że na momencie zostanie nałożona pierwsza warstwa farby, ma być zrobiona profeska :), wiecie może ile farby byłoby potrzebne na pomalowanie budy samuraja (cabrio), cała buda i do tego plastikowe nadkola i zderzaki ? Jaka farba byłaby do tego odpowiednia ? myślałem o farbie Raptor co Wy na to ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.