Sprawa jest ciekawa i nie mam pojęcia co to jest. Otóż coś wyje przy prędkości powyżej 50km/h. Jak jadę wyje tylko na obciążeniu przyspieszeniem, po puszczeniu gazu jest ok. Na neutralu wszystkie biegi zachowują się normalnie.
Uprasza się o diagnozę.
Nie wiem jak budowa mostu tył w samuraju ale w Viatrze podobny objaw miałem przy padającym łożysku ataku w tylnym mocie, tzn hałasowało pod obciążeniem, na luzie było cicho.
na 3(najmniej),4,5, napęd na tył. Na 4 koła nie jechałem tak szybko, jutro spróbuję. W Samku ciężko się zorientować przód czy tył, bo wszędzie. Najbardziej chyba w okolicy międzysiedzeniowej,ale jak się wychylę do tyłu, to też wyje
Primo wrzucić na reduktorze luz i sprawdzić czy będzie wyło.
Jak tak na najprawdopodobniej skrzynia, jak nie to zdemontować tylny wał napędowy i na reduktorze 2h sprawdzić czy będzie wyło-wtedy prawdopodobnie reduktor
Sprawdzone na śniegu dzisiejszym:
Na 4 szybkie kopyta też wyje, na wolne tak samo
Na neutralu nic nie wyje ale coś cichutko chrupie
Znając moje szczęście, to skrzynia i reduktor do naprawy a finalnie most też trzeba będzie dłubnąć...
Biegi na zimnym chodzą gładko a jak się rozgrzeje furka, to trochę ciężej. Oleje wszystkie wymienione wczoraj.
Miałem te same objawy uszkodzonego wałka reduktora (przyspieszając wył, a przy hamowaniu silnikiem cisza). Po wrzuceniu "N" na reduktorze i 4 lub 5 w skrzyni ewidentnie słychać było łożyska.
Kiedyś kontaktowałem się z kolegą z olx. Twierdzi, że jego wałki mają 55HRC, a oryginalne 50. Tak naprawdę oryginalne mają 60 - sam sprawdziłem i na tyle pasuje je hartować.
Wg. mnie, lepiej wyskoczyć ze stówki więcej i mieć oryginał. Wymieniając wałek i tak dasz nowe łożyska igiełkowe 2x140zł.
[ Dodano: 2016-01-03, 14:58 ]
Wpadłem na pomysł szybkiej, niefachowej pseudo naprawy, więc nie roznieście mnie falą krytyki;)
Wałek, który prawdopodobnie masz uszkodzony będzie miał wżery pod łożyskami, ale nie na całym odwodzie, tylko z jednej strony. Można naciąć rowek pod klin z drugiej strony i obrócić wałek o 180stopni. Łożyska pod obciążeniem przy jeździe do przodu będą pracować na jeszcze zdrowej powierzchni, przy hamowaniu silnikiem trafią na wżery.
Pracy sporo, bo trzeba rozebrać cały reduktor, ale i tak to Cię czeka, żeby zobaczyć co tak naprawdę jest uszkodzone. Może da Ci to trochę czasu na znalezienie odpowiedniego reduktora na wymianę i pozwoli uniknąć częściowej utraty słuchu:)
Przy oględzinach sprawdź koniecznie wewnętrzne bieżnie pośredniego koła zębatego. Jeśli będzie miał uszkodzenia to raczej reduktor na części i pozostaje szukanie używki.
jak się zabiorę za rozbiórkę reduktora, to nie będę się bawił w metody na szybko, tylko co do wymiany, to wymienię i zastanawiam się czy nie rozebrać od razu skrzyni biegów,żeby mieć absolutną pewność.
Eee, to słabo:) Myślałem, że namówię Cię na mój eksperyment:)
Jeśli masz wątpliwości co jest uszkodzone to lepiej jedź do konkretnego mechanika na diagnozę. Nie ma sensu być nadgorliwym i wywalać wszystkiego po kolei. Powodzenia!
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 198 Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2016-01-04, 12:07 Re: coś wyje
sesar napisał/a:
... Otóż coś wyje przy prędkości powyżej 50km/h. Jak jadę wyje tylko na obciążeniu przyspieszeniem, po puszczeniu gazu jest ok. Na neutralu wszystkie biegi zachowują się normalnie.
Uprasza się o diagnozę.
Pozdrawiam
Na identyczne objawy u mnie wymiana łożyska wałka ataku w tylnym moście była strzałem w 10.
Najlepiej diagnozować z autem na podnośniku. Koła w górę i włączamy po kolei: 1,2,3,4,5,R,hi,lo,4x4,4x2, itd,itp i nasłuchujemy
PS. Słychać wyraźnie czy szum dochodzi ze skrzyni/reduktora czy z dyfra, bo są w miarę daleko od siebie
A jeśli masz wątpliwość skrzynia, czy reduktor - to w trakcie wycia połóż rękę na gałce zmiany przełożeń (skrzyni bądź reduktora), będą drżeć w rytm wycia. Wyczujesz na pewno.
_________________ Taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.
Miałem podobnie najlepszym sprawdzeniem było zdjęcie wałka łączącego skrzynię biegów i reduktora. W efekcie padnięte łożyska na reduktorze, wyło makabrycznie przy 80km/h później przy 40.
Podepnę się pod temat.
U mnie słychać dziwne dźwięki chyba ze skrzyni, ale przy hamowaniu silnikiem na wszystkich biegach. Pod obciążeniem (przy przyśpieszaniu) jest ok. Co może być przyczyną - skrzynia do roboty ??
Podepnę się pod temat.
U mnie słychać dziwne dźwięki chyba ze skrzyni, ale przy hamowaniu silnikiem na wszystkich biegach. Pod obciążeniem (przy przyśpieszaniu) jest ok. Co może być przyczyną - skrzynia do roboty ??
Wykręć tylny wał i powtórz to samo na 4x4.
Napisz jaki wynik
Środkowy wałek ma minimalny luz na krzyżaku w jednej płaszczyźnie od strony skrzyni, ale wydaje mi się że był wcześniej. Ponad to raczej nie powodowało by wycia. Zastanawia mnie coś innego, odkręciłem korek od oleju w reduktorze i przy latarce widać w nim opiłki. Może tu jest problem, coś zmieliło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum