Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wymiana łożysk tylnej półosi
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2015-11-03, 14:15   Wymiana łożysk tylnej półosi

Czy ktoś zakładał łożyska 6207 2RS C3 z fabryki w Kraśniku? Zastanawiam się czy jest sens dołożyć o 1/3 więcej i zainwestować w SKF'y, ale nie mam porównania co do żywotności jednych i drugich.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-11-03, 14:29   

Ja zakładałem. Wytrzymywały tyle samo co skf/koyo

Chyba mi jeszcze została w zapasie sztuka...
Nie potrzebuje ktoś tylnych półosi z zapasowym łożyskiem? :mrgreen:
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-03, 15:05   

kostuch napisał/a:

Nie potrzebuje ktoś tylnych półosi z zapasowym łożyskiem? :mrgreen:


A wiela sobie mości Pani życzysz? jutro i pojutrze jestem w Warszawie; )
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-11-03, 23:21   

yahoo33 napisał/a:
kostuch napisał/a:

Nie potrzebuje ktoś tylnych półosi z zapasowym łożyskiem? :mrgreen:


A wiela sobie mości Pani życzysz? jutro i pojutrze jestem w Warszawie; )


Nie jestem na bieżąco z cenami :roll:
Cena rynkowa minus 20% :?:
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-03, 23:40   

Kupuje z łożyskami po 40 pln ;)
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
buli 
nowicjusz
buli



Wiek: 41
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 51
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-11-05, 15:27   

ponoć cała produkcja Kraśnika robiona jest w PRC
_________________
SS '90 1.3 31 5.125 +5 winch 12000
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-11-06, 12:01   

buli napisał/a:
ponoć cała produkcja Kraśnika robiona jest w PRC


A ktoś jeszcze nie robi w Chnach? :lol:
Z oficjalnej strony SKF:

Kod:

Currently, SKF China has 18 manufacturing sites in China (including PEER), with products ranging from various types of bearings, seals, lubricants and mechatronic products, etc.
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2015-11-07, 11:37   

Chyba ten link mógłby zagościć w tym temacie
http://www.lowrangeoffroa...Bearing-Kit.pdf

Kontynuując rozważania na temat obsługi eksploatacyjnej tylnego mostu - czy ktoś zauważył jakąś znaczącą różnicę w trwałości/ działaniu uszczelniaczy z metalowym korpusem (takie jak te z ASO) w porównaniu do tych w całości oblanych gumą? Czyli - czy warto płacić więcej?
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-11-08, 16:11   

Tanto napisał/a:
czy ktoś zauważył jakąś znaczącą różnicę w trwałości/ działaniu uszczelniaczy z metalowym korpusem (takie jak te z ASO) w porównaniu do tych w całości oblanych gumą? Czyli - czy warto płacić więcej?

Nie ma różnicy w trwałości.
A jaka jest różnica w cenie? 50gr?
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2015-11-08, 16:37   

kostuch napisał/a:
Tanto napisał/a:
czy ktoś zauważył jakąś znaczącą różnicę w trwałości/ działaniu uszczelniaczy z metalowym korpusem (takie jak te z ASO) w porównaniu do tych w całości oblanych gumą? Czyli - czy warto płacić więcej?

Nie ma różnicy w trwałości.
A jaka jest różnica w cenie? 50gr?

To zależy od kogo i co porównamy :-) Na Allegro metalowe z aso około 30 zł, zwykły 20 zł, a w firmie handlującej głównie takimi rzeczami 10 zł (o ile nie pomieszałem czegoś przeglądając katalog. http://www.oring.pl/public.php/catalog?id=3 48x62x10 Simering AO TC NBR) Jeśli taka różnica w cenie nie robi większej różnicy w trwałości, to wolał bym zostawić sobie więcej gotówki na paliwo :-D
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
Ostatnio zmieniony przez Tanto 2015-11-08, 18:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
sysyl89 
świeżak


Wiek: 36
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 12
Skąd: Rzeszów/Nosówka
Wysłany: 2015-11-08, 17:19   

A ja zakładałem zwykle nie metalowe i płaciłem cos po 4zł za sztukę w sklepie zajmującym się wyłącznie takimi rzeczami. Narazie jest ok nie widać różnicy chyba że w cenie.
_________________
Samurai 1.6td VW
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-11-08, 21:39   

http://www.stozek.pl/skle...kosc=8&f=szukaj

Za taką kwotę dużo się nie zatankuje :lol:
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2015-11-08, 22:22   

No, przy cenie ~3 zł/szt. to nawet opłaca się zapłacić za przesyłkę zamiast odbioru osobistego :-)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Wikingc1 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 81
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2015-11-13, 10:02   

Tak naprawdę to te gumowe też mają w środku blaszkę więc są niby lepsze ;-) a tak naprawdę to nie ma żadnej różnicy. W uszczelniaczach ważne są średnice i ilość warg, no i są jeszcze odwrotnie uszczelniające, w samuraju jeśli się nie mylę na wyjściu skrzyni jest taki.
Pozdrawiam.
 
     
MJDesign 
nowicjusz
let's ride



Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 28
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-01-07, 14:10   

To ja mam pytanie z innej beczki. Przy nabijaniu pierścienia zabezpieczającego uszkodziła mi się na łożysku blaszka osłaniająca kulki łożyska (pierścień był za słabo nagrzany i musiałem go z powrotem zbić). Blaszke założyłem żeby była ale widać że nie przylega tylko odstaje. Moge tak to wsadzić w pochwe mostu czy ni huhu mam tak nie robić bo zrobie sobie kuku jakieś podczas jazdy ?
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2016-01-07, 14:20   

Załóż nowe łożysko
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-01-07, 15:00   

MJDesign napisał/a:
.... Przy nabijaniu pierścienia zabezpieczającego uszkodziła mi się na łożysku blaszka osłaniająca kulki łożyska (pierścień był za słabo nagrzany i musiałem go z powrotem zbić).


jak strona wewnętrzna to bym zostawił jak jest, jak zewnętrzna to tez można zostawią ale szybko padnie/zatrze się bo najdzie do niego syfu.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
MJDesign 
nowicjusz
let's ride



Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 28
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-01-07, 15:36   

No właśnie jest to strona wewnętrzna (od strony dyfra). Teoretycznie ta blaszka jest przytrzymywana/dociskana przez uszczelniacz. Dalej też nie poleci bo jest przecież osłona łożyska za uszczelniaczem. A jak troche oleju z dyfra naleci to będzie lepsze smarowanie :). Najwyżej wcześniej będzie podlegać wymianie.
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-07, 17:20   

Ja nie mam blaszek wewnętrznych. Dodatkowo zrobiłem kalamitki między uszczelniaczem a łożyskiem. Ładuje tam smaru do pełna. Łożyska (chińskie JAPKO) mają już rok i mają się dobrze. Smar zapewnia całkowitą wodoodporność łożysk :mrgreen:
 
     
MJDesign 
nowicjusz
let's ride



Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 28
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-01-07, 17:58   

Bardziej bałbym się że wody i wszelakiego syfu naleci od strony koła a nie od strony dyfra. Masz na to jakieś rozwiązanie ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.