Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Problemy z nagrzaniem silnika
terminus 
rozgadany


Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 76
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-01-04, 12:47   Problemy z nagrzaniem silnika

Witajcie.
Proszę o poradę. Mój samiec ma problemy z nagrzaniem silnika - przy mrozach takich jak dziś -17 wskaźnik temperatury podnosi się szybko - po kilkuset metrach ale tylko minimalnie. W kabinie zimno i obroty nie spadają poniżej 1800 obrotów - po 15 kilometrach. Przy dodatnich temperaturach zewnętrznych - szczególnie w korkach silnik grzeje się prawidłowo - wskaźnik temperatury dochodzi do połowy skali i obroty spadają do ok 1000. Od czego zacząć? Termostat?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-01-04, 12:58   

jaki tam masz silnik?

Najprościej zacząć od sprawdzenia poziomu płynu i jego "konsystencji" czy nie przymarza gdzieś, później sprawdziłbym temperaturę jakimś innym miernikiem i wykluczył "awarię" wskaźnika w desce. Finalnie pewnie termostat nie domyka dużego obiegu.

Czy chłodnica robi się ciepła/letnia od razu? Czy równomiernie cała?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
terminus 
rozgadany


Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 76
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-01-04, 13:02   

Benzyna 1.3 na wtrysku. Poziom płynu w normie. Sprawdzę jak się grzeje chłodnica.
 
     
Jarek 
rozgadany


Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 71
Skąd: zabrze
Wysłany: 2016-01-04, 20:05   

http://i.iplsc.com/zakryw...0KV-C116-F4.jpg


:mrgreen:
 
     
terminus 
rozgadany


Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 76
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-01-04, 21:16   

Dziś sprawdziłem co i jak z temperaturą chłodnicy. Po przejechaniu 15 km chłodnica jest ciepła - płyn chłodniczy jest lekko ciepły - nie ma więcej niż 40 stopni. Góra chłodnicy jest wyraźnie cieplejsza niż dół. Wiatrak kręci dość mocno zaraz po odpaleniu i tak przez cały czas. Po wyłączeniu silnika daje się nim kręcić palcem - oś wiatraka pozostaje nieruchomo. Wymieniłem termostat ale zdążyłem przejechać ze 2 km - na razie bez zmian.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-01-04, 21:49   

W 2km przy takim mrozie to nawet mały obieg nie zdąży się nagrzać w moim dieslu, ale kowadło mniej ciepła generuje z definicji. Po mojemu zrób test dłuższy. Bo chyba ta letnia chłodnica to nie była po wymianie termostatu? ;> a stary termostat sprawdziłeś po wyjęciu żeby zobaczyć czy nie wymieniłeś dobrego na nowy?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
emalina 
nowicjusz


Wiek: 58
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 54
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-01-04, 23:55   

U mnie przy -15stC temperatura wzrasta do ok 60 st po przejechaniu ok 2 km, moim zdaniem to termostat.
Dzisiaj zrobiłem w dużym mrozie ok 50 km i w aucie zrobiło się gorąco (hard top), ale zasłoniłem całkowicie wlot
powietrza z przodu, bo nawet opływające powietrze mocno schładza silnik, ponadto nie włączam ogrzewania zanim silnik się nie zagrzeje (czytaj nie podniesie się wskazówka do połowy). Te 1800 obrotów to trochę dużo, bo u mnie nie dochodzi do 1500 przy bardzo zimnym silniku i po chwili spada (otwarcie i zamknięcie bramy przy wyjeżdżaniu).
Może kolego masz kumulację usterek i sprawdziłbym jeszcze czujniki oraz komputer bo te obroty trochę są za wysokie.
 
     
terminus 
rozgadany


Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 76
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-01-06, 09:03   

Po wymianie termostatu jest dużo lepiej. Przy -15 temperatura silnika zawędrowała prawie do połowy skali. Po nagrzaniu obroty na jałowym spadły do 1200. Po wyłączeniu ogrzewania w kabinie temperatura przekroczyła połowę skali i obroty na jałowym spadły poniżej 1000. Może jednak spróbować z kartonem?
Niepokoją mnie jeszcze obroty na jałowym zaraz po odpaleniu po nocy - zaraz po odpaleniu mam tak jak w manualu ok 2000 ale po kilkunastu sekundach obroty rosną do 2500 - 2700, a po nagrzaniu (ok. minuty) zaczynają spadać - po trzech, czterech minutach jest już 1500. To chyba nie do końca prawidłowe zachowanie?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-01-06, 10:42   

terminus napisał/a:
Może jednak spróbować z kartonem?

podyskutować można tutaj: http://samurai.org.pl/vie...6+ch%B3odnic%EA
terminus napisał/a:
Niepokoją mnie jeszcze obroty na jałowym zaraz po odpaleniu po nocy - zaraz po odpaleniu mam tak jak w manualu ok 2000 ale po kilkunastu sekundach obroty rosną do 2500 - 2700, a po nagrzaniu (ok. minuty) zaczynają spadać - po trzech, czterech minutach jest już 1500. To chyba nie do końca prawidłowe zachowanie?

A ten dodatkowy wzrost obrotów nie jest związany z włączaniem przez Ciebie świateł, nagrzewnicy tudzież innego obciążenia? Pojawia się samoistnie?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
terminus 
rozgadany


Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 76
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-01-06, 11:35   

Wzrost obrotów nie jest uzależniony od wzrostu obciążenia. Obroty rosną też po ciemku.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-01-06, 12:41   

U mnie obroty raz są na 2tys raz są na 2,7tyś i się tym nie przejmuję zbytnio. Więc polecam też się tym nie przejmować. Nic się nie stanie jak troszkę większe obroty będą na chwile. W trakcie jazdy i tak na początku nie przekraczasz, 2.5 tyś więc wg mnie nie ma się czym stresować.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-01-06, 17:06   

ja bym się irytował jakby mi zaraz po odpaleniu zimny silnik wkręcał się od razu na 2,7 tys obr. Może to zabobon i zboczenie, ale hmm nigdy nie mówiłem, że nie bywam poirytowanym, zabobonnym zboczeńcem :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-06, 17:51   

SamNaSamZSam napisał/a:
ja bym się irytował jakby mi zaraz po odpaleniu zimny silnik wkręcał się od razu na 2,7 tys obr. Może to zabobon i zboczenie, ale hmm nigdy nie mówiłem, że nie bywam poirytowanym, zabobonnym zboczeńcem :D


Samie,

w dieslu to by było już czerwone pole :P
Moj benzyniak też zimą tak robi (latem 2k rpm). Poza tym jak to Kostuch retorycznie pyta: A skąd wiesz co pokazuje obrotomierz :)
_________________
szym
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-01-06, 17:56   

Ja tam bym się nie przejmował tym skoro tak to zostało opracowane przez Japan to tak ma być, i rzeczywiście jest tak że najpierw są trochę niższe obroty a dopiero po chwili zaczynają wzrastać. Poza tym co to za obroty jak silnik się kręci prawie do 7tyś ?? A tu jakieś badziewne 2,5 - 2,7 ?? Nawet lepiej bo olej szybciej się rozgrzewa :)
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2016-01-06, 19:08   

Jeśli podajesz, że po rozgrzaniu wskazówka na skali temperatury jest prawie na połowie tz., że po wymianie termostatu jest ok.
Wyższe obroty wynikają z załączonego ssania(dodatkowa dawka paliwa).
Teraz tylko wyreguluj obroty silnika - na ciepłym 800obr.

Następnym razem jak będą mocne mrozy to można zasłonić w tym okresie trochę chłodnicę.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
terminus 
rozgadany


Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 76
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-01-08, 06:13   

No i dupa :(
Dziś po przejechaniu 15 km temperatura znowu nie rośnie. Wskazówka temperatury podniosła się minimalnie, obroty na jałowym powyżej 1500 w kabinie zimno jak w psiarni. A tak się cieszyłem, że już wszystko ok :(
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-01-08, 08:38   

jaki termostat kupiłeś? Może nie domknął się po ostatniej jeździe. Ja bym go wyjął i przegotował/wychłodził kilka razy w warunkach kuchenno-dworowych i obserwował czy się nie zawiesza? Co masz w ukladzie wlane? Płyn, koncentrat z wodą, woda? Płukałeś układ za swojej kadencji?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
terminus 
rozgadany


Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 76
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-01-08, 11:24   

https://suzuki-czesci.pl/mobile/pl/p/Termostat-Vitara-Samurai-Gates/677
Chłodnica zalana płynem. Osobiście nigdy chłodnicy nie płukałem.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-01-08, 11:42   

a sprawdzałeś stary termostat w garnku na kuchence? Bo pewnie nowego przed wsadzeniem to nie? :)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
terminus 
rozgadany


Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 76
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-01-08, 12:09   

Dziś sprawdzę stary termostat ale jestem nieomal przekonany, że był sprawny. W jakich momentach sprzęgło wiskotyczne powinno załączać wiatrak chłodnicy? U mnie po odpaleniu zimnego auta wiatrak mocno wieje, dopiero jak silnik złapie trochę temperatury to wiatrak zwalnia ale kręci się cały czas. Czy załączanie wiskozy uzależnione jest tylko od temperatury? Wysokie obroty nie mają wpływu na włączenie wiatraka?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.