Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Prawdy i mity, dot. Samuraia
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-05, 22:02   Prawdy i mity, dot. Samuraia

Wydaje mi się że prawdy i mity dotyczące samuraia będą fajnym tematem na długie zimowe wieczory i fajnym materiałem dla początkujących. Więc na początek obalmy następujący mit:
#mit 1
Kiedyś, już nie pamietam kiedy przeczytałem, że MT z tyłu na klapie obciąża strasznie zawiasy, które wyginają się w drugą stronę. I czy tyczy się to cabrio czy blaszanki, a jeśli jednego i drugiego to jakie koło max wchodzi na klapę by ta wytrzymała?
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
MCsel 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 129
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-12-05, 22:45   

Słabo rozumiem ten temat, czy to prawdy i mity czy każdy ma tutaj pisać swoje pytania?

Powiem Ci prawde o mitycznej opcji forum, tylko nikomu nie mów... Na forum jest taka mała zakładka, ktora odniesie Cie do każdego nawet najdalszego jego zakątka, nazywa sie "szukaj".

Jezeli mimo wszystko chodzi o pytania, to powiem Ci jak to widzę. Duża część użytkowników suzuk, jeździ na nalewkach MT, jezeli weźmiesz takie koło do ręki, albo dwóch, sam dojdziesz do tego ze suzukowe zawiasy nie sa w stanie wytrzymać takiego ciężaru zbyt długo po jeździe na nierównościach.
_________________
Suzuki Samurai GTI, tryby 5.125, Spring, 32' SIMEX

--------------------------------------------------------
O tym co u mnie, kiedy nie jeżdżę Samuraiem

https://www.facebook.com/maksel.krzysztof
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2015-12-06, 12:10   

A ja myslę, że kolega Gołąb zapodał fajny temat, tylko formą i tymi zawiasami troszkę ...hm :-D
To chyba lepiej wyglądałby temat w formie naszych wniosków i refleksji i tak:
Mówiąc prawdę raczej bym napisał np: Samurai to najżywotniejsze ramy na rynku aut 4x4
Mówiąc mit to np: po przeróbce na spring Samurai staje się komfortowy :mrgreen:

P.S. Każdy temat dotyczący Samuraia jest dobry na długie zimowe wieczory samurai2
_________________
Taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-12-06, 17:16   Re: Prawdy i mity, dot. Samuraia

Gołąb4x4 napisał/a:

#mit 1
Kiedyś, już nie pamietam kiedy przeczytałem, że MT z tyłu na klapie obciąża strasznie zawiasy, które wyginają się w drugą stronę. I czy tyczy się to cabrio czy blaszanki, a jeśli jednego i drugiego to jakie koło max wchodzi na klapę by ta wytrzymała?


To nie mit to fizyka.
Największe kolo jakie da się powiesić na klapie z tylu warunkuje odległość od osi mocowania a krawędzią zderzaka.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-12-06, 21:10   

To nie mit to prawda, że obwisają zawiasy od koła zapasowego.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-12-06, 22:07   

no zgadzam się ale gdyby nie otwierać klapy to wtedy wytrzyma :mrgreen:
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2015-12-07, 18:32   

Moim zdaniem mitem jest także to, że ponoć Santany są gorsze od japońców. Że są gorzej wykonane, szybciej rdzewieją itp.
 
     
nygus 
nowicjusz



Wiek: 37
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 62
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-12-10, 16:11   

sokratesb napisał/a:
Moim zdaniem mitem jest także to, że ponoć Santany są gorsze od japońców. Że są gorzej wykonane, szybciej rdzewieją itp.


i nic do nich nie pasuje od normalnego samurai'a.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-12-10, 20:25   

Oryginalne Japońce są na pewno lepsze -przykład mojego 88r a buda się trzyma nie wygląda jak ser szwajcarski :mrgreen: fakt że się ratuje ale takie jak nie którzy zdjęcia zamieszczają to można stwierdzić że w soli były przechowywane.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-10, 21:03   

To może przednie półosie z Santany są słabsze od tych z Japońca? :lol: Najwięcej zależy od tego jak ktoś dbał o auto a nie od rocznika i pochodzenia.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-12-10, 22:20   

nie zgodzę się -bardzo dużo zależy gdzie auto robione i z czego. Nie tyczy się to tylko samuraja np ople astry gen I oryginalne niemieckie mają się świetnie a gliwickie to złom albo na złomie
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2015-12-10, 22:49   

No chyba tylko argument o pasujących częściach by mnie przekonał, bo faktycznie jest kilka elementów, które ciężko znaleźć.
Ale a propos' budy, to mam Japońca i gdyby nie to, że był reanimowany 4 lata temu, to by było mniej blachy niż więcej.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-10, 23:21   

W Samuraiach nie ma aż takiej różnicy, jeśli wgl jakaś jest. Japońce i Santany rdzewieją tak samo szybko :mrgreen: Zależy też w jakim klimacie i jak auto jest użytkowane.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-12-10, 23:25   

Gołąb to co teraz - jak mamy taki prawdziwy mit albo mityczną prawdę? Co z tym zrobić? ;> założyłeś temat to teraz radź jak to ugryźć! ;-)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2015-12-11, 09:15   

Ja mam w (cabrio) simexa 225/75 na tylnej klapie. Jak miałem resory to nic nadzwyczajnego się nie działo. Jeśli chodzi o klapę też daje radę.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-01-05, 22:45   

Mit czy prawda: "alternator samochodowy (w szczególności Samkowy) nie doładowuje aku do końca. W związku z tym zaleca się doładowywanie akumulatora prostownikiem"

Założenia dodatkowe: użytkujemy samochód seryjny, w pełni sprawny (w szczególności ze sprawnym akumulatorem i układem ładowania), w warunkach standardowych.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2016-01-05, 23:06   

sam napewno po części prawda po części mit bo samkiem nie jeżdzimy w długie trasy i wtedy altek Ci nie doładuje, a po drugie w żadnych autach nie doładowują do końca bo by go w końcu rozssadziło takie jest moje skoromne zdanie ;-)
ale z drugiej strony jesli mamy mocniejszy altek wsadzony to (może nie doładuje go do konca) ale na tyle żeby mu starczyło na dłuższy czas ;-)
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-01-05, 23:36   

Przy sprawnym układzie ładuje do końca, a regulator napięcia czuwa nad tym, żeby niczego nie rozsadziło.
Oczywiście zakładam, że warunki standardowe to takie, żeby alternator miał czas na naładowanie akumulatora, a nie przejazd o długość samochodu :mrgreen:
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2016-01-05, 23:52   

właśnie nikt nie sprecyzował o jakich km mowa bo rużnie to bywa inaczej na dłogich trasach a inaczeja jak sie jezdzi codziennie po 20km .-) tylko w niedziele hehe
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-01-06, 00:53   

No wlasnnie ten gosc od akumulatorow mowil ze nawet jak bedziemy 2 dni ciagle jechac to calkiem sie nie naladuje. Ja tam sie nie znam i czekam na odppowiiedz od specjalisty :-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.