Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Samurai by KAT
Kat 
świeżak



Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 13
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-02-07, 21:24   Samurai by KAT

Samurai jaki jest każdy widzi. Zakupiony jakoś koło listopada po chyba półrocznych poszukiwaniach. Do tego egzemplarza przekonały mnie terenowe koła, instalacja lpg, cena poniżej dychy i odległość poniżej stówki. Ilość rdzy i stan techniczny tez akceptowalne. Bez problemu dojechałem o własnych siłach do domu.



Po zakupie zacząłem robić serwis: płyny, filtry, oleje. Hamulce z tyłu nowe, Kolejna modyfikacja to wymiana resorów. Uklepaną serię zastąpiły mazury leśniki, przy okazji kupiłem też nowe amortyzatory i tuleje. Komfort jazdy się trochę poprawił 8-) Tylko że kierownica jest pod katem 45st, i w jedną stronę skręca bardziej niż w drugą. Jakieś pomysły jak to poprawić?

Wymieniłem też zderzaki, stare okazały się totalnie skorodowane, tak samo jak i osłona pod zbiornikiem



Póki co jestem zadowolony, nie udało mi się jeszcze zakopać w błocie po klamki, ale to chyba kwestia czasu :)



Plany na przyszłość to wyciągarka, nowe lampy na żarówki h4, lampa cofania led i może jakieś drobne poprawki blacharsko lakiernicze :)
_________________
Trust me, i'm an engineer!
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-02-07, 21:27   

To,że kierownica stoi krzywo to normalne.Przejedź trochę w terenie i dopiero ustaw prawidłowo.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-02-07, 21:31   

całkiem fajny i wygląda na nawet zdbanego
myślę, że kilka wyjazdów i Twoje plany będą bliską przyszłością :)

zastanawiałeś się już jaką wyciągarkę chciałbyś zobaczyć w swoim zderzaku?

[ Dodano: 2016-02-07, 21:32 ]
ja u siebie "geometrie" też ustawiałem na wieloklinie kierownicy
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
michau 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 190
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2016-02-07, 23:23   

Jeśli skręca w jedną bardziej spróbuj przestawić wąs przekładni.

[ Dodano: 2016-02-07, 23:24 ]
Jaki rozmiar kół?
 
     
Kat 
świeżak



Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 13
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-02-07, 23:42   

Michau,
Mój mechanik mówi że wąsa na przekładni nie da się przestawić, bo jeden karb na wieloklinie jest grubszy i wyznacza środek. Czy może trzeba tylko użyć większego młotka? ;) Przekręcenie samej kierownicy mnie nie urządza, bo i tak promień skrętu będzie różny.
Opony 195/80 malatesta kobra

Dożek, z lektury forum wyszło mi ze DWM 10000 będzie dla mnie optymalny

Zawias, trochę, czyli ile? ;)

Jest jeszcze jedna sprawa która mnie strasznie irytuje, brak patyczka podtrzymującego otwarta maskę. Jak na razie to się obija o dach i trochę słabo to wygląda
_________________
Trust me, i'm an engineer!
 
     
michau 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 190
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2016-02-08, 00:41   

Nie wiedziałem o różnicy w zębach. Przymierzałem się do tego, bo miałem taki sam problem. Finalnie obróciłem kierownicę o jeden ząb i teraz jest lepiej, ale to jeszcze nie to...
Wg mojej skromnej opinii sami powinien mieć regulację długości drążka pomiędzy przekładnią a prawą piastą. Wtedy można by precyzyjnie wycentrować kierownicę. U mnie ten drążek jest stałej długości, tak jak na schemacie z aukcji:
KLIK

Jeśli masz fabryczny wąs przekładni, to zmierz długość drążka, o którym pisałem i podaj jego wartość. Porównam z moim, może masz dorobiony? Chyba nie może być innej przyczyna niesymetrycznego skręcania.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-02-08, 00:51   

temat rozwałkowany: http://samurai.org.pl/vie...erownica+krzywa albo tutaj: http://samurai.org.pl/vie...erownica+krzywa
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
michau 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 190
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2016-02-08, 00:56   

Tak patrzę na ten rysunek i dochodzę do wniosku, że wszystko wynika z kąta między drążkiem a poziomem. Po założeniu nowych resorów kąt jest większy i w naturalny sposób trzeba nadrobić to kierownicą. Im wyższy resor, tym kierownica będzie uciekać bardziej w prawo.

[ Dodano: 2016-02-08, 01:07 ]
Sam, zepsułeś mi frajdę z rozkminiania problemu ;-)
Dobra robota
 
     
Krzeszu 
nowicjusz


Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 40
Skąd: Nysa
Wysłany: 2016-02-08, 11:14   

SamNaSamZSam napisał/a:
temat rozwałkowany: http://samurai.org.pl/vie...erownica+krzywa albo tutaj: http://samurai.org.pl/vie...erownica+krzywa


Całkiem nieźle rozbudowane tematy, kompletnie nie miałem o tym pojęcia :shock: Dzięki Sam

Wracając do Samuraja, to wygląda całkiem nieźle, zderzaki dodają mu bardziej terenowego charakteru. Zaczyna się niewinnie: ledy, zderzaki, delikatny remont, a może zmienić się w zupełnie inne auto, kto wie.
Wiadomo - apetyt rośnie w miarę jedzenia. Życzę powodzenia ;-)
 
     
Kat 
świeżak



Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 13
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-02-08, 18:43   

Tak patrzę i u mnie regulacja jest tylko na drążku łączącym obie zwrotnice. Wychodzi więc na to że pozostałe drążki do wymiany i motanie na częściach mercedesa i ursusa.
_________________
Trust me, i'm an engineer!
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-02-08, 22:43   

zamiast tego patyczka weź siłownik sobie fundni -będzie lans
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Moszi 
nowicjusz



Wiek: 29
Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 45
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2016-02-09, 11:23   

Ja moge poszukac w domu tego patyka bo ja wole o dach maske opierac bo mam odbój i mi nic nie rysuje a zawsze wiecej swiatla wpada
 
     
Kat 
świeżak



Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 13
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-02-09, 22:02   

Siłownik też nie był by głupim pomysłem ;)

Moszi, jak byś chociaż zdjęcia podrzucił jak to dokładnie wygląda to już by było dobrze.
_________________
Trust me, i'm an engineer!
 
     
Krzeszu 
nowicjusz


Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 40
Skąd: Nysa
Wysłany: 2016-02-09, 22:31   

Zwykła podpórka jak w każdym innym aucie, ja u siebie (tak samo jak Moszi) mam odbój. Wg mnie jest to lepsze rozwiązanie, bo masz lepszy dostęp do komory i nie ma rzeczy o którą można przez przypadek zahaczyć.
 
     
Kat 
świeżak



Wiek: 39
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 13
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-03-18, 21:38   

Miałem ostatnio problemy ze stacyjką. Rozrusznik chodził nawet po wyjęciu kluczyka, musiałem w niego walić młotkiem żeby się rozłączył. Kluczyk ze stacyjki dało się wyjąc w dowolnym położeniu, chyba że się przekręcał w pozycje blokowania kierownicy, to potem bardzo ciężko było go w ogóle ruszyć. Udałem się więc do fachowca od zamków. Dorobił mi nowy kluczyk, zregenerował stacyjkę, i teraz chodzi jak nowa. A to wszystko za jedyne 70 zł :) Stary kluczyk był już strasznie zajechany

[ Dodano: 2016-04-03, 22:06 ]
Wymieniłem reflektory na nowe, wybrałem wesem do busa vw. W przypadku mojej santany montaż ograniczył się do lekkiego powiększenia otworów w lampie i podgięcia zaczepów. W samochodzie nie modyfikowałem nic. Żeby mieć lepszy dostęp odkręciłem atrape i poluzowałem zderzak. Żarówki bosch za 11zł z marketu. Czas operacji pół godziny, efekt rewelacja :)
_________________
Trust me, i'm an engineer!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.