Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Demontaż "oprzyrządowania" bębna- przeróbka na tar
makus
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 95
  Wysłany: 2016-02-14, 20:33   Demontaż "oprzyrządowania" bębna- przeróbka na tar

Właśnie przerabiam tył na tarcze plus równoległe zawiechę. I teraz pytanie, żeby ściągnąć tą całą osłonę z tłoczkiem oraz szczękami to muszę rozbierać cały most czyli: spuścić olej-> rozkręcić gruchę -> wyjąć półośkę ( jak jest ona zamontowana na przekładni?) -> dopiero zdemontować to dziadowstwo
Czy jest jakiś prostszy sposób którego niezażywaniem?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-02-14, 20:38   

ja wiem tylko że gruchy tykać nie musisz. Półoś wyjeżdża z gruchy jak odkręcisz takie 4 śruby przy tej tarczy.

Popatrz sobie taką kolorowaną obrazkową instrukcję: http://www.lowrangeoffroa...Bearing-Kit.pdf albo zobacz w manualu jak to tam jest.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2016-02-14, 20:45   

tak jak pisał Sam grucha zostaje;odkręcasz 4 nakrętki mocujące to ustrojstwo (tarczę kotwiczną) od pochwy mostu i wybijasz półoś
Półoś wychodzi z tarczą kotwiczną,żeby ją zdjąć musisz zdjąć pierścień uszczelniający i łożysko z półosi lub rozciąć tarczę diaksem
 
     
makus
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 95
Wysłany: 2016-02-15, 00:50   

Dzięki ale jak rozumiem olej muszę spuścić.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2016-02-15, 08:19   

jak wyjmujesz półosie pojedynczo to wystarczy odpowiednio wysoko podlewarować most i olej spłynie na drugą stronę :-)
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-02-15, 08:51   

Nie trzeba nawet specjalnie lewarować, jak oleju jest tyle co potrzeba, to nie ucieknie.
 
     
makus
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 95
Wysłany: 2016-02-15, 12:12   

Dzięki
 
     
silas 
świeżak



Wiek: 38
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 16
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-03-02, 13:04   

witam
Się podpinam. Planuje swap na tył taczowe - wiem że są dostępne gotowe mocowania pod zaciski Alfa Romeo 156/147. to ja się zapytam tylko o roczniki/silniki tych alf - wiem tylko tyle, że zaciski to tarcz niewentylowanych... Nie chciałbym zanabyć drogą kupna złych zacisków i wolę wcześnie dokłądnie dopytać.

Druga sprawa - mocowanie linki ręcznego - czy zostaje linka samuraiowska i mota się tylko mocowania - jeśli tak to jak się mota. jeśli nie to jaka pasi.

trzecia sprawa - przewody hamulcowe - pasują czy trzeba skracać/wydłużać.

z góry dzięki za pomoc!
_________________
W Czarnobylu wiosna... Trawka się czerwieni, a ptaszki wesoło podszczekują...

Kto by przypuszczał, że po tylu latach posiadania samochodu będę miał w końcu taki do którego większość części da się kupić w Castoramie :D
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2016-03-02, 15:57   

jest już gdzieś wszystko opisane na forum. jak nie znajdziesz tego co potrzebujesz to napisz do moziembl lub bart9018 oni powinni Ci coś podpowiedzieć
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.