Wysłany: 2016-02-21, 17:42 Problem - topi kabel przy aku
Witam.
Auto jeździ już jakiś czas, bezproblemowo. Od pewnego czasu założona jest wyciągarka, która była używana w moim poprzednim aucie, w samuraju kilka razy - sporadycznie i krótko.
Dzisiaj po wyciąganiu i zgaszeniu auta - auto już nie odpaliło, zero prądu na elektrykę auta, nawet awaryjne nie działały, żadne światła, deska, nic zero prądu w aucie. Winda ma swoje oddzielne kable do aku i śmigała ciągle dalej więc aku był ok. Problemem okazał się przewód (na foto już mieniony na niebieski) idący od klemy +. Fakt że był już stary, przypalił się o odpadł. zmieniliśmy na nowy (jak na foto), po krótkim używaniu wyciągarki przewód się mocno nagrzał, na tyle że spaliło osłonę przewodu. Jak winda nie chodzi jest ok.
Ma ktoś pomysł ? winda nie jest w żaden sposób wpięta w wiązkę kabli samuraja, ma swoje kable, wyciągarka przełożona z kompletem kabli z innego auta - tu wszystko to tej pory grało. Jak ten kabel jest odłączony to nic w aucie nie działa, zero prądu.
Może warto sprawdzić czy masa od aku do silnika i ramy jest ok? Jak kable się grzeją to gdzieś jest słaby styk. Szybko sie grzeje ten kabel? Ja bym spróbował na zgaszonym silniku użyć windy i zobaczyć wtedy czy też się grzeje? Jak nie to obstawiam słabą masę. Dobrze wziąć kogoś z kablami zeby potem autko odpalić
Też tak mi sie wydaje tylko ta kostka troce mnie myli... u mnie takiej mie ma.Wyczyść wczystkie sytki (oczka przy klemach też) i sprawdź kabel masowy. Najlepiej jeśli go masz zamiar wymieniać to tak dla pewności puść w trzy punkty:
Aku>silnik
Aku>rama
Aku>buda
Lub żeby nie robić pajęczyny aku>silnik>rama>buda
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2016-02-21, 21:06
Ty masz 1.3 benzyniaka?
W oryginalne to tam chyba 55A altek siedzi, jeśli tym kablem płynie prąd z altka do aku i zostawiłeś go fabrycznego, a podwoiłeś wydajność altka to może zwyczajnie się pali.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Tak 1.3 wtrysk, ale mam wrażenie że ten kabel nie idzie do alternatora tylko wplata się do głównej wiązki z innymi kablami, sprawdzę to. Tylko że bez używania windy żadnego negatywnego objawu nie ma.
Też mi sie tak wydaje. A kabel od altka wchodzi w instalację i nie widać go dokładniena drodze do akumulatora. Jak duży jest akumulator tak apropo, może za słaby pod winde i temu po tyłku dostaje ten kabelek bo misi duuużo prądu dostarczyć?
Kolego pisałem na tym forum już 100 razy, Jesli zakładasz większy, ale i jak masz oryginał to należy zwiększyć przekrój przewodu pomiędzy alternatorem a akumulatorem co najmniej 25 mm2 i dać na tym przewodzie bezpiecznik równy max prądowi alternatora w twoim przypadku 100A biało/żółty pozostawiasz przy alternatorze bo przy okazji także zasilającym głównym plusem do skrzynki bezpieczników w kabinie. Nie można sobie tak ingerować w instalacje dokładając tylko dwukrotnie większy altek i przy okazji nie sprawdzając jak to wpłynie nia instalacje. Instalacja w Samurai-u jest bardzo uboga jeśli chodzi o przekroje. Przekroje są minimalne dla danych odbiorów bez jakiegokolwiek marginesu. Tak więc nie można dokładać jakichkolwiek dużych odbiorników bez rozbudowy instalacji.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum