Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Korki spustowe olejowe w mostach
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-03-13, 13:10   Korki spustowe olejowe w mostach

Witam forumowiczów, po ogarnięciu silnika przyszła kolej na mosty. Poprzedni właściciel w 2001 roku zalał to jakimś bodajże Shell Transaxle, chciałem zweryfikować stan i ewentualnie wymienić olej jednak nie mogę odkręcić korków. Widać że poprzedni właściciel "pomagał" sobie młotkiem przy odkręcaniu... Chcę przyspawać nakrętkę do korka, podgrzać i próbować odkręcać.... Pod korkiem widać uszczelkę, po takiej operacji raczej korek i owa uszczelka będą do wyrzucenia. gdzie kupić taki korek i uszczelkę? W sklepie moto nie mieli w katalogach, zostaje tylko ASO Suzuki?
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-03-13, 13:14   

Ja tam spawałem i użyłem ich powtórnie. Nic nie cieknie a czy tam czasem nie jest uszczelka miedziana ??
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-13, 13:39   Re: Korki spustowe olejowe w mostach

elkrecik napisał/a:

W sklepie moto nie mieli w katalogach, zostaje tylko ASO Suzuki?


https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Korek-oleju-Vitara-Grand-Vitara-SamuraiJimnyLiana-1/1347
_________________
szym
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-03-13, 14:16   

po mojemu przy korkach w mostach, reduktorze i skrzyni nie ma podkładek i uszczelnień. Być może to inwencja własna, być może jakiś silikon albo taśma teflonowa. W każdym razie sam korek trzyma wyśmienicie bez żadnych dodatkowych akcesoriów.

I jeszcze mam taką autorefleksję, że nie odkręcam korków spustowych dopóki nie odkręcę nalewowych.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2016-03-13, 14:33   

Spokojnie można użyć starych jeśli nie są za bardzo zmaltretowane.
U mnie z tyłu jest miedziana podkładka a i tak trochę cieknie z pod korka.... ale to przez to, że musiałem gruchę lekko skorygować ręcznym impulsatorem kinetycznym aby mi 5.125 weszło.

Swoją drogą ciekawe czy auto było używane zgodnie z przeznaczeniem?? ponieważ 15 lat ja jednym oleju w mostach (tak to rozumiem) to z deczka przydługo :D
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-03-13, 15:32   

SamNaSamZSam napisał/a:
po mojemu przy korkach w mostach, reduktorze i skrzyni nie ma podkładek i uszczelnień. Być może to inwencja własna, być może jakiś silikon albo taśma teflonowa. W każdym razie sam korek trzyma wyśmienicie bez żadnych dodatkowych akcesoriów.

I jeszcze mam taką autorefleksję, że nie odkręcam korków spustowych dopóki nie odkręcę nalewowych.


O znowu dowiaduję się nowych rzeczy :-D A gdzie jest zlokalizowany korek nalewowy ? Nie mam sam podnośnika, auto oglądałem na szybko u mechanika...W pierwszym poście wkradł się błąd- oleje były wymieniane w 2011 roku a nie w 2001.
 
     
Kaine 
nowicjusz



Dołączył: 02 Kwi 2015
Posty: 33
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-03-13, 17:16   

Mnie czeka siłowe wyciąganie korków wylewowych na mostach. Tak mocno trzymają że nie chcą odpuścić...
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2016-03-13, 20:01   

U mnie zadnych uszczelek nie ma. I podkadek, spawaj jak nie mozesz odkrecic i pozniej to przykrec, nastepnym razem nie bedziesz musial sie meczyc tylko normalnie kluczem odkrecisz
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-03-13, 20:34   

elkrecik napisał/a:
A gdzie jest zlokalizowany korek nalewowy ?


Przewrotnie odpowiem, że ten korek zlokalizowany jest... np. na rysunku w manualu na stronie 16-16 ;) przy okazji znajdziesz tam wartości momentów z jakimi dokręcać te korki, żeby później były szanse na normalne odkręcanie. Nie ma również nic o uszczelkach/uszczelniaczach pod tymi korkami, więc to raczej inwencja własna była.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2016-03-13, 21:26   

Dany44 - jak to mozliwe ze 5,125 sie nie miescilo? Pytam bo przy momtazu blokady zauwazylem szlif od drodka pochwy obok korka tak jakby kolo talerzowe tarlo ale nigdzie o tym nie slyszalem zeby byla za mala plytka obudowa.

Ja oryginalnie do korkow kontrolnych mam podkladki teflonowe
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2016-03-13, 22:02   

marcelo napisał/a:
Dany44 - jak to mozliwe ze 5,125 sie nie miescilo? Pytam bo przy momtazu blokady zauwazylem szlif od drodka pochwy obok korka tak jakby kolo talerzowe tarlo ale nigdzie o tym nie slyszalem zeby byla za mala plytka obudowa.

Ja oryginalnie do korkow kontrolnych mam podkladki teflonowe



Tfu wróć..... właśnie małe sprostowanie, wprowadziłem was w błąd..... korki spustowe są u mnie ok. czyli bez żadnych podkładek. Natomiast na korku nalewowym - kontrolnym mam właśnie teflonową podkładkę i z pod niej mi cieknie olej.
Przy tym korku jest takie przetłoczenie i musiałem je rozklepać młotkiem ponieważ koło talerzowe obcierało zębami właśnie o to przetłoczenie. W starej pochwie tak miałem i jak włożyłem graty do nowej wszystko poskładałem to się okazało, że nie mogę przekręcić atakiem a zęby odcisnęły się na gruszce. Z tego co wiem to wystarczy puknąć młotkiem i "przesunąć" przetłoczenie o 2 - 3 mm, tzn. u mnie tak trzeba ale wiem, że u innych chłopaków nie było to konieczne.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2016-03-14, 10:02   

czyli aktualizacja co do przeróbki na 5.125 - (nigdzie wcześniej o tym nie słyszałem ale wiemy że tak bywa) - sprawdzić czy talerz nie ociera o pochwę mostu

https://www.facebook.com/...&type=3&theater
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-03-14, 12:10   

Panowie- przepraszam- pomyliłem korki :oops: Zaklepany mam korek nalewowy/ kontrolny... i jego nie mogę odkrecić... W manualu zaznaczony jako element 16 i 17. Je właśnie poszukuję :mrgreen:
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-03-14, 12:17   

To masz z górki, do wlewowego łatwiej się spawa :mrgreen:
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-03-14, 12:22   

To wiem, ale chcę kupić zapasowe i nie wiem pod jaka nazwą/ numerem występują :oops: Wujek Google nie pomaga.
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-14, 12:32   

elkrecik napisał/a:
To wiem, ale chcę kupić zapasowe i nie wiem pod jaka nazwą/ numerem występują :oops: Wujek Google nie pomaga.


Elkrecik, przeca pokazywałem:

https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Korek-oleju-Vitara-Grand-Vitara-SamuraiJimnyLiana-1/1347

:)
_________________
szym
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-03-14, 12:39   

Dzięki ale to jest spustowy dół, ja szukam nalewowy/ kontrolny.
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-14, 12:57   

elkrecik napisał/a:
Dzięki ale to jest spustowy dół, ja szukam nalewowy/ kontrolny.


W razie co niech uczeńsi ode mnie się wypowiedzą, ale te korki to chyba takie same są.
_________________
szym
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-03-14, 13:18   

hmm, u mnie spustowe mają magnesy w środku co zawsze mi się bardzo podoba bo w mej (być może złudnej) nadziei jakby coś się ukrychnęło w dyfrze/skrzyni/redu to się tam przyczepi. Można też podziwiać "urobek" metaliczny jaki się osadza prócz musztardy tudzież majonezu.

Co do gwintu i wielkości to wydaje mi się że są takie same, bo się muszę kontrolować żeby przy składaniu dobrze je wkręcić - spustowy w spust, nalewowy w nalew.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2016-03-14, 13:28   

Miałem spore problemy aby odkręcić korki wlewowe w mostach (Vitara), przyspawana duża nakrętka i poszły lekko, temp przy spawaniu zrobiła swoje widać. Przyspawana nakrętka w niczym nie przeszkadzała w nalewowych, wręcz pomagała przy odkręcaniu - klucz nasadowy pewniej siedział.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.