Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Elektryczny Samurai
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-22, 01:50   Elektryczny Samurai

Jeśli by kogoś kiedyś korciło żeby takie coś popełnić :->
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-03-22, 08:03   

Cześć.
Fajne, ale by się leśniczy spinał, musiałby w mikrofony kierunkowe zainwestować.
Do skał, stosunkowo niedaleko od ładowarki, w dobrym suchym klimacie ,jak najbardziej.
Bez wdawania się w dyskusje o charakterystyce pracy silnika elektrycznego.
Ciekawe jak... wózek golfowy.
Ale brak wycia silnika... bezcenne.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-03-22, 08:34   

Chciałbym to zobaczyć w głębokiej wodzie :mrgreen:
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2016-03-22, 21:44   

Niezaprzeczalną zaletą jest dobre dociążenie tyłu :-)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-03-23, 19:00   

Didymos napisał/a:
Chciałbym to zobaczyć w głębokiej wodzie :mrgreen:

U-boty były elektryczne :mrgreen: jak się uszczelni to zadanie spełnia.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-03-23, 19:19   

Zauważ, że w u-bootach silniki z zasady nie miały bezpośredniego kontaktu z wodą :mrgreen:
Za to w tym wynalazku owego kontaktu nie da się uniknąć, co nie znaczy, że uszczelnienie jest niemożliwe.
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-03-23, 21:33   

jak to zobaczy ktoś z Suzuki Motors to może ruszy seryjna produkcja hehe :mrgreen: w modę na eko-pojazdy by się wpasował jak znalazł..
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-03-24, 08:09   

I gdzieś daleko od warsztatu, na pojazdówce,
- Przepraszam wszystkich, czy ma ktoś może szczotki do silnika, bo wyszły.
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2016-03-26, 10:38   

a ja tam uważam, że elektryka ma sens :)
moment dostępny od razu, możliwość dobrego rozłożenia ciężaru

kiedyś sobie takiego zrobię jako backup
https://www.youtube.com/watch?v=4K08556KtAg
https://www.youtube.com/watch?v=NmO6UOnjpWA

silnik zawsze można taki wypróbować - niby powinien być bardziej szczelny, ale zawsze to więcej na wadze (x2 w porównaniu do chłodzonego powietrzem)
http://www.hpevs.com/AC-e...-3Xx2-32-28.htm
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-03-26, 11:29   

Te rzeźby mijają się z celem - straty na klasycznej skrzyni/reduktorze/dyfrze są DUŻE.
Dużo lepiej byłoby zamontować cztery osobne mniejsze silniki przy kołach i wywalić całe żelazo przekładniowe (wały, dyfry, etc). Od razu temat blokad jest załatwiony :-)
No i można jeździć jak czołgiem, np zawrócić praktycznie w miejscu.
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2016-03-26, 11:43   

zdecydowanie tak, np swincar
ale to jeszcze w powijakach

póki co ta rzeźba też wygląda interesująco
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-03-26, 14:13   

moment dostepny od reki to chyba jedyna namacalna zaleta... innych ciężko się dopatrzeć w samochodzie, który wiadomo jakie ma przeznaczenie.. sztuka dla sztuki i dalej suzuki
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-03-26, 21:35   

Całe to jeżdżenie w terenie to sztuka dla sztuki.
Tak samo jak motanie aut. Przecież dużo lepiej siedzieć z piwem przed telewizorem i narzekać na świat :mrgreen:

Przy czterech małych silnikach można już zrobić instalację na bezpieczne 24V.
Do tego malutki silniczek spalinowy napędzający jakiś generator i jest fajna hybryda.
Jakby jeszcze wymyśleć sposób na adaptację akumulatorów z aut hybrydowych zamiast ciężkich kwasiaków, to powstaje pojazd terenowo dużo sprawniejszy od większości klasycznych zmot.

Oczywiście jest alternatywa - silnik parowy. Max moment też dostępny od zera obrotów.
A i z paliwem w terenie nie byłoby kłopotu :lol:
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-03-26, 21:47   

całe to jeżdżenie to sztuka dla frajdy...zresztą jak motanie... ale wolałbym ten czas poświecić na rzeczowe motanie niż na przerabianie samurai'a na elektryka :mrgreen:

piwa nie pijam (podejrzewam, że w przeciwieństwie do Ciebie) a i z telewizorem też mam mało wspólnego bo lubię ostry sport (podejrzewam, że w przeciwieństwie do Ciebie)... a skoro uważasz czyjeś opinie za narzekanie na świat to znaczy że dopadł Cię starczy kryzys i może czas się wziąć kolego za sport i odstawić piwo :-D nabierzesz pozytywizmu...w końcu w zdrowym ciele zdrowy kosDuch

no i czekam na parowóz marki suzuki... ;-)
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-03-26, 22:19   

Co do uprawianych sportów nie zabiorę głosu,
ale nieśmiało twierdzę, że siła jego "ciosu"
nie w niutonometrach jest mierzona,
lecz ilością "pomógł" wyrażona.

I od wieków cały Tybet huczy,
że nie piwo tylko czekoladę co nie tuczy,
Doktore przyjmuje jako wdzięczności wyrazy!
(Mnie też pomagał wiele razy!!!)

Postulat zatem niniejszym wnoszę,
i o przemyślenie jego proszę -
Piwo czy para niech nas z równowagi nie wyprowadzi,
bo co nam po parowozie gdy ciśnienie kocioł rozsadzi.

Radosnych Świąt!
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-03-26, 22:29   

aż mi się gęba uśmiechnęła hehe...dobre :mrgreen: może wydasz Samie jakieś wiersze i fraszki... bo widzę że wiedza techniczna to nie jedyny Twój talent.. Radosnych!
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-03-26, 23:36   

dożek4x4 napisał/a:
całe to jeżdżenie to sztuka dla frajdy...zresztą jak motanie... ale wolałbym ten czas poświecić na rzeczowe motanie niż na przerabianie samurai'a na elektryka :mrgreen:

piwa nie pijam (podejrzewam, że w przeciwieństwie do Ciebie) a i z telewizorem też mam mało wspólnego bo lubię ostry sport (podejrzewam, że w przeciwieństwie do Ciebie)... a skoro uważasz czyjeś opinie za narzekanie na świat to znaczy że dopadł Cię starczy kryzys i może czas się wziąć kolego za sport i odstawić piwo :-D nabierzesz pozytywizmu...w końcu w zdrowym ciele zdrowy kosDuch

no i czekam na parowóz marki suzuki... ;-)


Czilałt... 8-)
Taki fragment poniżej dla tych, których pojazdy parowe śmieszą.
Proponuję porównać podane parametry z popularnymi silnikami suzuk (i innych marek też).

Cytat:
W 1963 r. było gotowe ich największe dzieło: roadster na ramie z Forda z silnikiem parowym o pojemności ok. 700 cm3. Mógł pracować na każdym rodzaju paliwa. Osiągał moc 120 KM i moment obrotowy prawdopodobnie ok. 200 Nm. Samochód mógł rozpędzić się do 100 mil na godzinę (160 km/h). Od uruchomienia grzałki do osiągnięcia ciśnienia roboczego pary upływało 20-30 sekund w zależności od temperatury zewnętrznej.


Więcej tutaj: http://www.poznajemysamoc...-z-pensylwanii/

Świat nie zaczyna się ani nie kończy na Pasku tdi.
Wesołego jajeczka :-)
 
     
dożek4x4 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Lut 2015
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-03-27, 09:05   

teorie to każdy może znaleźć przed "telewizorem"...ale odstawić piwo i zrobić... :mrgreen:
_________________
Były rowery, quady i crossy w terenie...teraz się do Samuraja przesiadły dwa lenie :)
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2016-03-27, 11:57   

@ Kostuch - https://www.teslamotors.com/powerwall
czy http://insideevs.com/pana...by-end-of-june/
jeśli przejdą do sprzedawania tego nie tylko pod jedną marką, to będzie to niezła alternatywa
baterie już teraz są dostępne całkiem niezłe, przy elektrycznym żelowe powinny spokojnie wystarczyć, bo nie ma czemu robić rozruchu

za mną cały czas chodzi ta rzeźba :)
wiem, że straty mechaniczne są spore, ale nadal w przeprawie taki wariant daje radę.
nie wiem czy zauważyliście, ale te elektryczne sami ważą poniżej 1t
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-03-27, 14:27   

Cześć Koledzy.
Nie ma problemów technicznych z elektryką, szczelnością, masą baterii ogniw, dzielnością terenową etc.
Jedyny problem to zasobność portfela.
Takie układy jeżdżą i są odporne na czynniki zewnętrzne, zróżnicowanie terenu, głupotę czynnika ludzkiego.
Jak Ktoś sobie życzy to silniki na 24V ew. 48V powinny być wciąż na warsztacie, można udostępnić do przymiarek, przekształtniki do tego też mamy, ale małe gabaryty silników idące w parze z dużym momentem i mocą, do tego dedykowane zwolnice to koszty dosyć poważne.
Zresztą istnieją bardziej niezawodne systemy napędu jednostkowego kół.
Radek zawsze powtarzał, w Stanach konstruktorom jest łatwiej, bo ceny są niższe.
Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.