Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2012-08-14, 22:52
Lift Samuraia.. Co jak?
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2019-01-14, 09:32   

W duzej mierze bedzie to zalezec od stanu resorow... jak masz nalesniki to zainwestuj w resor +2" :)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
samiecterenowy 
nowicjusz
jazda



Dołączył: 01 Kwi 2018
Posty: 45
Skąd: Slask STA
Wysłany: 2019-01-14, 09:58   

Fakir robilem u siebie, amorki przod vitara 98, tyl polonez, przewody hamulcowe ori, tuleje, wieszaki jak u Cb w linku. Dodatkowo resory klepane, felgi trojkaty odwrotnie, wentyle przespawane. Stabilizator wywalilem, chyba tyle.
_________________
Suzuki Santana 2003 1,3 80kW, wspomaganie, lift 2, opony Yokohama Geolandar 215 80 15,blaszanka.
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2019-01-14, 11:34   

Co do amorkow przod zgadzam sie, z tylu mam z VW sharana (i vitare i sharana trzeba rozwiercic!).
ja mam resor +2 i wieszaki ok +2. P.S. mam przedluzone przewody... radze sie temu przyjrzec :)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
samiecterenowy 
nowicjusz
jazda



Dołączył: 01 Kwi 2018
Posty: 45
Skąd: Slask STA
Wysłany: 2019-01-14, 11:45   

kurt zgadza sie, tuleje do nabicia na nowo, z rozwiertaniem vitar owskich problem, malo miesa.
_________________
Suzuki Santana 2003 1,3 80kW, wspomaganie, lift 2, opony Yokohama Geolandar 215 80 15,blaszanka.
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2019-01-14, 11:46   

Ja mam wiercone pomalu, zeby sie nie spalila tuleja, od roku jezdza;)
No i stabilizator w garazu mieszka oczywiscie!:)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-16, 19:43   

A w jaki sposób powinny być ułożone ori resory w dobrym stanie? podczas gdy auto stoi na płaskim podłożu bez obciążenia?

bo u mnie przednie resory są w lini prostej gdy auto jest bez obciążenia - podpora mostu gdzie resor styka się z mostem jest na linii między osiami śrub mocujących resor

jeśli chodzi o tył to most jest niżej niż osie śrub mocujących resor
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2019-01-18, 07:25   

no raczej plaskie bez obciazenia byc nie powinny "nalesnik" :) Ze o wygietych w druga strone nie wspominam...

Tutaj widac jak na nowym resorze stal moj Samuraj (miesieczny resor):
https://photos.app.goo.gl/8ZbDYzonDAcfqBSV9
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-01-18, 09:02   

Jak pióra są płaskie albo wyginają się w dół, to śmiało można uznać, że resorów już nie ma :mrgreen:
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-18, 09:05   

To w takim przypadku montaż wieszaków +2 całe mija się z celem, chyba że docelowo wpadną także liftowe resory.

Z tego co orientowalem się, to resory OME są najbardziej adekwatne do rekreacyjnego śmigania w terenie niż np. Leśniki?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2019-01-18, 11:52   

Ciekawostka.
W LJ80 fabrycznie z przodu są płaskie :-P
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-21, 19:40   

A co do przewodów hamulcowych przy lifcie, to rozumiem że najlepiej zastosować przewód hamulcowy dłuższy od oryginału o tyle cali o ile będziemy chcieli wyliftować samca?

Z tego co udało mi się ustalić, na przód potrzebujemy przewody zakończone oczkiem (banjo 10mm) a z drugiej strony gwint M10x1 ?
Tył M10x1 po obu stronach?
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2019-01-22, 06:54   

Co do przewodow, dluzsze niz lift moim zdaniem:) bo to na wykrzyzu sie robi problem dopiero nie na samym lifcie.
tia u mnie bylo m10x1 reszta sie zgadza... o ile masz seryjnego samca;)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-22, 10:46   

Samiec seryjny i nie zmotany, nawet stabilizator mam z przodu :)
Od jakiego konkretnie auta montowaliscie przewody hamulcowe? Tak żeby był zapas na wykrzyże, przyjmując że docelowo chciałbym zastosować lift na resorach 2 cale i dodatkowo wieszaki 2 cale.

Ktoś wykonywał podobna modyfikacje?

Ciężko dobrać przewody po długości i rozmiarach gwintu
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2019-01-22, 13:32   

Niestety ciezko, ja na tyl wzialem z punta, ale mam gwiinty we-wy - mam inne zaciski., Przodu nie ruszalem (byl przedluzony), cos slyszalem/czytalem o matizie.
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2019-01-22, 14:23   

http://samurai.org.pl/pri...1bbed069ae71a6b
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-01-22, 15:45   

Do aisina podchodzą od tico, od matiza lipa, bo zamiast banjo mają taki wielki kwadrat, który nie bardzo pasuje do zacisku.
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-22, 17:41   

No u mnie zaciski są Lucasa
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-01-22, 19:38   

co do rozwiercania tulei w amorach -mozna je wywalic całkiem i dac poliuretanu wtedy masz mniej roboty bo bez rozwiercania.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
solak11 
świeżak


Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 15
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-02-11, 16:15   

Podnosił ktoś z Was budę o 10 cm?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-02-12, 08:36   

Imho absurdalnie wysoko, trzeba by to dobrze przemyśleć, żeby nie pękała buda, np. przespawać mocowania na ramie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.