Wiek: 42 Dołączył: 21 Maj 2016 Posty: 6 Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2016-05-21, 21:06 Resor Lovells
Witam! Mam mały problem otóż dziś zamontowałem resory firmy lovells + 2 do tego tradycyjnie amory do przodu tylnie z vitary i tylnie od poloneza tracka :) wszytko fajnie ale sami stoi przekrzywiony :( metrówkę w łapę i wynik jest taki ze jest 3cm. różnicy miedzy prawą a lewą stroną .. czy te resory mogłem źle założyć ..??
raczej nie popełniłeś błędu jeśli zakładałeś zgodnie z oznaczeniami większość po założeniu lovellsów ma taki sam problem zazwyczaj strona kierowcy stoi wyżej chyba producent w zamyśle miał to że często Samuraiem jeździ się samemu i jak kierowiec wsiądzie to będzie równo :)
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-05-21, 21:35
Otóż to, jeśli strona kierowcy jest wyżej, to tak ma być.
To nie tylko wymysł lovellsa, w zawieszeniach innych producentów też się ten patent spotyka, szczególnie w tych rodem z antypodów.
Wiek: 42 Dołączył: 21 Maj 2016 Posty: 6 Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2016-05-21, 21:43 Resor Lovells
Tylko że klapnięta strona kierowcy ....
[ Dodano: 2016-05-21, 21:47 ]
Przy zakładaniu nie patrzyłem na oznaczenia ... są jakieś litery i tak wszyło ze pasuje przód z tyłem według tych liter Np. przód prawy D/S tył Prawy D/S
[ Dodano: 2016-05-21, 21:49 ]
Może zadzwonię do sklepu w którym je nabyłem .. może tam coś podpowiedzą jak mają być założone ...
Przy zakładaniu nie patrzyłem na oznaczenia ... są jakieś litery i tak wszyło ze pasuje przód z tyłem według tych liter Np. przód prawy D/S tył Prawy D/S
Cytat:
Imho D/S = driver side.
tak że wiesz już dlaczego strona kierowcy klapnieta bo założone na odwrót
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 198 Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2016-05-22, 20:53
Na antypodach - skąd pochodzą lovellsy - d/s, czyli driver side to strona prawa, po tej też stronie oprócz kierowcy Samurai m.in. ma akumulator, reduktor, koło zapasowe, które w lekkim Samuraiu znacząco wpływają na rozkład mas. Ktoś z forum pisał już, że d/s założył na prawą stronę i podobno Samurai mu się wyprostował. Ja mam od przeszło pół roku lovellsy założone zgodnie z oznaczeniem, resory już ładnie ułożone i ciągle prawa klapnięta. Zamierzam zamienić resory stronami na próbę, ale coś ciągle brak czasu. Na pewno, jak już to zrobię, dam znać co z tego wyszło.
Ostatnio zmieniony przez lukawa 2016-05-24, 08:17, w całości zmieniany 2 razy
Mam komplet Lovells i dokładnie to samo, a to odpowiedz od Escape gdzie je kupiłem:
"wszystko jest prawidłowo, resor kierowcy jest wyższy bo kierowca jeżdzi zawsze a pasażar tylko czasami. Dlatego resoru tuningowe dobrych firm mają rozdział na resor kierowcy i resor pasażera. "
_________________ Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 198 Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2016-05-24, 07:50
alientm napisał/a:
resor kierowcy jest wyższy bo kierowca jeżdzi zawsze a pasażar tylko czasami
no u mnie przynajmniej tak jest. Nie oznacza to jednak wcale, że strony się wypoziomują pod ciężarem samotnego kierowcy, no chyba żeby ważył ze 200kg.
Mnie raczej bardziej kolega dożek przekonuje
_________________ Taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.
Wiek: 42 Dołączył: 21 Maj 2016 Posty: 6 Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2016-05-24, 22:41 lovelss
Ja dziś pozamieniałem tak jak ma być i strona pasażera poszło w dól kierowca za kółko ( 95kg) i się wyrównało .... Ale jak zamieniłem sam przód na krzyż z tyłem (wedle oznaczeń) to się wyprostował :D . Przechodząc do meritum , polatam tak jak mówi australijski koran :D i zobaczymy co z tego będzie jak się nie będzie podobało to coś się zmota inaczej :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum