Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-09-26, 13:55
Pompa Hamulcowa
loudner
rozgadany
Samuari SJ 2.0


Wiek: 41
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 133
Wysłany: 2011-05-06, 23:51   Pompa Hamulcowa

Witam.
mam pytanie czy do naszych SJ można założyć pompę hamulcową od innego auto czy ktoś już próbował? Problem mój jest taki że teraz ma hamulec dopiero jak wcisnę za drugim razem. Chciał bym to naprawić lub wymienić na coś sprawnego. Wymieniłem bębny na tarcze wiec tym bardziej chciał bym mieć porządny hamulec i cieszyć się z nowych przeróbek. Jakieś pomysły?
 
     
Siwy 
rozgadany
Chrupek 1.3 90r.



Wiek: 42
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 113
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2011-05-07, 08:48   

może głupie pytanie ale czy odpowietrzyłeś wszystko dobrze?
 
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2011-05-07, 16:03   Re: Pompa Hamulcowa

loudner napisał/a:
Wymieniłem bębny na tarcze
Wg mnie problem tkwi w korektorze hamowania. Ten Samurai'owski nie jest przystosowany do tarcz na tył i może robić jaja.
_________________
Kto smaruje ten jedzie. :-)

 
 
     
loudner
rozgadany
Samuari SJ 2.0


Wiek: 41
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 133
Wysłany: 2011-05-07, 21:00   

ten co byl został usunięty i zainstalowany nowy. Już przed wymianą bebnów miałem taki sam problem wiec odpowietrzenie raczej nie ma znaczenia.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-05-08, 00:15   

Miałem podobny problem. Po montażu tarcz z tyłu nie dało się odpowietrzyć. Nie pomogła regeneracja pompy ani jej podmiana. Miałem układ aisin, to znaczy obydwa obwody szły do korektora z tyłu, przedni tam zawracał i szedł w stronę przedniej osi. Cały układ poszedł w cholerę, teraz jest osobno przód, osobno tył i jest cacy.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
loudner
rozgadany
Samuari SJ 2.0


Wiek: 41
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 133
Wysłany: 2011-05-08, 10:56   

Mam oryginalny układ Aisin. Jak go zmieniłeś dokładniej? Rozdzielacz siały hamowania Aisina usunąłeś i co innego zamontowałeś?
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-05-08, 14:15   

Z pompy jeden obwód idzie bezpośrednio do przedniego mostu (przez trójnik rozdziela się na koła). Drugi obwód idzie po ramie do dławika z opla calibry (dobrany doświadczalnie) i z dławika do trójnika na moście. Oryginalnie te obwody się mieszają, ja mam teraz całkowicie niezależnie.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
loudner
rozgadany
Samuari SJ 2.0


Wiek: 41
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 133
Wysłany: 2011-05-08, 17:22   

KSikorski napisał/a:
Z pompy jeden obwód idzie bezpośrednio do przedniego mostu (przez trójnik rozdziela się na koła). Drugi obwód idzie po ramie do dławika z opla calibry (dobrany doświadczalnie) i z dławika do trójnika na moście. Oryginalnie te obwody się mieszają, ja mam teraz całkowicie niezależnie.


dławik od opla calibry tzn co to jest jak to wygląda?
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-05-08, 19:41   

chyba chodzi o kolektor siły hamowania by po prostu cała para z pompy nie szła na tył tylko w stosunku 70/30, albo jakaś zwężka na przewodzie...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
loudner
rozgadany
Samuari SJ 2.0


Wiek: 41
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 133
Wysłany: 2011-05-08, 21:29   

a jakiś pomysł na zwężkę?
 
     
gtx3 
świeżak


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 17
Wysłany: 2011-05-10, 22:07   

a od czego załozyłeś zaciski jeżeli inne jak sami to zobacz gdzie masz odpowietrznik czy na dole w zacisku bczy na górze
koleś odemnie miał taki problem załozył od jakiegoś auta i odpowietrziki miał na dole i lipa odpowietrzał niby powietrza nie było a hamulec na 3 razy
i dopatrzył się ze jenadnak tam u góry w zacisku jest powietrze zamienili na takie z ugóry odpowietrznikiem i jest brzytew
 
     
loudner
rozgadany
Samuari SJ 2.0


Wiek: 41
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 133
Wysłany: 2011-05-10, 23:09   

sprawa rozwiązana nowa pompa założona i po problemie.
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-05-15, 12:23   

gtx3 napisał/a:
a od czego załozyłeś zaciski jeżeli inne jak sami to zobacz gdzie masz odpowietrznik czy na dole w zacisku bczy na górze
koleś odemnie miał taki problem załozył od jakiegoś auta i odpowietrziki miał na dole i lipa odpowietrzał niby powietrza nie było a hamulec na 3 razy
i dopatrzył się ze jenadnak tam u góry w zacisku jest powietrze zamienili na takie z ugóry odpowietrznikiem i jest brzytew



można tak zrobić ale trzeba przy odpowietrzaniu zdjąć zaciski i ustawić je tak aby odpowietrznik był u góry , po odpowietrzeniu oczywiście bez odpinania przewodu hamulcowego zakładamy na miejsce
_________________
I've got nothing but time
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-05-15, 14:57   

no tylko wtedy w zacisk pasuje włożyć jakiś trzonek od młotka by cylinderek sobie nie wyjechał.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2016-02-10, 19:12   

Lekko się naciąłem przy zakupach, żeby zaoszczędzić innym niespodzianek podzielę się wiedzą.
Mamy dwie przykładowe pompy do Samuraia/SJ'ta

Na pierwszy rzut oka identyczne, a po dokładniejszym zapoznaniu okazuje się że jedna ma średnicę wewnętrzną 20,6 mm, a druga 22,2 mm. Patrząc na detale można zauważyć różnice, choć może to tylko złudzenie. Nie miałem o tym pojęcia, dlatego kupując zestaw naprawczy zasugerowałem się tym co jest dostępne np. tu http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/200/9658.html u innego sprzedawcy sprawdziłem ten zestaw 'Autofren D1 458' i jest oznaczony jako przeznaczony do pompy Aisin (czyli nie Lucas ;-) ), po porównaniu gumek z rysunkami w manualu wszystko wydawało się zgadzać. Zakupiłem.
Po rozebraniu okazało się że moja pompa ma średnicę 20,6 mm, gumki do zbiorniczka też mają inną średnicę... czyli d..pa. Gdybym zamawiając był przy aucie to może zwrócił bym uwagę na oznaczenie '13/16' czyli po przeliczeniu na nasze 20,6 mm :-/
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-02-10, 21:12   

no to może pora pójść drogą Mavericka (i Kostucha?) i przeszczepić pompę z Poldolota?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2016-02-10, 22:46   

Przeszczep z innego dawcy to dobra rzecz i ile nie trzeba z tym przesadnie walczyć.
Odnośnie pompy z Poloneza zacytuję:
Mavericka "Bardzo ładnie idzie wpasować pompę poloneza lucasa w serveo Samurai Lucas."
...i Kostucha (odnośnie serwo): "[baca napisał/a: do samuraia pasuje serwo od poloneza (tylko lukas)]
Tak samo jak pasują mosty z toyoty albo silnik z bmw
Pierwsze primo to nie pasuje pompa samuraia na serwo poldka, więc trzeba założyć komplet
Po drugie primo lucas występował w santanie, więc w japońskich samuraiach będzie zagadnienie przewodów hamulcowych
Po trzecie primo serwo jest większe i koliduje z drążkiem - trzeba przerzeźbić mocowanie
Po czwarte primo popychacz jest innej długości (mocowanie do pedału hamulca też) i też trzeba przerzeźbić"

Czyli nie jest tak różowo jak się nie ma Santany ;-)
W przypadku Aisin'a można wymienić na pompę z Subaru oznaczoną "1-1/16" prawie plug & play, trzeba tylko przedłużyć popychacz. Więcej informacji ze zdjęciami na http://www.pirate4x4.com/...linder-how.html
Szukając jakiejś innej pompy można zacząć od znalezienia takiej która połączenie z serwo ma o średnicy 40 mm, rozstawu śrub mocujących nie sprawdzałem, ale to łatwo zmierzyć bez demontowania sprzętu.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Góral 
świeżak


Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 4
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: 2016-04-01, 14:48   

Witam, jako że walczę z układem hamulcowym w moim samcu (santana) muszę wymienić pompę hamulcową i zastanawiam się nad tą z poloneza. Pytanie czy podejdzie na servo lucasa samuraiowe czy trzeba kpl. z poldka. Jeśli ma ktoś jakieś foto z przeszczepu albo zamontowanej pompy to chętnie poproszę :-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.