Witam.
mam pytanie czy do naszych SJ można założyć pompę hamulcową od innego auto czy ktoś już próbował? Problem mój jest taki że teraz ma hamulec dopiero jak wcisnę za drugim razem. Chciał bym to naprawić lub wymienić na coś sprawnego. Wymieniłem bębny na tarcze wiec tym bardziej chciał bym mieć porządny hamulec i cieszyć się z nowych przeróbek. Jakieś pomysły?
Miałem podobny problem. Po montażu tarcz z tyłu nie dało się odpowietrzyć. Nie pomogła regeneracja pompy ani jej podmiana. Miałem układ aisin, to znaczy obydwa obwody szły do korektora z tyłu, przedni tam zawracał i szedł w stronę przedniej osi. Cały układ poszedł w cholerę, teraz jest osobno przód, osobno tył i jest cacy.
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
Z pompy jeden obwód idzie bezpośrednio do przedniego mostu (przez trójnik rozdziela się na koła). Drugi obwód idzie po ramie do dławika z opla calibry (dobrany doświadczalnie) i z dławika do trójnika na moście. Oryginalnie te obwody się mieszają, ja mam teraz całkowicie niezależnie.
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
Z pompy jeden obwód idzie bezpośrednio do przedniego mostu (przez trójnik rozdziela się na koła). Drugi obwód idzie po ramie do dławika z opla calibry (dobrany doświadczalnie) i z dławika do trójnika na moście. Oryginalnie te obwody się mieszają, ja mam teraz całkowicie niezależnie.
dławik od opla calibry tzn co to jest jak to wygląda?
a od czego załozyłeś zaciski jeżeli inne jak sami to zobacz gdzie masz odpowietrznik czy na dole w zacisku bczy na górze
koleś odemnie miał taki problem załozył od jakiegoś auta i odpowietrziki miał na dole i lipa odpowietrzał niby powietrza nie było a hamulec na 3 razy
i dopatrzył się ze jenadnak tam u góry w zacisku jest powietrze zamienili na takie z ugóry odpowietrznikiem i jest brzytew
a od czego załozyłeś zaciski jeżeli inne jak sami to zobacz gdzie masz odpowietrznik czy na dole w zacisku bczy na górze
koleś odemnie miał taki problem załozył od jakiegoś auta i odpowietrziki miał na dole i lipa odpowietrzał niby powietrza nie było a hamulec na 3 razy
i dopatrzył się ze jenadnak tam u góry w zacisku jest powietrze zamienili na takie z ugóry odpowietrznikiem i jest brzytew
można tak zrobić ale trzeba przy odpowietrzaniu zdjąć zaciski i ustawić je tak aby odpowietrznik był u góry , po odpowietrzeniu oczywiście bez odpinania przewodu hamulcowego zakładamy na miejsce
Lekko się naciąłem przy zakupach, żeby zaoszczędzić innym niespodzianek podzielę się wiedzą.
Mamy dwie przykładowe pompy do Samuraia/SJ'ta
Na pierwszy rzut oka identyczne, a po dokładniejszym zapoznaniu okazuje się że jedna ma średnicę wewnętrzną 20,6 mm, a druga 22,2 mm. Patrząc na detale można zauważyć różnice, choć może to tylko złudzenie. Nie miałem o tym pojęcia, dlatego kupując zestaw naprawczy zasugerowałem się tym co jest dostępne np. tu http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/200/9658.html u innego sprzedawcy sprawdziłem ten zestaw 'Autofren D1 458' i jest oznaczony jako przeznaczony do pompy Aisin (czyli nie Lucas ), po porównaniu gumek z rysunkami w manualu wszystko wydawało się zgadzać. Zakupiłem.
Po rozebraniu okazało się że moja pompa ma średnicę 20,6 mm, gumki do zbiorniczka też mają inną średnicę... czyli d..pa. Gdybym zamawiając był przy aucie to może zwrócił bym uwagę na oznaczenie '13/16' czyli po przeliczeniu na nasze 20,6 mm
Przeszczep z innego dawcy to dobra rzecz i ile nie trzeba z tym przesadnie walczyć.
Odnośnie pompy z Poloneza zacytuję:
Mavericka "Bardzo ładnie idzie wpasować pompę poloneza lucasa w serveo Samurai Lucas."
...i Kostucha (odnośnie serwo): "[baca napisał/a: do samuraia pasuje serwo od poloneza (tylko lukas)]
Tak samo jak pasują mosty z toyoty albo silnik z bmw
Pierwsze primo to nie pasuje pompa samuraia na serwo poldka, więc trzeba założyć komplet
Po drugie primo lucas występował w santanie, więc w japońskich samuraiach będzie zagadnienie przewodów hamulcowych
Po trzecie primo serwo jest większe i koliduje z drążkiem - trzeba przerzeźbić mocowanie
Po czwarte primo popychacz jest innej długości (mocowanie do pedału hamulca też) i też trzeba przerzeźbić"
Czyli nie jest tak różowo jak się nie ma Santany
W przypadku Aisin'a można wymienić na pompę z Subaru oznaczoną "1-1/16" prawie plug & play, trzeba tylko przedłużyć popychacz. Więcej informacji ze zdjęciami na http://www.pirate4x4.com/...linder-how.html
Szukając jakiejś innej pompy można zacząć od znalezienia takiej która połączenie z serwo ma o średnicy 40 mm, rozstawu śrub mocujących nie sprawdzałem, ale to łatwo zmierzyć bez demontowania sprzętu.
Dołączył: 23 Lut 2015 Posty: 4 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: 2016-04-01, 14:48
Witam, jako że walczę z układem hamulcowym w moim samcu (santana) muszę wymienić pompę hamulcową i zastanawiam się nad tą z poloneza. Pytanie czy podejdzie na servo lucasa samuraiowe czy trzeba kpl. z poldka. Jeśli ma ktoś jakieś foto z przeszczepu albo zamontowanej pompy to chętnie poproszę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum