Pedał hamulca jest twardy, ale pod stałym naporem np. przez pół minuty mocno wciśnięty na stromej górce - mięknie systematycznie.
Każde mocne wciśnięcie jest ok, auto hamuje, pedał twardy, itd. Po prostu dłuższe mocne trzymanie pedału powoduje systematyczne, delikatne zapadanie się go.
Wycieków i ubytków płynu nie zauważyłem, ale jeszcze sprawdzę.
Pytania mam dwa:
1. Co to może być?
Mój typ - pompa hamulcowa.
Cześć.
Weź wsiądź do osobówki i zrób to samo, jeżeli w Samcu opada mocniej (niż w większości samochodów z serwem) rób pompę.
Elementy uszczelniające są trzy, nie dwa, tylko nie pamiętam za cholerę czy samiec ma dzielony podwójny tłok, czy pojedyczy ze sprężyną z przodu.
Niech kolega Sam się wypowie, w końcu ogarnia schematy jak nikt
A opadanie w Suzukach może powodować również korektor tylnej osi, gdy ma wewnętrzny przeciek, ale jako pierwsze pompa.
Kolego Acze, potwierdź rodzaj układu hamulcowego.
Ostatnio zmieniony przez bulimierz 2016-06-20, 23:11, w całości zmieniany 1 raz
Na razie mam tylko takie fotki (przepraszam za jakość i format znaczka pocztowego, ale tylko takie mam na dysku), czy da się z nich ustalić typ pompy? Dzisiaj podejde do auta i zobaczę.
A korektor z tyłu wyrzucony :).
Te dwie na górze po prawo to wyglądają mi na nr 10, na dole po lewo pierścień to nr 3, duży oring na dole wygląda na numer 8, któraś z par to 6 i pozostałe dwie to 7 tylko na schemacie to wygląda jakby te dwie pary takich samych uszczelek powinny być, a na fotce z zestawu trochę są różne, ale myślę że to i tak zweryfikujesz naoczeni po rozbiórce :D
Tudzież poczekaj jeszcze na jakiegoś praktyka który uszczelniał pompę Aisina.
No właśnie tu mi się coś nie zgadza. Na schemacie pary są cztery: 6-6, 7-7, 10-10, 2-2.
A w zestawie są tylko dwie pary.
Który z tych elementów na schemacie odpowiada za tłoczenie/robienie ciśnienia w układzie? Na której z uszczelek na tłoczku opiera się ciśnienie z układu po wciśnięciu hamulca? Z serwisówki którą pokazałeś, to chyba el. 3 i 5 na str 19-29.
Który z tych elementów na schemacie odpowiada za tłoczenie/robienie ciśnienia w układzie? Na której z uszczelek na tłoczku opiera się ciśnienie z układu po wciśnięciu hamulca? Z serwisówki którą pokazałeś, to chyba el. 3 i 5 na str 19-29.
W manualu z linku powyżej na stronach 19-4 i 19-5 masz przekrój przez pompę i opis jej działania. Pamiętaj, że masz dwa obwody i cały tłok składa się z "primary piston" i "secondary piston". Mam nadzieję, że Ci rozwieje resztę wątpliwości :)
Po mojemu zestaw zagra, ale dla pewności zagaj do robertaisyna.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-06-21, 13:36
Na fotach zdecydowanie pompa typu aisin.
Zestaw naprawczy może pomóc, ale nie musi, zależy w jakim stanie jest gładź cylindra pompy, jak są rysy albo wżery, to szkoda twojej roboty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum