Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Pompa hamulcowa
acze 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-06-19, 14:25   Pompa hamulcowa

Mam jak zwykle problem odwrotny niż wszyscy ;)

Pedał hamulca jest twardy, ale pod stałym naporem np. przez pół minuty mocno wciśnięty na stromej górce - mięknie systematycznie.
Każde mocne wciśnięcie jest ok, auto hamuje, pedał twardy, itd. Po prostu dłuższe mocne trzymanie pedału powoduje systematyczne, delikatne zapadanie się go.

Wycieków i ubytków płynu nie zauważyłem, ale jeszcze sprawdzę.

Pytania mam dwa:
1. Co to może być?
Mój typ - pompa hamulcowa.

2. Zastanawiam się czy taki zestaw załatwi sprawę:
http://sklep4x4.pl/sklep/produkt/200/9658.html

Te dwie gumki po lewej, to są te uszczelniacze na tłoczku?
Bo podejrzewam, że to właśnie ten element puszcza.
_________________
Samurai 1987, Gaźnik Pony 1.5
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2016-06-20, 21:05   

Cześć.
Weź wsiądź do osobówki i zrób to samo, jeżeli w Samcu opada mocniej (niż w większości samochodów z serwem) rób pompę.
Elementy uszczelniające są trzy, nie dwa, tylko nie pamiętam za cholerę czy samiec ma dzielony podwójny tłok, czy pojedyczy ze sprężyną z przodu.
Niech kolega Sam się wypowie, w końcu ogarnia schematy jak nikt ;-)
A opadanie w Suzukach może powodować również korektor tylnej osi, gdy ma wewnętrzny przeciek, ale jako pierwsze pompa.


Kolego Acze, potwierdź rodzaj układu hamulcowego.
Ostatnio zmieniony przez bulimierz 2016-06-20, 23:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-06-20, 22:22   

Po roczniku samcia przyjąłem, że masz układ Aisina z taką pompą: http://imgur.com/gXEUCRH
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
acze 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-06-21, 11:00   

Na razie mam tylko takie fotki (przepraszam za jakość i format znaczka pocztowego, ale tylko takie mam na dysku), czy da się z nich ustalić typ pompy? Dzisiaj podejde do auta i zobaczę.
A korektor z tyłu wyrzucony :).

http://acze.net/~acze/pompa/pompa.jpg
http://acze.net/~acze/pompa/pompa1.jpg
http://acze.net/~acze/pompa/pompa2.jpg
_________________
Samurai 1987, Gaźnik Pony 1.5
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-06-21, 11:07   

Da, wydaje mi się że to ta sama co w manualu :) czyli podtrzymuję teorię o układzie Aisina.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
acze 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-06-21, 11:28   

A zestaw z linku załatwi sprawę? Chcę kupić zanim rozbiorę :).
_________________
Samurai 1987, Gaźnik Pony 1.5
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-06-21, 12:20   

Wydaje mi się, że zestaw naprawczy jest ok. Tutaj w archwium allegro masz też taki sam z opisem że do Aisina: http://archiwum.allegro.p...4072327930.html

Popatrz sobie jeszcze na ten schemat: https://www.megazip.net/z...ylinder-3819696

Te dwie na górze po prawo to wyglądają mi na nr 10, na dole po lewo pierścień to nr 3, duży oring na dole wygląda na numer 8, któraś z par to 6 i pozostałe dwie to 7 tylko na schemacie to wygląda jakby te dwie pary takich samych uszczelek powinny być, a na fotce z zestawu trochę są różne, ale myślę że to i tak zweryfikujesz naoczeni po rozbiórce :D

Tudzież poczekaj jeszcze na jakiegoś praktyka który uszczelniał pompę Aisina.

[ Dodano: 2016-06-21, 12:22 ]
Edit: wygląda na to, że tutaj http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=4053 kolega Robertisyn poszedł w tę samą reperaturkę i rozbierał tę samą pompę co masz Ty. Sugeruję PW do kolegi Robertisyn http://samurai.org.pl/pro...wprofile&u=1321 z zapytaniem jak przebiegła naprawa.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
acze 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-06-21, 12:30   

No właśnie tu mi się coś nie zgadza. Na schemacie pary są cztery: 6-6, 7-7, 10-10, 2-2.
A w zestawie są tylko dwie pary.

Który z tych elementów na schemacie odpowiada za tłoczenie/robienie ciśnienia w układzie? Na której z uszczelek na tłoczku opiera się ciśnienie z układu po wciśnięciu hamulca? Z serwisówki którą pokazałeś, to chyba el. 3 i 5 na str 19-29.
_________________
Samurai 1987, Gaźnik Pony 1.5
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-06-21, 12:57   

Trochę już dzielimy włos na czworo, ale... póki to nie łonowy wyłowiony z zupy w knajpie można się bawić :D
acze napisał/a:
No właśnie tu mi się coś nie zgadza. Na schemacie pary są cztery: 6-6, 7-7, 10-10, 2-2.
A w zestawie są tylko dwie pary.

Numer 2 to nie para tylko cały tłok. Tutaj masz manuala z bardziej wyraźnymi obrazkami i opisami: http://www.acksfaq.com/20...ryServiceManual

acze napisał/a:
Który z tych elementów na schemacie odpowiada za tłoczenie/robienie ciśnienia w układzie? Na której z uszczelek na tłoczku opiera się ciśnienie z układu po wciśnięciu hamulca? Z serwisówki którą pokazałeś, to chyba el. 3 i 5 na str 19-29.


W manualu z linku powyżej na stronach 19-4 i 19-5 masz przekrój przez pompę i opis jej działania. Pamiętaj, że masz dwa obwody i cały tłok składa się z "primary piston" i "secondary piston". Mam nadzieję, że Ci rozwieje resztę wątpliwości :)

Po mojemu zestaw zagra, ale dla pewności zagaj do robertaisyna.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
acze 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-06-21, 13:11   

I wszystko jasne, dzięki!
_________________
Samurai 1987, Gaźnik Pony 1.5
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-06-21, 13:36   

Na fotach zdecydowanie pompa typu aisin.
Zestaw naprawczy może pomóc, ale nie musi, zależy w jakim stanie jest gładź cylindra pompy, jak są rysy albo wżery, to szkoda twojej roboty.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.