Witam . Mam pytanie idzie kupić kryzę do połączenia tego silnika ze skrzynią samuraia i jak to wygląda z kołem i sprzęgłem ? czy lepiej jest zakupić skrzynie z jimny ? no i jeszcze pytanie jak zamontuje się skrzynie z jimny to jak wygląda sprawa z wałem ? Obecny silnik już mnie denerwuje , wsadziłem gaźnik z poldka i tak to jest ok fajnie trzyma obroty z górki i pod górkę nic się nie dzieje ale ostatnio zrobił mi ze trzy razy psikusa , coś jakby się przy pchało , ja mu gaz a tu dupa i to w takim miejscu gdzie trzeba przejechać na pełnym gazie żeby się nie wkleić :) Ręczne sanie dałem to wył ale przy dodaniu gazu brak obrotów i to tak tylko przez chwile i wszystko wróciło do normy . Mam już dosyć znowu grzebać przy gaźniku , rozbierać ,czyścić i ustawiać , a że nie mam warunków i bardzo mało czasu na zrobienie poważniejszego swapa , z mechanikami w mojej okolicy jest tragedia , brak czasu i chęci na taką zabawę . Chciałbym coś w miarę szybko i w ramach moich możliwości wrzucić kulturalniejszego do mojego samuria , bez siedzenia miesiącami w garażu , już tak przesiedziałem przy blacharce :) Padło na jimny i wiem że tylko bodajże jeden silnik wchodzi bez bólu na skrzynie ale jego nie jest łatwo dostać z całą instalacją , znowu znaleźć młody dobry silniczek na wtrysku z samuraia to też nie jest łatwo , nieraz można trafić z Niemiec takiego na części ale przeważnie daleko i nie wysyłają . Wiem że ktoś z forum przekładał z jimny , tak że z miłą chęcią bym się dowiedział o tych dwóch istotnych sprawach . Z góry dzięki :)
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-11-18, 19:45
Skoro już inwestujesz w swap, to dlaczego nie wsadzisz od razu 1,6?
Kasa wyjdzie podobna, może nawet baleno ogarniesz taniej, a moc i moment jednak wyższe.
Skrzynie raczej od jimniego potrzebujesz, takiej ktora przychodzi pod ten silnik. Kosztuje ona tyle co slupek :) Z relacji, sam swap przyjemny nie jest. Wal miedzy reduktorem a skrzynia trzeba jeszcze skrocic.
Skoro już inwestujesz w swap, to dlaczego nie wsadzisz od razu 1,6?
Kasa wyjdzie podobna, może nawet baleno ogarniesz taniej, a moc i moment jednak wyższe.
Na temat swapu baleno poczytałem i silnik niby tani ale roboty trochę jest i nie wiem czy sam dam rady podołać z tą przeróbką . Też nie chciał bym
w połowie zostać z rozgrzebanym autem , a w sumie to też jedna z najważniejszych przeszkód to czas , godziny pracy długie i brak ogrzewania w garażu :) Dlatego szukam czegoś łatwiejszego i szybszego :)
[ Dodano: 2016-11-18, 20:04 ]
pacmano napisał/a:
Skrzynie raczej od jimniego potrzebujesz, takiej ktora przychodzi pod ten silnik. Kosztuje ona tyle co slupek :) Z relacji, sam swap przyjemny nie jest. Wal miedzy reduktorem a skrzynia trzeba jeszcze skrocic.
Tego się obawiałem i teraz trzeba się zastanowić czy gra warta świeczki .
Ogolnie bedziesz miec na 100% duzo wiecej roboty niz z baleno/vitara.
[ Dodano: 2016-11-18, 20:39 ]
Jak chcesz szybko no to ten starszy silnik z jima podobno pasuje pod skrzynie z samuraia ... Poprawcie mnie jesli sie myle.
Ogolnie bedziesz miec na 100% duzo wiecej roboty niz z baleno/vitara.
[ Dodano: 2016-11-18, 20:39 ]
Jak chcesz szybko no to ten starszy silnik z jima podobno pasuje pod skrzynie z samuraia ... Poprawcie mnie jesli sie myle.
Pasuje g13, baleno na cewkach chyba najsensowniej wchodzi, ale troche posiedziec w grazu i tak bedzie trzeba ;]
To chyba trzeba będzie się pogodzić z tym posiedzeniem w garażu :) teraz tylko znaleźć jakiegoś dawce , no chyba że trafi się młody zdrowy z samuraia na wtrysku to szybka akcja i dalej śmigać .
To chyba trzeba będzie się pogodzić z tym posiedzeniem w garażu :) teraz tylko znaleźć jakiegoś dawce , no chyba że trafi się młody zdrowy z samuraia na wtrysku to szybka akcja i dalej śmigać .
Rownie szybka jak z baleno, no moze z baleno dzien wiecej, flansza do dokupienia i jedna lapa do zrobienia , do tego kolektor z vitary i bangla jak trzeba, nie ma porownania do 1,3, szkoda robic dwa razy
To chyba trzeba będzie się pogodzić z tym posiedzeniem w garażu :) teraz tylko znaleźć jakiegoś dawce , no chyba że trafi się młody zdrowy z samuraia na wtrysku to szybka akcja i dalej śmigać .
Rownie szybka jak z baleno, no moze z baleno dzien wiecej, flansza do dokupienia i jedna lapa do zrobienia , do tego kolektor z vitary i bangla jak trzeba, nie ma porownania do 1,3, szkoda robic dwa razy
Z tym baleno to czytałem że nie tak chop siup :) i dlatego trochę mnie zniechęciło do tego swapu żeby nie zakwitnąć w garażu i dać sobie rady samemu .
Aten z jimny co pasuje p&p? Nie pamiętam symbolu. Ja mam 7 lat lpg nigdy nic nie gasnie, gdybym ja szukał mocy to bym bmw założył
Tam mocy to za bardzo nie szukam , bo i tak mam zwolnione przełożenia w reduktorze , bardziej mi chodzi o niezawodność i kulturę pracy . Zloty przeważnie są daleko od mojego miejsca zamieszkania , a kiedyś bym chciał zawitać na takowy :)
W sumie nie brałem pod uwagę , z jednej strony silnik też już ma swoje latka . Na legalu z wbitym w dowód gaz wyjdzie podobnie co swap , a jak silnik klęknie to będę szukał wtedy gaźnikowca w dobrej kondycji a ich coraz mniej :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum