Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
problemy z zasilaniem paliwa po swapie
misiupl 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 29
Skąd: Płock
  Wysłany: 2016-09-19, 13:31   problemy z zasilaniem paliwa po swapie

Witam,
zrobiłem swap z gaźnika na 1,3 16v g13bb z baleno.
Silnik na jałowym ładnie się wkręca, 0 błędów (przed swapem jeździłem dawcą - był OK).
Podłączyłem zewnętrzną pompę paliwa 3-5bar 150l, ale ostro miałczała, jakby coś ją blokowało.
Wymieniłem stalowy przewód powrotu na miedź 8mm, pompa się trochę uciszyła i przestała się grzać.
Problem który pozostał to, że silnik pod obciążeniem ma problem wkręcić się na obroty, dławi się.
Obstawiam problem z ilością paliwa dostarczanego do pompy. Czy możliwe jest (jakieś doświadczenia), że przewód zasilający też ma za mały przekrój? A może od samego zbiornika (króciec) już jest za mało?
_________________
Sami 1,3BB 16v, 1:6,5, simex 32"
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-09-19, 13:40   

a może sama pompa nie daje rady, nie masz jakiejś na podmiankę :>
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
misiupl 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 29
Skąd: Płock
Wysłany: 2016-09-19, 14:09   

Myślę, żre pompa jest ok. Tłoczy ilości, że ho ho. :)

Liczę na to, że ktoś potwierdzi przypuszczenia o za małym przekroju zasilania ze zbiornika gaźnikowca.

Zrobię próbę z bańką 30L i do niej zasilanie i powrót - jak będzie czkawka nadal to pompa. Jak zacznie jeździć to przewody paliwowe na zasilaniu.

[ Dodano: 2016-09-19, 14:12 ]
Przy okazji...

jakiś tani patent na połączenie obudowy f. powietrza z kolektorem g13bb? - kolektor wychodzi na korek chłodnicy - ciężko zwinąć jakikolwiek wąż tak ciasno. :/
_________________
Sami 1,3BB 16v, 1:6,5, simex 32"
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-09-19, 15:40   

Zatkaj na próbę powrót paliwa - może masz trafiony regulator ciśnienia i wszystko ucieka z powrotem do baku.
 
     
misiupl 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 29
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-02-27, 19:28   

Już mam odpowiedź, w sumie niejednoznaczną

Pompa jest paliwa uniwersalna zewnętrzna od poloneza tracka, przewody: zasilający i powrót założone grubsze, na końcu wyczyszczony zbiornik paliwa, było trochę syfu. Najbardziej pomogło wyczyszczenie zbiornika :)
_________________
Sami 1,3BB 16v, 1:6,5, simex 32"
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2017-03-03, 14:14   

Przerabiam podobnym problem teraz u siebie w innym aucie. Do testów używałem przezroczystych przewodów sztukowanych w kilu miejscach i zauważyłem, że jak gdzieś wyjdzie mała zwężka na połączeniu (odcinek między pompą i zbiornikiem oraz powrót) to mocna pompa potrafi w miejscu przewężenia wzbudzić pęcherzyki powietrza i dalej pompuję już pianę.
Czyli najlepiej stosować jak najgrubsze przewody i o jednej średnicy bez zwężek.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-03-03, 17:27   

Dany, to zjawisko kawitacji.

[ Dodano: 2017-03-03, 17:29 ]
Jak się uda to jednym odcinkiem przewodu paliwowego.
Zbiornik pompa średnica zawsze większą, pompa układ paliwowy 8-10 mm wystarczy.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2017-03-04, 10:41   

bulimierz napisał/a:
Dany, to zjawisko kawitacji.


Dzięki zawsze jakieś nowe słowo do kompletu, zapiszę je między Higroskopią a kalorymetrem :-)


bulimierz napisał/a:
Jak się uda to jednym odcinkiem przewodu paliwowego.
Zbiornik pompa średnica zawsze większą, pompa układ paliwowy 8-10 mm wystarczy.


Ale można dać na zasilanie 8 mm i powrót też ?? muszę odbudować magistralę paliwową w jednym aucie i chce zastosować przewody miedziane do LPG niestety one mają grubą ściankę i rurka 8 mm jest ok. ale 6 mm to ma już bardzo mały prześwit.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-03-04, 13:47   

Pompa zewnętrzna? Jak tak to daj zbiornik pompa większą średnicę niż osiem...
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2017-03-04, 14:38   

Pompa oryginalna w zbiorniku zostaje.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-03-04, 15:35   

A to spoko, w zbiorniku do pompy 8 a później co sobie życzysz, ale ja bym pociągnął 8 do końca układu.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
Sloma1988 
zapaleniec



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 264
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2017-03-04, 23:08   

a co myslisz o 8mm od zbiornika przez filtr az do konca? a powrot 6mm?
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2017-03-04, 23:20   

Ja będę używał miedzianych przewodów do LPG i one mają grubą ściankę czyli rurka po zewnątrz 6 mm ma w środku 4 mm czy nawet mniej i może być za mały przepływ dlatego zastosuję i na zasilanie i na powrót 8 mm.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-03-04, 23:46   

Sloma1988 napisał/a:
a co myslisz o 8mm od zbiornika przez filtr az do konca? a powrot 6mm?

Da radę.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.