Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
BMW 1.8 IS 140 KM kaganiec i poduszki od fiesty?
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-16, 16:35   BMW 1.8 IS 140 KM kaganiec i poduszki od fiesty?

Witam.
Od dłuższego czasu borykam się z problemem reduktora.
Mam 31 cali,At opona, lekka felga wały wszystkie wzmocnione.Mosty seria suka 1.3
Seryjne gumy pękają co jakiś czas, ostatnio rozerwało przykręcaną belkę do reduktora tą do 2 gum.
Czy zakładając kaganiec i mocniejsze poduszki nie wpłynę na znaczące skrócenie żywotności reduktora?
Widzę również , że naprężenia mogły wynikać ze złego umiejscowienia reduktora.Po tym jak się 3 z 4 śrub odkręciły od belki reduktora,jadąc na jednej śrubie oraz kilku pasach mocujących zaczął działać właściwie-bez oporów-na wszystkich śrubach ciężko chodził.
ssamurai
Pozdro
_________________
Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-16, 17:04   

kanapka z poliuretanów i śruby 8.8 na przelot. Oczywiście przy tej mocy kaganiec to mus.
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-02-16, 17:50   

Duży, a dlaczego nie na sztywno?
Przecież kanapka skrecona i tak beton daje w rezultacie.
Ja już wiele reduktorow przykrecilem i jeden wybuchł na zawodach, bo na kaganiec klient się sępił, ale jeszcze nigdy mi reduktora nie wyrwało. Pan Andrzej kazał założyć poduszki poliuretanowe, na zamówienie, żółte, cacy, super.... i dupa, szlag trafił szybciej niż te ze skody.
Może dystans, coby natarcia wałów nie spaprac i na sztywno ;-)
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-16, 18:24   

Hej. Nie wiem czy dobrze rozumiem, przykręcić reduktor bezpośrednio do ramy?
Widziałem że w stanach za 800$ wzmocniona obudowe reduktora mają :roll:
o takie coś chodzi?
_________________
Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-16, 19:55   

Trochę inna obudowa - mocny odlew z alu -tu są łapy.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2017-02-17, 06:52   Re: BMW 1.8 IS 140 KM kaganiec i poduszki od fiesty?

amplexus napisał/a:
Witam.
Czy zakładając kaganiec i mocniejsze poduszki nie wpłynę na znaczące skrócenie żywotności reduktora?
Pozdro


Kaganiec to nic innego jak obudowa ktora zabezpiecza przed ruszaniem sie reduktora. To w jaki sposob mialoby to skracac zywotnosc ? Natomiast przy 1.8IS tak czy siak trzeba sie liczyc ze ten "zboj" moze mu w koncu dac rade. U innych szybciej a u innych wolniej :mrgreen:
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-02-17, 08:31   

Cytat:
Kaganiec to nic innego jak obudowa ktora zabezpiecza przed ruszaniem sie reduktora.

A dokładnie przed pęknięciem korpusu od naprężeń , obudowa ustala wałki na miejscu, podczas dużych obciążeń wałki są rozpychane, co wynika z zarysu poszczególnych uzębień, kaganiec ma to dodatkowo usztywnić.
I tak jak Pacmano napisał, kaganiec musi być, chyba że IS w środku, a suka na parkingu przed szkołą tudzież kościołem, a nigdy w błocie.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-02-17, 08:34   

Tak jak napisał pacmano ,reduktor samuraja był opracowany do silnika o o płowe słabszego od BMW is ,kaganiec coś tam pomaga ale nie gwarantuje całkowicie że reduktor nie rozwali się , jak nie pójdzie obudowa to zmielisz tryby w środku . Jak bym miał wkładać 1,8 is to z reduktorem od vitary 2,0 lub v6.
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-17, 08:51   

Jak o reduktor samuraia dbamy,to wytrzyma 200KM.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-02-17, 09:02   

Zawias napisał/a:
Jak o reduktor samuraia dbamy,to wytrzyma 200KM.

Bez szans na seryjnym. Mówisz o asfalcie i bez żadnych szaleństw z małymi wąskimi kółkami, czy tak?
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-17, 12:22   

Żeby nie było wątpliwości- jak jadę w podróż to delikatnie używam sprzętu i praktycznie na tym co jest seryjnym przejechał 2 tys km-ok guma urwana i łapa spawana ale to nie jest wielka awaria:D
Normalnie jadąc na okoliczny poligon doświadczalnym jest tłuczony ile fabryka da:D nim dojedzie do terenu już idzie do odciny tratatatata:D masakra
Wolę, żeby coś się urwało blisko domu, niż gdzieś daleko...
No właśnie tego się boję, że teraz wzmocnie mocowania, a reduktor się w środku zmieli... no ale jak pisałem- ma to być pancerne, auto ma palić gume na asfalcie i być niezniszczalne :D

Dużo jest roboty z wsadzeniem reduktora od vitary?a jak z przełożeniami względem 1.3?
_________________
Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-02-17, 14:05   

Vitara ma przedni napęd na łańcuchu, jak samurai nie wytrzyma, to vitara tym bardziej.
Poza tym reduktor jest przykręcony do skrzyni i ma nieciekawe (tj. szybkie) przełożenia.
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-19, 13:35   

Widział tu ktoś z polemizujących rozwalone tryby bez pękniętej obudowy? Nie mówię o przypadku nieosiowego wykonania 4.16 gdzie po 3 wyjazdach zębatkami można się golić. Jak tak to może jakieś zdjęcia? Chyba że znajomy znajomego kumpla słyszał od kogoś po 6tym piwie w garażu.....

@bulimierz
kanapka z poliuretanów (2 poliuretany na jedną śrubę) nie jest na beton (jak jej na beton nie skręcisz). Ja mam kanapkę z 75Sha i przy mocnych szarpnięciach (strzały ze sprzęgła, akcje kinetykowe) czuć po gajdze że reduktor coś chodzi. Oczywiście łapy do ramy też wzmocniłem zawczasu :mrgreen:
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-28, 16:28   

Czyli z tego co wnioskuje najepiej przymocowac reduktor na "kanapke"z poliuretanow,kaganiec na reduktor i wzmocnic lapy od rany?
No i modlitwa zeby reduktor to wytrzymal:)
_________________
Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-02-28, 18:11   

No coś w tym stylu :mrgreen:
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-02-28, 19:19   

To jest tak jak kiedys wsadziłem silnik fiata regaty do fiata 125 pierwsze wywaliło wał potem most a na końcu skrzynie. Wg mnie taka modyfikacja to silnik komplet skrzynia bmw. Reduktor np robur a mosty patrol. Wtedy to uciągnie
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2017-02-28, 19:47   

Star, wtedy silnik bedzie za slaby
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-28, 22:02   

Mostow suki nie zmienie ze wzgledu na wage i przeswit..
Reduktor poki co idzie w kaganiec i zobaczymy co bedzie..
A tak z ciekawosci jak z przelozeniami w tym reduktorze od gaza?robour-pierwsze slysze takie rozwiazanie..czyli pancerna technologia z z ZSRR?:)
_________________
Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-28, 22:10   

Ciężki i głośny.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-02-28, 22:46   

Nie będzie za słaby. Reduktor robura nie jest duży. Ale jest pancerny. Jak zaczniesz używać 140KM z polotem rozwalisz reduktor. Przecież reduktor samuraja to licha konstrukcja.
Ja w kanciaku miałem 130KM i długo nie cieszyłem się tym.
Jeszcze myślałem o reduktorze z nivy bo zalega mi w robocie i wczoraj go oglądałem on ma centralny mechanizm różnicowy i to jest nie ciekawe ale wygląda solidnie
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.