Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
blokada dyferencjału.... Samurai Long 1999r , 1,9TD
ssaammuurraaii 
świeżak


Wiek: 64
Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 6
Skąd: Karczew
Wysłany: 2016-12-18, 21:12   blokada dyferencjału.... Samurai Long 1999r , 1,9TD

Witam serdecznie,
całkiem niedawno kupiłem suzuki samuraia w długiej wersji rocznik 1999 z silnikiem 1.9 TD
Mam pytanko odnośnie blokady dyferencjału i sprzęgiełek...
w moim samuraiu na piastach są pozakładane plastikowe kapsle a w niektórych są sprzęgiełka , jak rozumiem w moim nie ma blokady mostu , bo są zwykłę zabieraki...czy mam rację czy nie??? czy jest możliwość założenie do niego takich sprzęgiełek, lub co zrobić żeby miał blokadę????czy one mają blokadę tylnego mostu???

Panowie i Panie proszę o odpowiedz ;-)
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-18, 21:18   

Masz po prostu stałe zabieraki. W tym modelu nie były montowane żadne blokady. Sprzęgiełka wypinają napęd,żeby koło nie było spięte z przegubem.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
ssaammuurraaii 
świeżak


Wiek: 64
Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 6
Skąd: Karczew
Wysłany: 2016-12-18, 21:23   

dziękuję za szybką odpowiedz

... a co zrobić żeby ten model miał blokady???trzeba wymieniać całe mosty??? czy założyć wspomniane sprzęgiełka i blokada będzie????
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-12-18, 21:23   

Trochę mieszasz pojęcia.

Sprzęgiełka lub zabieraki służą do zablokowania półosi mostu przedniego, który po przestawieniu wajchy reduktora na 4L lub 4H będzie napędzał właśnie przednie koła. Warunki jakie muszą byś spełnione to reduktor w tych położeniach czyli napędzany jest wał przedni, który napędza przedni mechanizm różnicowy, a ten napędza przednie półosie. Zablokowane sprzęgiełka lub stałe zabieraki następnie przekazują napęd z półosi na koła.

Blokada mechanizmu różnicowego aka blokada dyfra powoduje "tylko" tyle że napęd przekazywany jest na obydwie półosie jednocześnie niezależnie od stopnia przyczepności kół (lewe vs prawe). Przy blokadzie 100% półosie przenoszą równą siłę na każde koło, niezależnie czy wisi ono w powietrzu czy się zblokowało na przeszkodzie.

Dopytuj o szczegóły bo trudno tak bez eseju i zrozumiale opisać. Albo obejrzyj sobie filmiki na yt "otwarty dyferencjał" vs blokada dyferencjału albo jak działa mechanizm różnicowy itp.

Oczywiście da się zastąpić sprzęgiełka zabierakami i na odwrót. Jeśli masz w miarę seryjnego samuraia to nie masz blokad dyferencjału ani z przodu a ni z tyłu.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
ssaammuurraaii 
świeżak


Wiek: 64
Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 6
Skąd: Karczew
Wysłany: 2016-12-18, 21:29   

witam , zgadza się nie mam pojęcia na temat napędów 4x4 :-)
...zakładam że jest w miarę seryjny więc jak mu zafundować blokadę dyferencjału???
w jakich kombinacjach występowały blokady???tzn czy były auta tylko z blokadą na przód, tylko na tył, obie osie czy wcale tak jak mój???? czy to zależało od modelu ???
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-12-18, 21:32   

W jakim celu chcesz blokadę?

Zgodnie z moją wiedzą nie występowały fabryczne modele tedejów z blokadą któregokolwiek mostu. Być może są jakieś egzotyki typu Maruti Gypsy, ale to forum takiego jeszcze nie widziało.

Jakby Ci przyszło do głowy przekładać mosty to musisz pamiętać, że dieslowe mają inne przełożenia niż benzyna. Przełożenie (dyfra) mostu przedniego i tylnego musi być takie samo jeśli chcesz móc jeździć z napędem na dwie osie.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-18, 21:46   

Blokada mostu występuje bez pary kół i można wykorzystać istniejącą. Blokady są stałe i dołączane.Zapinane są pneumatycznie lub mechaniczne. Jaką blokadę - to zależy od portfela.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
ssaammuurraaii 
świeżak


Wiek: 64
Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 6
Skąd: Karczew
Wysłany: 2016-12-18, 21:55   

tak pytam o te blokady z czystej ciekawości bo miałem taką sytuację w której samurai poległ , mianowicie dwa lewe koła wpadły w błoto pod lodem a dwa prawe stały na lodzie i się kręciły ......i lipa
ale mosty od benzyny z takimi samymi przełożeniami ale z blokadami będą pasować????
oczywiście gdyby kiedyś przyszło mi do głowy coś robić to pewnie w wersji mechanicznej bo pewnie najtańsza....ale od czego zacząć żeby było dobrze????

dziękuję za odpowiedzi
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-18, 22:05   

Zacznij od trapów,kinetyka,łopaty i jakiejś małej wyciągarki łańcuchowej np. 700 kg. Staraj się w teren wyjeżdżać z drugim autem . Na blokady przyjdzie czas.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-12-18, 22:07   

W samuraiu fabrycznie nie było blokad, ani w dieslu, ani w benzynie.
Zdarzały się niezwykle rzadko w sj413 i nieco częściej w sj410, ale był to wyrób tak gówniany, że nie warto zaprzątać sobie nim głowy.
Jak chcesz blokadę, to można dokupić jakiś wyrób dedykowany np. typu arb (tudzież jego chińską kopię), jakąś odmianę lockrighta (blokada automatyczna) albo założyć spoola/zaspawać dyfer (efekt ten sam), ale to jest dobre tylko w teren.
 
     
ssaammuurraaii 
świeżak


Wiek: 64
Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 6
Skąd: Karczew
Wysłany: 2016-12-19, 21:37   

witam
dziękuje za odpowiedzi ,
samuraj ma służyć do jazdy trochę na co dzień jako zastępca toyoty LC tak więc spawanie dyfra nie wchodzi w grę, trzeba po prostu bardziej uważać :-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.