Projekt i wykonanie mistrzowskie, tak się powinno robić modyfikacje. Jestem pod ogromnym wrażeniem.
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 45 Skąd: Ze Stodoły
Wysłany: 2017-05-03, 17:58
@plastek mam jakąs swoją chorą wizję jak ten wynalazek ma jezdzic seryjne podzespoły i gotowe rozwiazania nie spelniają moich oczekiwan wiec muszę sam wszystko budowac Nie miałem wczesniej kontaktu z easyecu i nie chciało mi się rozkminiac tego sterownika Emu mam niezle opanowane wiec nie powinno byc zadnych niespodzianek przy strojeniu, po za tym mam plan dalej modyfikowac ten silnik i emu posiada kilka niezbednych do tego funkcji Silnik jeszcze nie odpalony, muszė skończyć paliwo i zrobic od podstaw wiązkę silnika.
Kurian, dzieki ;) niestety nie mam czasu dopiescic wszystkiego tak jak bym chciał Cisnienie na jazdę mam ogromne i niektóre rzeczy robię przez to nieco po łepkach.
[ Dodano: 2017-05-04, 02:27 ]
Kilka fot gotowego zbiornika
Zbiornik ma wewnątrz przegrody i wypchany jest specjalną gąbką. Pompa paliwa walbro, plywak od poziomu paliwa seria samurai.
[ Dodano: 2017-05-10, 01:40 ]
Wydech zakonczony
Zrobilem nowa wiazkę silnika. Wywalilem egr, seryjna sonde lambda i zawor odpowietrzania zbiornika. Dołożyłem sondę szerokopasmową, czujnik spalania stukowego i kilka kabli które w przyszlosci bedą potrzebne do instalacji turbo, elektronicznej przepustnicy, cewek na swiecach i wysterowania silnika w pelnej sekwencji zapłonu i wtrysku
[ Dodano: 2017-05-13, 22:42 ]
Silnik odpalił, po próbie wystrojenia rozebrałem silnik bo dupohamownia wskazywała ze wiecej jak 70KM nie da się uzyskac. Pomiar szczelnosci cylindrow wskazał od 15 do 50% gdzie sprawny motor powinien miec 70-90%.
[ Dodano: 2017-05-13, 22:50 ]
Problemem okazało się:
Zle załozone pierscienie tłokowe, a co za tym idzie uszkodzone scianki cylindrow.
Krzywe zawory i sciagniete z prowadnic uszczelniacze.
Zapchane syfem kanały wodne.
Popekana glowica
Marne panewki i pompa oleju
[ Dodano: 2017-05-13, 22:56 ]
[ Dodano: 2017-05-13, 23:19 ]
Nie chcę pakowac się znowu w silnik w niewiadomym stanie, wiec odbuduję ten na nowych gratach.
Wjedzają nowe panewki, nowe nadwymiarowe tloki, nowa pompa oleju i inna szczelna glowica po pelnej obróbce.
[ Dodano: 2017-06-08, 01:49 ]
[ Dodano: 2017-06-08, 02:02 ]
Silnik poskladany. Zrobione prowadnice i gniazda zaworow, nowe panewki +0,25, nowe tloki +0,50, cylindry i wal po szlifie, nowa pompa oleju, nowe sruby glowicy, nowe wszystkie uszczelki i uszczelniacze. Teraz musi dzialac :p
[ Dodano: 2017-06-22, 15:48 ]
Silnik zapakowany
Poprawiłem nieco hamulce, zamontowałem regulowany korektor, seryjne gumowe przewody zamieniłem na teflonowe
W oplocie na skrecanych zlaczkach goodridge.
[ Dodano: 2017-06-26, 14:09 ]
Skonstruowalem jeszcze jeden komplet zawieszenia, tym razem z przeznaczeniem na asfalt i za#$$^,nia po szutrach
Obudowy z gwintem na uniballach, amortyzatory upsidedown kyb ultra sr do subaru imprezy sti, wydluzony do 22cm skok. Sprezyny ohlins. Auto stoii na nich 10cm nizej. Dorobie do tego komplet stabilizatorow i powinno działac
[ Dodano: 2017-06-29, 00:40 ]
Zanim dorobię dłuższe przednie polosie i szerszą obudowę przedniego mostu, zalozylem na przód dystanse 55mm.
Teraz szerokosć jest odpowiednia Trochę dygam sie o sworznie zwrotnicy, zawias dobrze wybiera i nie powinien sie zamykac na hopach wiec powinno byc ok.
Podziwiam takich ludzi że mają czas z tym grzebać i jednocześnie zazdroszczę, bo mojego do śmierci będę łatał, a jak bym go teraz rozebrał to pewnie tak by skończył
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 45 Skąd: Ze Stodoły
Wysłany: 2017-07-03, 20:37
pacmano napisał/a:
Ile skoku zawiechy do góry będzie ?
Jeden komplet zawieszenia ma 25cm skoku, 2 regulacje kompresji + mozliwosc zmiany cisnienia gazu. Do tego sprezyny o linniowym ugieciu.
Drugi natomiast skok 22cm, amory o bazowo duzo mocniejszej charakterystyce z regulacja tylko cisnienia gazu + miekkie progresywne springi.
To ile skoku bedzie w górę a ile w dół ustawiam kręcąc gwintem.
Plastek z ohlinsa sa tylko sprezyny i tak niestety pozostanie, chyba ze wygram w lotka :p
[ Dodano: 2017-07-03, 22:00 ]
Starscream napisał/a:
Podziwiam takich ludzi że mają czas z tym grzebać i jednocześnie zazdroszczę, bo mojego do śmierci będę łatał, a jak bym go teraz rozebrał to pewnie tak by skończył
Tu nie ma co podziwiać, to trzeba współczuć budowanie wynalazku po godzinach, pracujac 10h dziennie i w większość weekendów to nie jest prosta sprawa, mocno autodestrukcyjne zachowanie
@Miachał_R odpaliłeś na 30-2-2-2 bez synchra? Co do wiązki jak street to OK, jak w teren to lipa. Ta tasiemka mocno pije wodę i kable cały czas są mokre, nawet samochodowe gniją po 2-3 latach. Polecam zwykłą + peszel. Co do immo off możesz zagadać na PW jak Cię to jeszcze interesuje.
BTW też nie polecam EasyECU ... problem z tiggerami (są 2), problem z wolnymi obrotami, problem generalnie ze wszystkim.. bo dłubanie osprzętu współczesnego silnika, żeby go w ogóle odpalić na SA to jakiś żart.
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 45 Skąd: Ze Stodoły
Wysłany: 2017-07-03, 22:11
Tymczasowo zalozylem wieniec 60-2 ( seryjny ukruszylem przy sciąganiu ). Teraz zalozylem oryginalny ale jeszcze nie odpalalem. Wiazka jest z kabla flryb. moglem ją zapakować nawet i w dr-25 :) ale budżet i czas mocno ograniczony, a taka tasme mialem pod ręką ;)
Właśnie temu podziwiam, bo też mam podobnie z czasem a jeszcze mi on potrzebny do jazdy. Myślałem że jak wybuduje dom to się wezmę za niego. A tu kolejna budowa i znowu qpa, a potem to już kręgosłup, reumatyzm itp. Może Ci to zlece???:)))))
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 45 Skąd: Ze Stodoły
Wysłany: 2017-07-31, 15:23
Most mam wysunięty o 5cm + wydluzony wał. Dodatkowo z prawej strony krótszą pólos i pochwę.
[ Dodano: 2017-08-31, 01:17 ]
Zjezdziłem połowę opon i poza zmielonym drugim biegiem i slizgajacym się sprzęgłem wiekszych usterek brak
Ciągle walczę ze strojeniem silnika
i na ten moment na paliwie 100ron, zmodzonym wałku rozrzadu i odłaczonym snorkelu udało się złamać barierę 120KM Odpycha się to na tyle żwawo że...
Teraz czas na montaz mocnego sprzegła ze skrzynią z x-90 rwd i instalacji turbo :)
[ Dodano: 2017-11-15, 17:37 ]
Nakręciłem już z 10kkm. Ostatnio suzuka służyła mi jako auto do jazdy na co dzień.
W międzyczasie zamontowałem instalację turbo
Turbina tf03 z forestera, wtryski z imprezy wrx, custom alu intercooler i takie tam.
Przy doładowaniu 0,4bara zapindala już naprawdę miło, wskazówka prędkościomierza opiera się na obudowie po kilkunastu sekundach i bez problemu jedzie do odcięcia na 5 biegu miny sebixów w bmw po starcie spod świateł bezcenne
Minusem jest to że silnik nie jest odprężony pod turbo i powyżej 0,3b nie toleruje innego paliwa niż 100ron, na berbeluchę z wiejskich stacji mam drugą lajtową mapę gdzie turbo dmucha symboliczne 0,2b (ok. 140KM).
Teraz czekają na montaż główki mostów z ciut szybszymi przełożeniami (na 5,125 jest zbyt wolno), sprzęgło i skrzynia 6bieg z lexusa is200
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 45 Skąd: Ze Stodoły
Wysłany: 2017-12-17, 01:47
Lexx napisał/a:
Trzeba stroic na Vervie, jest powszechnie dostepna i nie ma problemu.
Ach te silniczki, Miata bierze na seryjny silnik 1.4 bar bez zajakniecia
Chciałbym zobaczyć taką miatę na 1.4b jak jest upalana na podtrzymaniu turbo ciągiem przez 20min ;) Suzuka dzielnie znosi taki wpierd..l
U mnie był ten problem że silnik był doprężony z myślą o tuningu w wersji wolnossącej. Teraz mam stoczone denka tłoków co daje CR na poziomie 1:8,9 , ładuje okolice 0,6-0,7 bara. Dmuchać mogę więcej, tyle że na mocno wycofanym zapłonie, a to w tym silniku generuje problemy zamiast mocy
Autko waży teraz z pełnym bakiem 980kg i powinno mieć gdzieś w okolicach 160-170KM Mimo że opory powietrza i toczenia ma mniej więcej takie jak buda z kebabem, to robi naprawdę niezły przeciąg Na tyle niezły, że wolałem się trochę zabezpieczyć
wleciał kubeł i pasy
i dosłownie przed chwilą zakonczyłem prace nad solidnie rozbudowaną klatką bezpieczeństwa :)
Pod maską na ten moment wygląda tak (dolot jest tymczasowy )
mnie sie podoba- przejechał bym sie nim chętnie by zobaczyć miny GS-owskich wsioków w 15letnich bemkach. Teraz moge tylko oglądać ich tępe miny jak omijam korki rowami i polami wyłamując sie z kawalkady zakorkowanych
Tu mial jeszcze 1.2 auto przelecialo chyba 10kKm w 2016 konczac na 1.35 czy 1.4bar teraz idze pelna kucizna w 1.8 z targerem 500hp 500Nm @ 9kRPM bo mocy braklo.
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2016 Posty: 45 Skąd: Ze Stodoły
Wysłany: 2017-12-18, 20:59
Lexx napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=ClBcBg3kTmk
Tu mial jeszcze 1.2 auto przelecialo chyba 10kKm w 2016 konczac na 1.35 czy 1.4bar teraz idze pelna kucizna w 1.8 z targerem 500hp 500Nm @ 9kRPM bo mocy braklo.
Samiec z 160hp musi dawac przyjemne odczucia :)
Silnik mazdy to trochę mocniejsza konstrukcja W g16 najsłabszym ogniwem są seryjne cienkie korbowody, co w połączeniu z dużym wykorbieniem i solidnym boostem prosi się o dziurę w bloku Na wiosnę postaram się zbudować kolejny silnik na kutych korbach co by mieć bezawaryjne 200KM/250Nm Na razie muszę ogarnąć temat przebudowy zawieszenia. Musi być niższy, dłuższy i mieć większy skok zawieszenia, co by łatwiej dało się tym w drogę trafiać
[ Dodano: 2018-02-06, 04:25 ]
Dzisiaj suka ponownie wjechała na warsztat na kolejne mody
Na pierwszy ogień idzie skrzynia biegów.
Do tej pory jezdziłem na skrzyni 6bieg j180 z lexusa z dospawanym dzwonem z vitary. Rozwiązanie było takie sobie, raz że skrzynia bez seryjnej dwumasy na luzie rzęziła jak cholera, dwa biegi były zbyt ciasno zestopniowane.
Przyszła pora na montaż skrzyni z Vitary/X-90 2wd.
Lewarek zmiany biegów wychodzi zaraz przed drążkiem reduktora,
Więc zamiast ciąć budę pociąłem skrzynię
skróciłem mechanizm wybieraka o jakieś 10cm i teraz skrzynia siada bez jakiejkolwiek ingerencji w budę
Wjechało nowe sprzęgło Aisin z Grand Vitary z tarczą obitą kewlarem.
Udało sie dorwać w dobrej cenie profi zawieszenie
Ohlins ORQ, 3 regulacje + progresywne tłumienie Teraz pozostało przebudować zawieszenie/zwiększyć znacznie rozstaw osi i prędkości osiągane w terenie powinny wskoczyć na nowy poziom
[ Dodano: 2018-02-15, 03:51 ]
Przerobiłem przednią szperę z 2-way na 1-way. Przeszlifowałem rampy tak, by spinała tylko przy jeździe do przodu. W oryginalnym ustawieniu był dramat ze skręcaniem bez gazu- masakrycznie płużył.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum