Wysłany: 2017-02-09, 19:14 Jaki reduktor do 1.9 TD
Witam
Jestem nowym posiadaczem Samurai 1.9 TD z 2001 r. i jak to bywa na początku próbuję ogarnąć temat napraw mechanicznych. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników jaki reduktor będzie pasował bez przeróbek do Samuraia 1.9 TD Santana. Czy reduktory od siników benzynowych będą ok. Temat niedostępności części do diesli już jest mi znany z poszukiwań tylnego wału, który jest krótszy niż w 1.3. Niestety wał w moim samochodzie ma wspawany krzyżak od strony tylnego mostu. I tu kolejne pytanie czy warto regenerować czy dopasowywać coś innego?
Dzięki. W takim razie będę szukał reduktora od 1.3 . Ten wspawany krzyżak zauważyłem ostatnio przy szukaniu przyczyn drgań i wibracji, trzęsło praktycznie całą budą. Sprawdziłem poduszki skrzyni i reduktora, krzyżaki wymienione oprócz tego wspawanego, ale on nie ma luzu. Przy wymianie krzyżaków okazało się że przedni i tylny wał były źle poskładane (krzyżaki nie były w linii). Po prawidłowym złożeniu wałów wibracje się zmniejszyły to znaczy tak jakby z każdym dniem jest lepiej;) Ale przy jeździe z włączonym napędem przy prędkości około 40 km/h po odpuszczeniu gazu po wcześniejszym przyspieszaniu pojawia się przez chwilę dosyć głośne chrobotanie, które nie występuje przy odłączonym przodzie. Czy to mogą być łożyska w reduktorze? Reduktor od początku głośno chodzi i ma drgania na lewarku takie że czasami wyskakuje napęd z 4h na 2h. Przez poprzedniego właściciela był użytkowany bez oleju (wyciek przez mocowanie napędu linki prędkościomierza). Naprawiłem to, wlałem olej ale oprócz łatwiejszej zmiany napędów niewiele to dało.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2017-02-09, 21:24
sprawdź poduszki pod reduktorem i skrzynią przy okazji. Tak terkotanie na luzie to duże szanse, że wieloklin na wale też wyrąbany. Zdemontuj wał i sprawdź. W manualu masz rozpisane i rozrysowane jak to zrobić. Luzy na krzyżakach rozumiem, że też sprawdzałeś na zdemontowanym wale?
Z tym tylnym wałem to dziwne, że krótszy niż w benzynach. Z pewnością wał skrzynia <-> reduktor będzie krótszy, ale że tylny napędowy to się dziwuję. Może to też jakaś rzeźbka jak ten "wspawany" krzyżak. Swoją drogą chętnie bym zaspokoił swoją ciekawość i zobaczył fotki tego krzyżaka jak i wału całego.
[ Dodano: 2017-02-09, 21:28 ]
edit: jakich części jeszcze nie możesz dostać do tego TD? Polibusze z Olkusza pasują do mocowania przy resorze, te przy górnych uchwytach mają za małą średnicę otworu, jakbyś sobie ją powiększył to też będą pasowały. Piszę o buszce nr 4 z tego rysunku: https://www.megazip.net/z...bilizer-3818641
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Poduszki skrzynia reduktor są ok. Luzy na krzyżakach sprawdzane na zdemontowanych wałach. Sprawdzę jeszcze ten luz na wieloklinie. Aktualnie mam przerwę w dłubaniu przy samochodzie ze względu na pracę. Ale przy najbliższej okazji postaram się zrobić zdjęcia tego wspawanego krzyżaka. Wygląda to tak jakby był wspawany przez to że wyrobiły się gniazda, bo rozmiar krzyżaka jest właściwy, nie ma na nim luzów. Miałem wał od 1.3 i był za długi, przy maksymalnym ściśnięciu brakowało około 2 cm żeby wszedł. Wały też różniły się frezem na wieloklinie. Przy okazji usuwania wycieku oleju z reduktora musiałem wymienić wałek od napędu linki prędkościomierza, był uszkodzony, lekko skrzywiony i miał bicie. Reduktor był bez oleju i chodził bardzo ciężko. Może to w nim jest problem tych wibracji? Nie ma też ręcznego. Ogólnie samochód jest w dobrym stanie bez rdzy, silnik po uszczelnieniu pompy jest ok. Polibusze ze sklepu snorkele.pl pasowały bez problemu.
Oprócz tych stabilizatora, ale teraz już wiem o co chodzi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum