Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
schemat do ECU 33920-80C70
zarownik 
świeżak



Dołączył: 30 Sie 2016
Posty: 4
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-08-30, 14:39   schemat do ECU 33920-80C70

Cześć, nadeszła chwila by Was prosić o pomoc. Silnik nie wkręca się na wysokie obroty. Wolne są bardzo wolne, na zimnym aż do zgaśnięcia, na ciepłym jakoś się kręci. Zmierzyłem napięcia na TPS i okazało się, że Vin wynosi 2,9V - spodziewałem się 5V. To samo na MAP sensorze. Wymontowałem ECU i okazało się, że niestety był już kiedyś naprawiany :( W każdym razie jak kupiłem Samuraia kilka miesięcy temu, to wszystko działało. Później popsuły się wolne, a zaraz potem wysokie obroty. Wracając do ECU, to śledząc ścieżkę od pinu A23 (gdzie powinno być napięcie 5V do zasilania czujników, a jest 2,9V)
widać uszkodzenie (śniedź) na C22 i C60. Czy ktoś dysponuje schematem do ECU 33920-80C70, oznaczenie Mitsubishi E2T40971 lub zna wartości pojemności tych kondensatorków?
Na rhinoman znalazłem to samo pytanie, ale pozostało bez odpowiedzi http://rhinopower.activeb...at-capacitors/. Załączam zdjęcie uszkodzenia na płytce.

Samurai, 90' 1,3 wtrysk
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-30, 15:08   

tych? :mrgreen:



tu masz stronkę:
http://www2.izook.com/?page_id=231
 
     
zarownik 
świeżak



Dołączył: 30 Sie 2016
Posty: 4
Skąd: Wawa
  Wysłany: 2016-08-30, 21:38   

DUŻY bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Wprawdzie chodziło mi o inne kondensatorki, ale jak przemyślałem, to te moje (mimo, że podejrzane) to nie mają znaczenia dla moich problemów. Za to przelutowałem te, które wskazałeś plus kilka innych miejsc poprzednich napraw (wysokoprądowe wyjścia z przekaźnikow) i POMOGŁO! shuffle
Napięcie zasilania MAP sensora i TPSa znów wynosi 5V :mrgreen:
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-08-30, 22:47   

zarownik napisał/a:
POMOGŁO!


A dałeś kondensatory LowESR czy zwykłe?
lala
 
     
zarownik 
świeżak



Dołączył: 30 Sie 2016
Posty: 4
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-08-31, 09:39   

Szczerze mówiąc nie zwróciłem uwagi na ich ESR, bo ja ich nie wymieniałem tylko poprawiłem (wymieniłem) luty. DUŻY zwrócił mi na nie uwagę, więc się im przyjrzałem i okazało się, że były już wcześniej wymieniane. ECU miało niemieckie plomby z 2007 roku. Jedyne co zrobiłem, to poprawiłem wszystkie nieoryginalne luty i pomogło.
To już któryś raz widzę, że w moim Samuraju psuje się (albo obrywa) tylko to, co jest nieoryginalne :)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-08-31, 13:24   

zarownik napisał/a:
To już któryś raz widzę, że w moim Samuraju psuje się (albo obrywa) tylko to, co jest nieoryginalne :)


Bo może z oryginałów dużo już nie zostało ;)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
mateuszch87 
świeżak
Sami


Wiek: 37
Dołączył: 22 Lut 2017
Posty: 1
Skąd: Rybie
Wysłany: 2017-02-22, 17:04   

Witam! Mam podobny problem z tym że na benzynie mi nie odpala tak jakby w ogóle wtrysk nie puszczał paliwa. Natomiast na LPG odpala. Elektrykiem i elektronikiem nie jestem, ale postanowiłem zajrzeć do ECU
aby posprawdzać kondensatory wyżej wymienione i było już coś ruszane gdyż zamiast 47uf/50V jest 220uf/16V.

Moje pytanie jakie są dokładniejsze wartości tych kondensatorów?
10uf/50V 85'C (tak jest w ECU obecnie)
22uf/50V 85'C (tak jest w ECU obecnie)
100uf/50V 105 'C (tak jest w ECU obecnie)
47uf/50V 105'C (tak chyba powinno być a mam 220uf/16V i to chyba błąd???)

Proszę o pomoc.
_________________
Sami
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-22, 21:27   

mateuszch87 napisał/a:

47uf/50V 105'C (tak chyba powinno być a mam 220uf/16V i to chyba błąd???)

Proszę o pomoc.


wróć do oryginału 47uf
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-02-23, 12:17   

16V to za mało.
Pojemność nie gra większej roli, bo to są kondensatory blokujące.
Powinny być Low ESR (bo tak :-) )
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.