Czesc. Posiadam samuraja bez wspomagania.co trzeba wymienić żeby wyeliminować luzy w kierownicy i czy ktos mógłby napisać jak wygląda schemat układu kierowniczego w takim samuraju. Dzieki
Pomógł: 54 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 2449 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-25, 17:28
Na papierze nic nie zobaczysz. Wejdź pod auto i poproś kumpla żeby poruszał kierownica i znajdź. Może być końcówka,przekładnia,krzyżaczek,łożysko piasty i zwrotnicy. Tulei resorów zapomniałem dodać i nieskręconych jarzm.
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Lis 2013 Posty: 34 Skąd: DLW / DJ
Wysłany: 2017-02-25, 23:39
na przekładni - poluzuj 14 nakrętkę i dokręcaj aż będzie ciężko chodzić kiera. może na miesiąc Ci starczy ;)
za pół roku dojdziesz do wniosku że nie było sensu dokręcać. W trzydziestoletnim samcu mają brawo być wyrobione przekładnie.
_________________ Im bliżej oryginału tym lepiej!
Sj413'86. Oryginalny gaźnik.dystanse 5mm.obrócone trójkąty. DWM8000
Wiek: 35 Dołączył: 04 Lut 2019 Posty: 10 Skąd: wieś Warszawa
Wysłany: 2019-02-20, 22:04
No dobra to jaki koszt tego wspomagania i czy gabarytowo zmieści się do samuraja z silnikiem od vitary 1,6 8v? no i czy to mi zniweluje luz w układzie kierowniczym?
No dobra to jaki koszt tego wspomagania i czy gabarytowo zmieści się do samuraja z silnikiem od vitary 1,6 8v? no i czy to mi zniweluje luz w układzie kierowniczym?
Koszt gratów to jakieś 400-500zł. Taniej jak weźmiesz jakąś przekładnię od "anglika", ale nieco większa rzeźba.
Koszt montażu pewnie drugie tyle.
Luz zniweluje, jeżeli jest on na przekładni a nie na końcówkach drążków.
pompa za 150 wykminisz , przekładnia jimny europejczyk około 700zł w idealnym stanie, drążek łączący przekładnię z kierownicą tzw "harmonijka" może dostaniesz do przekładni w gratisie jak będziesz marudził , zbiorniczek koło 50zł chyba że z jimny plastik to drożej, uchwyt pompy ktoś robi z forum albo sam uspawasz w piwnicy z 1h jak ktos robił już kiedyś. Przewód wysokiego cisnienia ja akurat mam z maszyny typu koparka bo to akurat robia mi pod domem. węże, opaski , ewentualnie "chłodnica"
całość po zgromadzeniu materiału zajęła mi około 5h z odpaleniem. Większych przeróbek nie trzeba robić, przekładnia pasuje na otwory
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-02-22, 09:30
Pompę to i za 50 spokojnie znajdziesz, większość ma zbliżone parametry.
Jak jeszcze jeździłem 1,3 i potrzebowałem pompy na zwykły pasek klinowy, to kupiłem jakąś od beemki za niecałe 10 zł
Teraz też mam z bmw tylko na wielorowkowy i tak samo za drobne.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-02-23, 09:47
Kup od Jimmy z kieratem po lewej, to obędzie się bez większej rzeźby.
Vitara ma trochę inny kąt obudowy i inny układ śrub, trzeba cudować kliny/dystanse, generalnie pasuje trochę mniej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum