Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 287 Skąd: TLW
Wysłany: 2017-02-13, 09:55 OME kilka pytań
Witam, dotarł dziś do mnie komplet nowych resorów OME +25 kg w mega promocyjnej cenie i zastanawiam się nad twardością poliuretanów. Czy między 75sha a 95 sha jest duża różnica?Nie ukrywam że mało jeżdżę w terenie, więcej po asfalcie. Aha jest sens zamawiać nowe cybanty, bo w sumie są tanie - chyba po 23 zł - czy zostawić stare?
Acha i tak z drugiej beczki, warto kupić do tego oryginalne amory OME? Auto planuję zostawić dożywotnio, cena za jaką znalazłem jest niezła. Zastanawiam się czy ważne są dobrej jakości amory w zawieszeniach na resorach? Poprawią one znacząco pracę zawiasu?
Ja odczułem dużą różnicę gdy zmieniłem amory vitara/polonez na profendery. Ale ja jeżdżę głównie w terenie. Prędkość z jaką da się jechać po dziurawych drogach, łąkach etc się zwiększyła. Ale czy można to nazwać komfortem? Raczej nie. Zawieszenie z tymi amorami dużo lepiej robi/pracuje, ale komfortowym tego nie da się nazwać.
Bierz. Jakby gas legend były tańsze pewnie też bym je wziął i by trochę lepiej robiły z lovellsami (w końcu dedykowane do nich). Ale cena weryfikuje nasz decyzje, więc wziąłem najtańsze markowe dedykowane do samca. I nie żałuję decyzji. A trochę już popracowały. Szczególnie teraz w zimie dostają po dupie w te mrozy. Lekka dupa w samcu dużo mniej skacze na nich.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 287 Skąd: TLW
Wysłany: 2017-02-14, 13:49
Ja właśnie pomyślałem że dosyć tych wynalazków z lublinów i omeg, czas coś porządnego założyć co będzie pracować jak powinno Ja ma tył z LTka to tak mi skacze to gówno tyłem że dramat.
Wiesz jak mało w terenie jeździsz i uważasz to kup. Ja niby wyczynowo nie jeżdżę ale amortyzator to ze 3 razy urwałem. Wiec ja bym nie dał tyle za amortyzatory. A tak kupisz za grosze i strat brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 287 Skąd: TLW
Wysłany: 2017-02-15, 10:22
Wyrwałem za 289 zł sztuka więc myślę że warto. Ja zresztą mam auto na firme więc zawsze coś tam poodliczam i mam taniej
[ Dodano: 2017-02-15, 13:30 ]
Mam jeszcze pytanie, australijskie zawieszenia mają stronę kierowcy deko wyżej, rozumiem że jako że ruch tam lewostronny to muszę dać prawy przedni resor na lewą stronę?
Nie. To nie chodzi o ciężar kierowcy. Samurai jest cięższy po prawej stronie po prostu. Ja założyłem tak jak producent kazał i auto stoi prosto. Możesz znaleźć na forum posty użytkowników, którzy założyli odwrotnie i potem zmieniali.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 287 Skąd: TLW
Wysłany: 2017-02-16, 13:26
To jeszcze dopytam.
Wkładam teraz z powrotem oryginalne wieszaki i zestaw tulei który dostałem posiada śruby z podkładkami tylko do tych dużych tulei przy wieszakach.
Gdybym chciał mieć wszystkie śruby funkiel nówki to jakie muszę zamówić do tych mniejszych tulei? Chodzi mi o średnicę, długość, klasę twardości, czy potrzebne jakieś podkładki itp?
Oryginalne wieszaki maja po jednej stronie większy otwór, a po drugiej mniejszy. Jeśli chcesz wymienić na nowe, to będzie trzeba te mniejsze otwory rozwiercić. Średnice śruby dobierz taką jaka ci wejdzie. Klasa 8.8 chyba wystarczy, ale jak w sklepie będą mieli np 10.9 to bierz, różnica w cenie przy kilku sztukach znikoma. Co do długości to złóż wszystko i zmierz ile ci trzeba. Idealnie by było gdyby gwint zaczynał się dopiero gdy śruba wyjdzie z gumy/tulei.
dorobił mi dzisiaj gość identyczne wieszaki jak oryginalne tylko z mm grubszej blachy. Zastanawiam się, bo te duże 4 poliuretany mają oryginalną śrubę z nakrętką, tuleje metalową i podkładki.
Jak składam te dwa mniejsze poliuretany, od mocowania resora do wieszaka id od mocowania resora do uchwytu przy ramie (od środka samochodu) to są one w sumie z 2 mm węższe od tego większego poliuretanu, nie mają metalowych tulejek w środku i podkładek i są bez śruby. Dokupiłem do nich śruby takie jak mówiłeś, o identycznej długości.
I tak mam je zamontować że wkładam z dwóch stron w ucho resora, w środek śrubę którą dokupiłem i tylko tyle?
Nie trzeba tam dokupić przynajmniej jakiś podkładek czy coś?
Podkladki nie są potrzebne, ale zaszkodzić nie zaszkodzą. Nakrętkę wziąłeś samokontrujaca? I teraz mi przyszlo do glowy ze z drobniejszym gwintem by pasowało żeby się nie odkrecala.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 287 Skąd: TLW
Wysłany: 2017-03-02, 16:35
Panowie z tą wagą samuraja to mit który dzisiaj został obalony, samurai wyważony jest tak jak trzeba, resor o większej paraboli dlatego jest od pasażera, bo po prostu tam jest grubszy most, i żeby wszystko równo stało, to resor jest bardziej wygięty i to wyrównuje nam oś mostu do poziomu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum