Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
OME kilka pytań
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2017-02-13, 09:55   OME kilka pytań

Witam, dotarł dziś do mnie komplet nowych resorów OME +25 kg w mega promocyjnej cenie i zastanawiam się nad twardością poliuretanów. Czy między 75sha a 95 sha jest duża różnica?Nie ukrywam że mało jeżdżę w terenie, więcej po asfalcie. Aha jest sens zamawiać nowe cybanty, bo w sumie są tanie - chyba po 23 zł - czy zostawić stare?
Acha i tak z drugiej beczki, warto kupić do tego oryginalne amory OME? Auto planuję zostawić dożywotnio, cena za jaką znalazłem jest niezła. Zastanawiam się czy ważne są dobrej jakości amory w zawieszeniach na resorach? Poprawią one znacząco pracę zawiasu?
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-02-13, 17:51   

Nie wiem jak w one ale czasem może braknąć cybantów.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2017-02-14, 07:53   

No a jest sens kupić te dedykowane amorki? Poprawi to jakoś pracę zawiasu?
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-02-14, 10:17   

Ja odczułem dużą różnicę gdy zmieniłem amory vitara/polonez na profendery. Ale ja jeżdżę głównie w terenie. Prędkość z jaką da się jechać po dziurawych drogach, łąkach etc się zwiększyła. Ale czy można to nazwać komfortem? Raczej nie. Zawieszenie z tymi amorami dużo lepiej robi/pracuje, ale komfortowym tego nie da się nazwać.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2017-02-14, 11:07   

O profenderach dobrze piszą, też nad nimi myślałem, ale mam OME w ich cenie więc stwierdziłem że wezmę chyba do kompletu
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-02-14, 12:10   

Bierz. Jakby gas legend były tańsze pewnie też bym je wziął i by trochę lepiej robiły z lovellsami (w końcu dedykowane do nich). Ale cena weryfikuje nasz decyzje, więc wziąłem najtańsze markowe dedykowane do samca. I nie żałuję decyzji. A trochę już popracowały. Szczególnie teraz w zimie dostają po dupie w te mrozy. Lekka dupa w samcu dużo mniej skacze na nich.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2017-02-14, 13:49   

Ja właśnie pomyślałem że dosyć tych wynalazków z lublinów i omeg, czas coś porządnego założyć co będzie pracować jak powinno :-) Ja ma tył z LTka to tak mi skacze to gówno tyłem że dramat.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-02-14, 16:14   

Wiesz jak mało w terenie jeździsz i uważasz to kup. Ja niby wyczynowo nie jeżdżę ale amortyzator to ze 3 razy urwałem. Wiec ja bym nie dał tyle za amortyzatory. A tak kupisz za grosze i strat brak
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2017-02-15, 10:22   

Wyrwałem za 289 zł sztuka więc myślę że warto. Ja zresztą mam auto na firme więc zawsze coś tam poodliczam i mam taniej :-)

[ Dodano: 2017-02-15, 13:30 ]
Mam jeszcze pytanie, australijskie zawieszenia mają stronę kierowcy deko wyżej, rozumiem że jako że ruch tam lewostronny to muszę dać prawy przedni resor na lewą stronę?
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-02-15, 14:29   

Nie. To nie chodzi o ciężar kierowcy. Samurai jest cięższy po prawej stronie po prostu. Ja założyłem tak jak producent kazał i auto stoi prosto. Możesz znaleźć na forum posty użytkowników, którzy założyli odwrotnie i potem zmieniali.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2017-02-15, 15:08   

Aha, nie doczytałem, dzięki woodek,
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2017-02-15, 21:11   

Miczo bardziej istotne jest jak są oznakowane.
Kangury po wyprodukowaniu dają do testów na elastyczność - wtedy opisują każdy resor: 0,+ lub -

Idealne to 0 z 0
Dobre to - z -
Dobre to + z +
Dopuszczane to 0 z +
Dopuszczane to 0 z -
Nie dopuszczane to - z +

Więc pamiętaj, że przód oprócz tego, że masz stronę prawa, lewa to musi się zgadzać z moim opisem.

Pozdro.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2017-02-16, 02:24   

To u mnie na wszystkich jest +
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2017-02-16, 09:03   

To bardzo dobrze.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2017-02-16, 13:26   

To jeszcze dopytam.
Wkładam teraz z powrotem oryginalne wieszaki i zestaw tulei który dostałem posiada śruby z podkładkami tylko do tych dużych tulei przy wieszakach.
Gdybym chciał mieć wszystkie śruby funkiel nówki to jakie muszę zamówić do tych mniejszych tulei? Chodzi mi o średnicę, długość, klasę twardości, czy potrzebne jakieś podkładki itp?
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-02-16, 22:34   

Oryginalne wieszaki maja po jednej stronie większy otwór, a po drugiej mniejszy. Jeśli chcesz wymienić na nowe, to będzie trzeba te mniejsze otwory rozwiercić. Średnice śruby dobierz taką jaka ci wejdzie. Klasa 8.8 chyba wystarczy, ale jak w sklepie będą mieli np 10.9 to bierz, różnica w cenie przy kilku sztukach znikoma. Co do długości to złóż wszystko i zmierz ile ci trzeba. Idealnie by było gdyby gwint zaczynał się dopiero gdy śruba wyjdzie z gumy/tulei.

Ja zostawiłem oryginalne śruby w wieszakach.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2017-02-18, 01:13   

woodek, troche pomarudze bo nie wiem jak wkleić zdjęcie :-)
http://poliuretany.olkusz...awieszenia.html

dorobił mi dzisiaj gość identyczne wieszaki jak oryginalne tylko z mm grubszej blachy. Zastanawiam się, bo te duże 4 poliuretany mają oryginalną śrubę z nakrętką, tuleje metalową i podkładki.
Jak składam te dwa mniejsze poliuretany, od mocowania resora do wieszaka id od mocowania resora do uchwytu przy ramie (od środka samochodu) to są one w sumie z 2 mm węższe od tego większego poliuretanu, nie mają metalowych tulejek w środku i podkładek i są bez śruby. Dokupiłem do nich śruby takie jak mówiłeś, o identycznej długości.
I tak mam je zamontować że wkładam z dwóch stron w ucho resora, w środek śrubę którą dokupiłem i tylko tyle?
Nie trzeba tam dokupić przynajmniej jakiś podkładek czy coś?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-02-18, 01:22   

a nie prościej zajrzeć do manuala? rysunek 17-1-1 (lub 17-2-1 dla tylnego zawieszenia) wydaje się wszystko objaśniać.

Dodatkowo tutaj masz taki schemacik dla santany: https://www.megazip.net/z...pension-3818640
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-02-18, 12:02   

Podkladki nie są potrzebne, ale zaszkodzić nie zaszkodzą. Nakrętkę wziąłeś samokontrujaca? I teraz mi przyszlo do glowy ze z drobniejszym gwintem by pasowało żeby się nie odkrecala.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2017-03-02, 16:35   

Panowie z tą wagą samuraja to mit który dzisiaj został obalony, samurai wyważony jest tak jak trzeba, resor o większej paraboli dlatego jest od pasażera, bo po prostu tam jest grubszy most, i żeby wszystko równo stało, to resor jest bardziej wygięty i to wyrównuje nam oś mostu do poziomu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.