Witam wszystkich.
Częściowo za namową kolegów z forum oraz mając na uwadze fakt iż może komuś przydadzą się moje doświadczenia zakładam wątek w którym postaram się pokazać długi i mozolny proces "odświeżania" mojego samiego.
Jak dotąd mam za sobą jakieś 6 miesięcy zabawy... powoli (bo niestety czasu mam mało) ale do celu.
No cóż, chciałem to mam.
Zaczęło się niewinnie, zabrzmi to wręcz komicznie ale prowoderem całego zamieszania był GAŹNIK!!
Padł więc stwierdziłem że coś trzeba z tym zrobić. Jestem w o tyle dogodnej sytuacji że posiadam Vitarkę (kupiłem w UK bo fajne koła ma ) więc po krótkim namyśle, sprawdzeniu cen itd. zapadła decyzja - robię SWAP
cdn
[ Dodano: 2012-01-22, 21:36 ]
poszperałem, zacisnąłem pasa... i kupiłem zestaw za oceanem ...
Tanio nie było (259 USD + wysyłka) a do tego w Polsce paczkę dorwali na celnym i dowalili jeszcze cło
Razem prawie 1300zł ale jakość i precyzja wykonania pierwsza klasa - i do tego wszystkie niezbędne elementy.
[ Dodano: 2012-01-22, 21:52 ]
Namówiłem do "współpracy" kumpla (co na trialu i off-Road zęby zjadł) i wyciągnęliśmy chore serce...
Niby wszystko działało poza starym silnikiem ale to tu rdza, to tam rdza, tu dziura, tam dziura ... wszyscy wiemy o co chodzi w końcu to samurai :)
A że z natury jestem (i to moja wielka wada) cholernie pedantyczny nie mogłem na tym etapie tak tego zostawić... po prostu nie potrafiłbym wsadzić nowego serca w stare zmęczone 23 letnie ciało.
Stwierdziłem... ROBIĘ GENERALKĘ!!
Zacząłem od zawieszenia... kupiłem nowe polibusze, a resory pojechały do doktora. Wymiana spawanych lag i przeklepanie pozostałych - 350zł
Potem zerknąć co tam w mostach słychać, nowe uszczelnienia, oleje i porządne malowanie - przy okazji kupno nowych wieszaków +5cm
[ Dodano: 2012-01-22, 22:12 ]
Potem już było tylko gorzej.
Po oględzinach okazało się że najwyższa pora poważnie zająć się ramą...
Tylna jej część wymagała szczególnej troski.
Belka z mocowaniami amortyzatorów prawie nie istniała a tylne zawiesia resorów dogorywały...
[ Dodano: 2012-01-22, 22:12 ]
Potem już było tylko gorzej.
Po oględzinach okazało się że najwyższa pora poważnie zająć się ramą...
Tylna jej część wymagała szczególnej troski.
Belka z mocowaniami amortyzatorów prawie nie istniała a tylne zawiesia resorów dogorywały...
[ Dodano: 2012-01-22, 22:25 ]
... podczas prac przy ramie
[ Dodano: 2012-01-22, 22:32 ]
... w między czasie odświeżanie drobnych elementów
[ Dodano: 2012-01-22, 22:44 ]
... pora na doprowadzenie ramy do należytego porządku.
Po wyspawaniu porządne czyszczenie oraz:
- matowanie
- odtłuszczanie
- podkład EPOKSYDOWY x2
- lakier właściwy akrylowy x2
- "baranek" oraz konserwacja do profili zamkniętych (nie oszczędzałem)
Zastanawiam się jeszcze nad masą bitumiczną ale to wyjdzie w praniu
[ Dodano: 2012-01-22, 22:45 ] POMYLIŁEM OPIS ZDJĘĆ 22 oraz 23 - ma być odwrotnie
[ Dodano: 2012-01-22, 22:58 ]
Przepraszam, zakręciłem się... w temacie ramy zapomniałem o masie polimerowej więc w kolejności jest tak:
- matowanie
- odtłuszczanie
- podkład EPOKSYDOWY x2
- matowanie
- masa uszczelniająca POLIMEROWA
- lakier właściwy akrylowy x2
- "baranek" oraz konserwacja do profili zamkniętych (nie oszczędzałem)
[ Dodano: 2012-01-22, 23:03 ]
...
[ Dodano: 2012-01-22, 23:08 ]
...
[ Dodano: 2012-01-22, 23:18 ]
Na dzisiaj koniec, a na koniec efekt końcowy prac przy ramie i układzie jezdnym.
W najbliższym czasie pokarzę jak wyglądają prace przy karoserii.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2012-01-23, 13:22 ]
Nadeszła pora na "budę".
Standardowo ruda i dziury w przednich nadkolach, pod i za siedzeniami, tylne narożniki oraz brak progów.
Blacharz pokombinował i połatał bestię.
Progi (to już mój wymysł) z profilu zamkniętego 100x100 ścianka 3mm!! Wiem poszedłem po bandzie ale będzie już na wieki :)
[ Dodano: 2012-01-23, 13:31 ]
No i od nowa...
- czyszczenie (zwracałem szczególną uwagę tak jak i przy ramie aby zbytnio nie pozbywać się fabrycznej, dobrze trzymającej się powłoki ochronnej)
- odtłuszczanie
- podkład epoksydowy *2
- masa uszczelniająca
- masa polimerowa na całość
- lakier akrylowy *2
Planuje jeszcze baranka bądź masę bitumiczną ... rozważam co lepiej (a może obie :))
[ Dodano: 2012-01-23, 13:42 ]
W chwili obecnej małymi krokami zaczynam atakować "górę" karoserii oraz wnętrze.
Jest co robić a do tego niestety dojdzie kitowanko w paru miejscach więc będzie wesoło.
Samo czyszczenie i matowanie wszelkich zakamarków komory silnika i wnętrza mnie przeraża... ale powoli do celu :)
Jak tylko będą efekty... wrzucę nowe foty
[ Dodano: 2012-01-23, 13:46 ]
...
43.jpg rezultaty prac przy ramie i układzie jezdnym
Plik ściągnięto 13029 raz(y) 28,42 KB
38.jpg rezultaty prac przy ramie i układzie jezdnym
Plik ściągnięto 13029 raz(y) 28,51 KB
30.jpg w lakierze
Plik ściągnięto 13036 raz(y) 30,68 KB
24.jpg w masie polimerowej uszczelniającej
Plik ściągnięto 13037 raz(y) 34,54 KB
19.jpg
Plik ściągnięto 13043 raz(y) 33,91 KB
6.jpg tak było
Plik ściągnięto 13048 raz(y) 33,1 KB
6.jpg tak było
Plik ściągnięto 13048 raz(y) 33,1 KB
5.jpg tak było
Plik ściągnięto 13048 raz(y) 34,22 KB
5.jpg tak było
Plik ściągnięto 13048 raz(y) 34,22 KB
swap.jpg
Plik ściągnięto 13056 raz(y) 32,26 KB
58.jpg w lakierze
Plik ściągnięto 548 raz(y) 37,11 KB
57.jpg w lakierze
Plik ściągnięto 537 raz(y) 38,4 KB
56.jpg w lakierze
Plik ściągnięto 535 raz(y) 39,16 KB
55.jpg w lakierze
Plik ściągnięto 539 raz(y) 54,13 KB
54.jpg w lakierze
Plik ściągnięto 528 raz(y) 55,34 KB
53.jpg w masie polimerowej
Plik ściągnięto 553 raz(y) 43,15 KB
52.jpg w masie polimerowej
Plik ściągnięto 534 raz(y) 47,18 KB
51.jpg po podkładzie i masie uszczelniającej
Plik ściągnięto 565 raz(y) 48,48 KB
50.jpg po podkładzie i masie uszczelniającej
Plik ściągnięto 536 raz(y) 48,62 KB
49.jpg była sobie podsufitka
Plik ściągnięto 549 raz(y) 40,33 KB
48.jpg starej podsufitki (a właściwie tego co z niej zostało) trzeba było się pozbyć
Plik ściągnięto 547 raz(y) 52,18 KB
47.jpg po dokładnym czyszczeniu
Plik ściągnięto 565 raz(y) 63,42 KB
46.jpg po dokładnym czyszczeniu
Plik ściągnięto 592 raz(y) 70,71 KB
45.jpg karoseria po długim pobycie u blacharza
Plik ściągnięto 561 raz(y) 39,13 KB
44.jpg karoseria po długim pobycie u blacharza
Plik ściągnięto 547 raz(y) 56,19 KB
42.jpg rezultaty prac przy ramie i układzie jezdnym
Plik ściągnięto 541 raz(y) 46,07 KB
41.jpg rezultaty prac przy ramie i układzie jezdnym
Plik ściągnięto 577 raz(y) 43,73 KB
40.jpg rezultaty prac przy ramie i układzie jezdnym
Plik ściągnięto 592 raz(y) 43,04 KB
39.jpg rezultaty prac przy ramie i układzie jezdnym
Plik ściągnięto 553 raz(y) 42,77 KB
37.jpg rezultaty prac przy ramie i układzie jezdnym
Plik ściągnięto 581 raz(y) 42,71 KB
36.jpg rezultaty prac przy ramie i układzie jezdnym
Plik ściągnięto 530 raz(y) 44 KB
35.jpg rezultaty prac przy ramie i układzie jezdnym
Plik ściągnięto 565 raz(y) 43,95 KB
34.jpg rezultaty prac przy ramie i układzie jezdnym
Plik ściągnięto 579 raz(y) 42,63 KB
33.jpg ostatnia warstwa - "baranek"
Plik ściągnięto 530 raz(y) 51 KB
32.jpg ostatnia warstwa - "baranek"
Plik ściągnięto 553 raz(y) 44,18 KB
31.jpg ostatnia warstwa - "baranek"
Plik ściągnięto 540 raz(y) 41,2 KB
29.jpg w lakierze
Plik ściągnięto 560 raz(y) 43,43 KB
28.jpg w lakierze
Plik ściągnięto 551 raz(y) 49,22 KB
27.jpg w masie polimerowej uszczelniającej
Plik ściągnięto 551 raz(y) 49,41 KB
26.jpg w masie polimerowej uszczelniającej
Plik ściągnięto 565 raz(y) 40,43 KB
25.jpg w masie polimerowej uszczelniającej
Plik ściągnięto 548 raz(y) 49,44 KB
22.jpg a tu jeszcze rama w początkowej fazie... zrobiona dopiero belka amortyzatorów
Plik ściągnięto 577 raz(y) 39,18 KB
23.jpg w podkładzie epoksydowym
Plik ściągnięto 577 raz(y) 49,87 KB
21.jpg w podkładzie epoksydowym
Plik ściągnięto 544 raz(y) 52,97 KB
20.jpg w podkładzie epoksydowym
Plik ściągnięto 539 raz(y) 43,68 KB
18.jpg
Plik ściągnięto 578 raz(y) 39,17 KB
16.jpg
Plik ściągnięto 565 raz(y) 46,3 KB
15.jpg
Plik ściągnięto 585 raz(y) 44,06 KB
14.jpg
Plik ściągnięto 562 raz(y) 44,88 KB
13.jpg
Plik ściągnięto 542 raz(y) 42,51 KB
12.jpg
Plik ściągnięto 561 raz(y) 40,38 KB
11.jpg
Plik ściągnięto 546 raz(y) 48,56 KB
10.jpg
Plik ściągnięto 560 raz(y) 45,79 KB
9.jpg
Plik ściągnięto 577 raz(y) 48,78 KB
8.jpg
Plik ściągnięto 573 raz(y) 42,78 KB
7.jpg
Plik ściągnięto 517 raz(y) 42,11 KB
4a.JPG tak było
Plik ściągnięto 537 raz(y) 43,74 KB
4a.JPG tak było
Plik ściągnięto 536 raz(y) 43,74 KB
3a.JPG tak było
Plik ściągnięto 533 raz(y) 43,35 KB
3a.JPG tak było
Plik ściągnięto 553 raz(y) 43,35 KB
2.jpg
Plik ściągnięto 582 raz(y) 52,68 KB
1.jpg Tak wyglądał mój wóz przed rozpoczęciem zabawy w "remont"
Ty mnie Słoma nie denerwuj
On wciąż czeka aż mu silnik wrzucę, a silnik na warsztacie od dwóch lat leży, u niego na warsztacie.
Po blacharzu poprawialismy kupę roboty, odnośnie budy.
_________________ Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
Ja spawania robiłem, po blacharzu na budzie, no i nowe elementy na ramie.
Właściciel przygotowywał i malował.
No i niby silnik teraz wkładamy, ale myślę że do miesiąca go wrzucę.
Nie mam czasu, ale w końcu muszę mu to zrobić.
Bo Jemu trzeba pomóc, porządny Gość.
_________________ Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum