Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Check engine przy zapalonych światłach
szymi0088 
świeżak


Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 2
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2017-03-14, 12:22   Check engine przy zapalonych światłach

Witam koledzy mam taki problem w moim samcu. Jak zapalę światła to włącza się check engine i zaczyna szarpać auto także przy włączonych kierunkowskazach i nawiewie, jak wyłącze światła wszystko wraca do normy nawet po włączeniu kierunków i nawiewu wie ktoś czemu tak się dzieje. Pozdrowionka
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-03-14, 13:18   

ja bym zaczął od poprawienia styków/sprawdzenia stanu kabli masowych na silniku i karoserii
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
szymi0088 
świeżak


Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 2
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2017-03-14, 14:13   

No i kolega mechanik to zrobił mimo to nie pomaga
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-03-14, 14:38   

no to dalej wiązka do przeglądniecia na okoliczność przetarć/zwarć, skoro kolega mechanik ogarnia to niech idzie dalej tropem elektryki, albo napisze co już zrobił to się nie będziemy powtarzać...
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-03-15, 15:45   

Znajdź kogoś kto ma dokładny multimetr (tylko nie marketówe) przypnij do minusa akumulatora i sprawdzaj spadki napięcia na kostkach, potem w gnieździe bezpieczników i np. w gnieździe zapalniczki - bez obciążenia, następnie obciążenie i powtórka. Ustalisz czy to kwestia spadku napięcia.

Ostatnio grzebałem jak przerabiałem światła na przekaźniki bo też miałem duże spadki, ale silnik nie wariował. Kostki trzeba czyścić specjalnymi środkami, aby poprawić przewodność (np. WURTH takie robi jedne do czyszczenia a drugie do konserwacji poprawiające przewodność) a nie "przetrzeć".

Jak dla mnie:
- masy - warto wyprowadzić dodatkowe przewody masowe do środka i sprawdzić te pod maską oraz klemy aku (w samuraju światła są sterowane masami)

- plus - w wiązce od strony aku idzie główny przewód zasilający - biały z żółtymi paskami grubszy od pozostałych- wychodzi z wiązki i przechodzi przez kostkę przy akumulatorze na dole obok takiej dużej szarej kostki (sprawdź czy jest ok). Warto rozpruć wiązkę w górę od tej kostki gdyż tam jest jego łączenie i dalej idzie już do kabiny. U mnie tam właśnie był spadek napięcia gdyż łączenie pordzewiało/śniedź. Teraz przy obciążeniu mam spadek max 0,4 V.

Kluczem do znalezienia spadków jest dokładny miernik. Do czyszczenia styków najlepiej kupić, oprócz środków, patyczki jak do uszu:)
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.