Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Dokładanie piór do resorów
acze 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-04-02, 00:58   Dokładanie piór do resorów

Niedługo będę wymieniał resory na używki w lepszym stanie.
Tył jasna sprawa - wkładam jakie są i jest git.

Z przodu natomiast mam do wsadzenia resory trzypiórowe w stanie "ok", ale mam też dwie sztuki fajnych, hamrowanych, czteropiórowych,
z których po dwa pióra są do wykorzystania (bo jeden ma urwane ucho).

I teraz się zastanawiam co czynić:
- wsadzić jak jest, te trzypiórowe - i tak są lepsze niż to, co mam teraz
- dołożyć po piórku z tych hamrowanych

Drugi scenariusz mnie zastanawia, ze względu na różnicę w paraboli obu resorów (widoczna na zdjęciu).
Zastanawiam się nad tym dołożeniem piórek, czy bez klepania jest to dobry pomysł,
bo wtedy dwa pióra - oryginalne i dołożone, są poddane ciągłemu wstępnemu wzajemnemu naprężeniu.

I teraz pytanie - czy te naprężenia to problem i jednak tego nie robić?

http://acze.net/~acze/res...331_233244.jpg\
_________________
Samurai 1987, Gaźnik Pony 1.5
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-04-02, 17:49   

Mam dołożone pióra pomocnicze od gaz69 z dużo większą parabolą niż główna laga.
Po skręceniu resora śrubą i spięciu klamrami, zestaw nie wykazuje żadnych negatywnych objawów.
 
     
acze 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2015
Posty: 107
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-04-02, 19:40   

Dzięki! Czyli dokladam pióra na przód :)
_________________
Samurai 1987, Gaźnik Pony 1.5
 
     
bobromir 
nowicjusz



Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-04-16, 21:56   

Z tego co pamiętam z teorii to każde kolejne pióro powinno mieć większy łuk od pióra głównego żeby równo przenosić obciążenia (a nie tylko na środku, gdzie może pęknąć). Jak składałem jakąś paczkę resorów to każde pióro dawałem do przekucia wg tej zasady.
_________________
Samurai na części
 
     
Tomek_0181 
świeżak


Dołączył: 09 Wrz 2023
Posty: 19
Skąd: KeNTaki
Wysłany: 2023-12-05, 21:13   

Panowie, jestem w trakcie odbudowy Samca. Chcę przy okazji zrobić rufa. Standardowo mam z przodu trzy pióra, półokrągłe końce. Z tyłu trzy + belka.
Zakupiłem więc resory ze szrota. W przesyłce były resory tył, owszem, ale... dwupiórowe + belka, końce trapez. Wymiary wskazują na Samca. Czy występowały resory w takiej postaci? Nie mam obciążeń nadsamurajczych, więc zrobię na przód z tylnych 4 pióra, po prostu przekładając najkrótsze z przednich do nowej paczki. Jednaj tył pozostanie 2+belka... chyba, że szukać normalnych? Albo zostawić dwa, dołożyć trzecie z moich przednich i belkę, oczywiście?
 
     
bobromir 
nowicjusz



Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2023-12-06, 10:00   

Już dawno nie mam samuraia ale co tam, pamiętam że bardzo fajnie sprawdzały się z tyłu resorki z jeepa YJ a z przodu tylnie, pióra sobie dokładasz wg potrzeby, tj liftu, obciążenia, trochę metodą prób i błędów
_________________
Samurai na części
 
     
Tomek_0181 
świeżak


Dołączył: 09 Wrz 2023
Posty: 19
Skąd: KeNTaki
Wysłany: 2023-12-07, 00:05   

Tak, z Jeepa YJ lub CJ. Jednak nie chcąc komplikować sprawy, zostawiam na tyle Samurajskie, a na przód klasyczny ruf - tylne bez belki, + najkrótsze przednie pióro.
Dlatego zakupiłem komplet tylnych, który, ku mojemu zdziwieniu, okazał się być inny, niż tylne, które miałem. Stąd pytanie, czy występowały w Samuraju resory na tył złożone z dwóch piór i belki, gdyż ori mam 3+belka.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.