Wysłany: 2017-02-16, 16:57 Bmw 1.8 IS 31 AT -gumowy układ kierowniczy
Witam
W mojej suce mam silnik 1.8 is, opony 31 at, pióra z przyspawanym przednim wieszakiem za tylne koło, pióra amory old man-a, wspomaganie które było wraz z poprzednim silnikiem czyli 1.9 TD.
Co zrobić żeby luzy na kole sterowym były mniejsze?
W tej chwili bywa że mam kierownice 45°w lewo jadąc na wprost ( ° ----to kółko od stopni nie było takie proste:D:D
, oraz jak droga jest pochylona to 45° w prawo a cały czas jade na wprost
Auto nie ma luzów na zawieszeniu-licznik zamykam, ale brak precyzji w tym prowadzeniu..
Pozdrawiam
_________________ Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
Witaj.
Może się nie zrozumieliśmy, bo nie dokładnie o to mi chodzi.
Nie opisałem, że mam amortyzator skrętu od G klasy,a kierownicę mam na wprost. Wspomaganie też mi hula.Ale ogólnie cały ten układ jest gumowy....
W terenie tego nie czuć ale tak miedzy 40-90km to się jedzie jak wozem 5 tonowym :D płynie... a jak droga jest pochylona to w tedy ta kierownica jest raz w lewo, a czasem w prawo, od podłoża to zależy.Luzów też nigdzie nie ma.(ostatnio drążek w banan wygiąłem:mrgreen:
_________________ Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
Sorry za pominięcie.
Lift dokłądnie nie wiem?:/
najwyższe polibusze chyba 5?6 cm bo skrzynia się nie mieśliła.
Wieszak też trochę dłuższy i pióra pewnie +2
Pykne fotke.
p.s jak zamykam budzik też mi się ręce pocą ale to bardziej od wiatru wpadającego do kabiny i podrywania maski-mimo dodatkowych zaczepów.
_________________ Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2016 Posty: 88 Skąd: Świerklaniec
Wysłany: 2017-02-16, 20:26
Zgodnie z teorią (którą wyczytałem m.in. na forum) drążek powinien być maksymalnie poziomo, żeby niwelować różnice odległości przekładni i zwrotnicy podczas pracy zawieszenia góra-dół. Z oczywistych względów nigdy nie jest to całkiem możliwe.
Niektórzy dają wąsy z mercedesa i przenoszą drążek nad resor, amerykanie dają obniżający wąs do przekładni a druciarze w polszy przedłużają drążek i robią S-link. Sam posiadam i nie mam problemów z pływaniem do ~90km/h. Od 90 do 120 muszę trochę machać kierownicą, ale to chyba normalne. W planach mam dospawanie wzmocnienia.
Hej. Nie wiem czy powinienem to auto zrobić na płaskim , czy na skosie??
Jakiś wielki kąt tego drążka nie jest.
Kolega wyżej co szukał jak zamocować amor skrętu do wąsa, to tutaj możesz zobaczyć-prostokątny ajzol który obejmuje łape i jest skręcony.
Moje pomysły na usztywnienie układu kierowniczego
-może warto maglownice zregenerować?
-czy pompa wspomagania też może jakieś luzy powodować?
-ten drążek z krzyżakiem który z maglownicy wychodzi-może warto wymienić na większy krzyżak i większe wielokliny?
-pogrubienie drążka kierowniczego-tych długich prętów kierowniczych o których kącie mówiliśmy, nie wiem jak one się fachowo nazywają.
jeden po uderzeniu zimą mi się wygiął.
Bo jak auto stoi nie włączone, i ruszam kierownicą, to nie ma nigdzie luzu... ale suma małych luzów widać , że powoduje tą sytuację..
Jeszcze od jakiegoś czasu mam problem z trzęsieniem się najczęściej lewego koła po najechaniu małej dziury przy ok 70km/h- tylko przy tej prędkości
Jaki może być tego powód?
_________________ Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2016 Posty: 88 Skąd: Świerklaniec
Wysłany: 2017-02-18, 22:26
A może taki eksperyment. Bez wspomagania idealnie obrazuje to problem.
Stoisz przed takim wzniesieniem jak na moim zdjęciu - prostujesz kierownicę i powoli wjeżdzasz prawym kołem. Wtedy (przynajmniej u mnie) kierownica lekko się przekręca co jest (w moim domyślę) spowodowane tym kątem. Nie wiem czy przy wspomaganiu nie przekręci koła zamiast kierownicy.
przy zawieszeniu na resorach praca zawieszenia zawsze powoduje ruch kierownicy. Wynika to z podstaw trygonometrii... i wszystko jest ok.
Tylko przy zawieszeniu z panhardem i równoległym poprowadzeniu drążków panharda i kierowniczego, oraz ich zbliżonych długościach można wyeliminować całkowicie to zjawisko (mowa oczywiście o zawieszeniu ze sztywnym mostem).
Hej.
Nie do końca rozumiem pojęcie "sztywnego mostu"
Wczoraj Hałas ruszył do akcji jak szatan , dokrecił co sie dało, efekt trochę sztywniejszy cały układ, ale koło nadal wpada w drgania przy ok 60 km/h. W układzie kierowniczym brak luzów, wiec chyba kolejnym krokiem będzie przejście na równoległe drążki...
_________________ Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
Zgadzam sie. Wystarczy przejechać sie jimny. Już dawno dałem spokój takim drobiazgów. Samuraj jest jak mały traktor i tyle.byle nie waliło metalicznie i prosto jeździł a i hamował. A reszta to przypadłość konstrukcji
Ale samurai ma klase:) a jimny... to fakt-zawieszenie moze bardzo ladnie pracowac-tylko raz jechalem na OME.
7 lat go robie wiec nie spieszy mi sie..Pol srodki mnie nie interesuja:)
_________________ Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
Sztywny most czyli taki jaki masz w samim. Inny typ to niezależne zawieszenie (nie masz mostu jako całości, półosie na wierzchu -jak osobówka).
Jak chcesz zobaczyć dobre zawieszenie to wpadnij do mnie do garażu na Grunwald. Teraz stoję pocięty bo robię klatkę, ale zawieszenie można poodgapiać :P Mam też przerobione mocowanie reduktora z kagańcem o które pytałeś w innym wątku i odciążone półosie o które będziesz pytał jak do tego IS'a założysz porządne koła i blokadę :P
Tak tez przypuszczalem-ale nie spotkalem sie z tym okresleniem:)
Kaganiec juz w drodze:)
Uzywalem 31 simexy..ale jak zalozylem 31 AT to sie "zakochalem"..
Po31 simexach mialem wygieta pochwe mostu i wygieta polos..
Teraz mam juz obspawana pochwe..
Blokada tylu jest-na przod odkladam:)
Rzuc nr telefonu na priv to sie odezwe jak auto bedzie jezdne
_________________ Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum