Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Bmw 1.8 IS 31 AT -gumowy układ kierowniczy
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-16, 16:57   Bmw 1.8 IS 31 AT -gumowy układ kierowniczy

Witam
W mojej suce mam silnik 1.8 is, opony 31 at, pióra z przyspawanym przednim wieszakiem za tylne koło, pióra amory old man-a, wspomaganie które było wraz z poprzednim silnikiem czyli 1.9 TD.
Co zrobić żeby luzy na kole sterowym były mniejsze? :lol:
W tej chwili bywa że mam kierownice 45°w lewo jadąc na wprost ( ° ----to kółko od stopni nie było takie proste:D:D
, oraz jak droga jest pochylona to 45° w prawo a cały czas jade na wprost :mrgreen:
Auto nie ma luzów na zawieszeniu-licznik zamykam, ale brak precyzji w tym prowadzeniu..
Pozdrawiam
_________________
Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
 
     
RadioOp 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Świerklaniec
Wysłany: 2017-02-16, 17:14   

Pod jakim kątem masz drążek kierowniczy? Nie za ostro?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-02-16, 17:22   

chyba temat z potencjalnymi rozwiązaniami został wyczerpany tutaj: http://samurai.org.pl/vie...zywa+kierownica
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-16, 18:39   

Witaj.
Może się nie zrozumieliśmy, bo nie dokładnie o to mi chodzi.
Nie opisałem, że mam amortyzator skrętu od G klasy,a kierownicę mam na wprost. Wspomaganie też mi hula.Ale ogólnie cały ten układ jest gumowy....
W terenie tego nie czuć ale tak miedzy 40-90km to się jedzie jak wozem 5 tonowym :D płynie... a jak droga jest pochylona to w tedy ta kierownica jest raz w lewo, a czasem w prawo, od podłoża to zależy.Luzów też nigdzie nie ma.(ostatnio drążek w banan wygiąłem:mrgreen:
_________________
Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
 
     
RadioOp 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Świerklaniec
Wysłany: 2017-02-16, 19:10   

Ponawiam pytanie pod jakim kątem biegnie drążek z przekładni do koła. Zapewne masz duży lift i prosty drążek.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-02-16, 19:48   

No jak zamykasz kredensem budzik to się nie dziw że nie idzie po prostej jak crx:))))) ja to mam pietra przy 100km/h
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-16, 20:06   

Sorry za pominięcie.
Lift dokłądnie nie wiem?:/
najwyższe polibusze chyba 5?6 cm bo skrzynia się nie mieśliła.
Wieszak też trochę dłuższy i pióra pewnie +2
Pykne fotke.
p.s jak zamykam budzik też mi się ręce pocą ale to bardziej od wiatru wpadającego do kabiny i podrywania maski-mimo dodatkowych zaczepów.
_________________
Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
 
     
RadioOp 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Świerklaniec
Wysłany: 2017-02-16, 20:26   

Zgodnie z teorią (którą wyczytałem m.in. na forum) drążek powinien być maksymalnie poziomo, żeby niwelować różnice odległości przekładni i zwrotnicy podczas pracy zawieszenia góra-dół. Z oczywistych względów nigdy nie jest to całkiem możliwe.
Niektórzy dają wąsy z mercedesa i przenoszą drążek nad resor, amerykanie dają obniżający wąs do przekładni a druciarze w polszy przedłużają drążek i robią S-link. Sam posiadam i nie mam problemów z pływaniem do ~90km/h. Od 90 do 120 muszę trochę machać kierownicą, ale to chyba normalne. W planach mam dospawanie wzmocnienia.
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-17, 12:44   

Hej. Nie wiem czy powinienem to auto zrobić na płaskim , czy na skosie??
Jakiś wielki kąt tego drążka nie jest.
Kolega wyżej co szukał jak zamocować amor skrętu do wąsa, to tutaj możesz zobaczyć-prostokątny ajzol który obejmuje łape i jest skręcony.



Moje pomysły na usztywnienie układu kierowniczego
-może warto maglownice zregenerować?
-czy pompa wspomagania też może jakieś luzy powodować?
-ten drążek z krzyżakiem który z maglownicy wychodzi-może warto wymienić na większy krzyżak i większe wielokliny?
-pogrubienie drążka kierowniczego-tych długich prętów kierowniczych o których kącie mówiliśmy, nie wiem jak one się fachowo nazywają.
jeden po uderzeniu zimą mi się wygiął.

Bo jak auto stoi nie włączone, i ruszam kierownicą, to nie ma nigdzie luzu... ale suma małych luzów widać , że powoduje tą sytuację..

Jeszcze od jakiegoś czasu mam problem z trzęsieniem się najczęściej lewego koła po najechaniu małej dziury przy ok 70km/h- tylko przy tej prędkości
Jaki może być tego powód?


_________________
Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2017-02-18, 00:31   

722 088 524
Jak masz jutro po południu czas podjedz i zobaczymy coś tam napsuł :-)
 
 
     
RadioOp 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Świerklaniec
Wysłany: 2017-02-18, 22:26   

A może taki eksperyment. Bez wspomagania idealnie obrazuje to problem.
Stoisz przed takim wzniesieniem jak na moim zdjęciu - prostujesz kierownicę i powoli wjeżdzasz prawym kołem. Wtedy (przynajmniej u mnie) kierownica lekko się przekręca co jest (w moim domyślę) spowodowane tym kątem. Nie wiem czy przy wspomaganiu nie przekręci koła zamiast kierownicy.
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-21, 20:48   

przy zawieszeniu na resorach praca zawieszenia zawsze powoduje ruch kierownicy. Wynika to z podstaw trygonometrii... i wszystko jest ok.

Tylko przy zawieszeniu z panhardem i równoległym poprowadzeniu drążków panharda i kierowniczego, oraz ich zbliżonych długościach można wyeliminować całkowicie to zjawisko (mowa oczywiście o zawieszeniu ze sztywnym mostem).
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-22, 12:39   

Hej.
Nie do końca rozumiem pojęcie "sztywnego mostu" :oops:
Wczoraj Hałas ruszył do akcji jak szatan shuffle , dokrecił co sie dało, efekt trochę sztywniejszy cały układ, ale koło nadal wpada w drgania przy ok 60 km/h. W układzie kierowniczym brak luzów, wiec chyba kolejnym krokiem będzie przejście na równoległe drążki...
_________________
Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-02-22, 17:58   

Zgadzam sie. Wystarczy przejechać sie jimny. Już dawno dałem spokój takim drobiazgów. Samuraj jest jak mały traktor i tyle.byle nie waliło metalicznie i prosto jeździł a i hamował. A reszta to przypadłość konstrukcji :mrgreen:
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-22, 18:16   

Ale samurai ma klase:) a jimny... to fakt-zawieszenie moze bardzo ladnie pracowac-tylko raz jechalem na OME.
7 lat go robie wiec nie spieszy mi sie..Pol srodki mnie nie interesuja:)
masakra
_________________
Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-22, 19:28   

amplexus napisał/a:
"sztywnego mostu"


Sztywny most czyli taki jaki masz w samim. Inny typ to niezależne zawieszenie (nie masz mostu jako całości, półosie na wierzchu -jak osobówka).

Jak chcesz zobaczyć dobre zawieszenie to wpadnij do mnie do garażu na Grunwald. Teraz stoję pocięty bo robię klatkę, ale zawieszenie można poodgapiać :P Mam też przerobione mocowanie reduktora z kagańcem o które pytałeś w innym wątku i odciążone półosie o które będziesz pytał jak do tego IS'a założysz porządne koła i blokadę :P
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-22, 19:40   

Tak tez przypuszczalem-ale nie spotkalem sie z tym okresleniem:)
Kaganiec juz w drodze:)
Uzywalem 31 simexy..ale jak zalozylem 31 AT to sie "zakochalem"..
Po31 simexach mialem wygieta pochwe mostu i wygieta polos..
Teraz mam juz obspawana pochwe..
Blokada tylu jest-na przod odkladam:)
Rzuc nr telefonu na priv to sie odezwe jak auto bedzie jezdne ssamurai
_________________
Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2017-02-22, 21:20   

DUŻY napisał/a:


Jak chcesz zobaczyć dobre zawieszenie to wpadnij do mnie do garażu na Grunwald.


Widze skromy jak zawsze :-D
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-02-23, 12:22   

Hałas napisał/a:
DUŻY napisał/a:


Jak chcesz zobaczyć dobre zawieszenie to wpadnij do mnie do garażu na Grunwald.


Widze skromy jak zawsze :-D


Wahacze z dwóch nagich mieczy znalezionych na polu zrobił :mrgreen:
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-02-23, 12:47   

kostuch napisał/a:
Hałas napisał/a:
DUŻY napisał/a:


Jak chcesz zobaczyć dobre zawieszenie to wpadnij do mnie do garażu na Grunwald.


Widze skromy jak zawsze :-D


Wahacze z dwóch nagich mieczy znalezionych na polu zrobił :mrgreen:

Dupa tam, jakich znalezionych... Z litosci mu oddali, coby nie błądził dłużej ;-)
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.