dobrze wyregulowana daje radę, ale jak ktoś często goni po asfalcie i samochód służy mu do codziennego przemieszczania się po owym to może denerwować ;) w terenie jak najbardziej dobra sprawa.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Co do wrażeń z jazdy po czarnym: Jeśli już jedziesz to jest git, trzeba tylko odpuszcza c gaz na zakrętach większych łukach żeby blokada mogła się rozłączyć. Lipa jest trochę przy ruszania i skręcie, np. skręt bezpośrednio spod świateł, wyjazd bramy etc. Blokada jest zapięta i jęczy napęd.
Co do wrażeń w terenie: Bajka, na szutrach fura chodzi aż miło, promień skrętu zmniejszył się, generalnie sama przyjemność. Co do błota to w miejscach gdzie musiałem włączać 4x4 przejeżdżałem na samym tyle. Na razie rajdu nie zaliczyłem ale niedługo mam nadzieje się to zmieni.
Pamiętaj że most musi być w bdb stanie, czyt. łożyska na osiach i łożyska w reduktorze też muszą być w dobrym stanie.
Co do LR na przód to na pirat4x4 odradzaja to rozwiązanie, że niby się nie rozłącza ale nie sprawdzone.
Zwias, po ostatnim rajdzie widzisz potrzebę przedniej blokady?
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Moja blokada coś ostatnio zaczęła mocno strzelać (brzdękać - jeśli to właściwa onomatopeja), wcześniej tego nie zauważyłem(zrobiłem na niej ok 300 km, wcześniej Zawias ją miał). Na zagranicznych forach piszą, że wszelkie strzelania, metaliczne dźwięki, przy ruszaniu etc. są jak najbardziej normalne. Przy skręcaniu słuchać ładne jak blokada pracuje, ale czasem przy skręcie klikanie jest dość głośne.
Most ma nowe łożyska, łożyska na wałku nowe, więc blokada powinna mieć dobre warunki pracy. Może coś się wysypało, sprężynki?
@Zawias: Czy u Ciebie też ta blokada czasem tak strzelała?
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Mam już trzecią blokadę w moście (najpierw była 1510, potem 1530 a teraz znów 1510).
Zrobiłem na nich po asfalcie ładnych parę tysięcy km, więc trochę wiem o ich zachowaniu.
Jeżeli przy ruszaniu strzela, to już bardzo źle - za duże luzy w koszu, krzywy most, padnięte łożyska, zużyte zęby blokady, padnięte sprężynki - do wyboru
Na zakrętach ma regularnie klikać albo być stale spięta - najlepiej brać zakręty albo z całkiem wciśniętym sprzęgłem albo przyspieszając. Wszelkie kombinacje z hamowaniem silnikiem, półgazem, etc. powodują niekontrolowane strzały.
Jeżeli strzeli raz na parenaście kilometrów to nie jest nic złego - trzeba się przyzwyczaić.
Dzięki za info., łożyska nowe, luz na koszu min. tak więc możliwe sprężynki albo zjechana blokada.
Fakt że stuki pojawiają się rzadko w zasadzie, gdzieś czytałem że wpływ może mieć różne ciśnienie w oponach, trące hamulce, nierównomiernie zużyte opony etc.
Pojeżdżę jeszcze trochę więcej i się zobaczy ;)
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
gdzieś czytałem że wpływ może mieć różne ciśnienie w oponach, trące hamulce, nierównomiernie zużyte opony etc.
Pojeżdżę jeszcze trochę więcej i się zobaczy ;)
Ja u siebie musiałem poprzekładać koła, bo się okazało że nalewki mają nieco inny obwód i jadąc na wprost miałem co kilkanaście metrów kliknięcie
Ciśnienie też musi być takie samo.
Generalnie blokada ta jest mocno wymagająca.
ps.
Luz na koszu to nie to samo co luz w koszu. Blokada musi mieć odpowiednią ilość miejsca, żeby się rozpinać.
Mam już trzecią blokadę w moście (najpierw była 1510, potem 1530 a teraz znów 1510).
Zrobiłem na nich po asfalcie ładnych parę tysięcy km, więc trochę wiem o ich zachowaniu.
Jeżeli przy ruszaniu strzela, to już bardzo źle - za duże luzy w koszu, krzywy most, padnięte łożyska, zużyte zęby blokady, padnięte sprężynki - do wyboru
Na zakrętach ma regularnie klikać albo być stale spięta - najlepiej brać zakręty albo z całkiem wciśniętym sprzęgłem albo przyspieszając. Wszelkie kombinacje z hamowaniem silnikiem, półgazem, etc. powodują niekontrolowane strzały.
Jeżeli strzeli raz na parenaście kilometrów to nie jest nic złego - trzeba się przyzwyczaić.
Z mojego doświadczenia z LR 1530 wynika, że na zakrętach na czarnym najlepiej nie przyspieszać i nie zwalniać, wtedy blokada rozłącza się równomiernie klikając.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum