Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Jakie opony zamiast 195/80/15 tj. 215/70 lub 75/15 czy wyzej
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-07-19, 08:40   Jakie opony zamiast 195/80/15 tj. 215/70 lub 75/15 czy wyzej

Witam, generalnie zmieniłem zawieszenie na by mazur +2 cale, obecnie jestem na etapie zmiany przełożenia na 4.16 stąd też kolejny etap to wymiana opon z 195/80/15 (wzór simex) na większe i tu pojawia się problem bądź też wyzwanie (mam felgi trójkąty odwrócone oraz drugi komplet wzór "kółka").

Optymalne i doradzane opony to 235/75/15 przy czym po założeniu takich kół od innego autka na tzw. próbę obciera mi o nadkole (na łączeniu blach, resor ok) , ale już przy samym skręcie i to bez obciążenia auta (ewentualne dystanse też niewiele zmienią)...

Jak rozumiem musiałbym albo jeszcze podnieść autko (dodatkowe koszty teraz bez sensu: świeżo wymieniłem zawieszenie i mam wszystko na + 2 cale) albo póki co wstawić nieco większe opony tj. 215/70 /15 (np. wzór simex), a dopiero jak padną amorki pomyśleć o dłuższych wieszakach i ww. oponach 235/75/15?

Stąd też Waszym zdaniem czy realnie duża będzie różnica przy wymianie 205/80/15 na 215/70 /15 - w sensie szerokości i parametrów trakcji? Bo jak rozumiem 215/70 /15 obcierać raczej nie powinny?
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-07-19, 10:46   

Osobiście nie założyłbym 4,16 do tak małych kółek...
Zmiana ze 195/80 na 205/80 albo 215/70, to imho żadna zmiana (te ostatnie teoretycznie będą najniższe), 235/75 już trochę wnosi, wolałbym jednak zrobić miejsce na większe gumy przy pomocy młotka, tudzież szlifierki, niż wymieniać małe na małe.
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-07-19, 11:00   

Zrób bodylift i powinno być ok. Nie wiem jak liftują mazury, ale lovells plus 1" bodyliftu i kaimany 235/75 nic nie obcierają.

Didymos, dobrze pisze. Auto będzie za wolne. 235/75 i seryjny reduktor z 1.3 to fajne optimum, nie potrzeba nawet mostów zwalniać.

Zastanów się nad 31/10,5 ja coraz bardziej żałuję ;-) np kaimany w tym rozmiarze mają w rzeczywistości 32" i wtedy 4.16 ma sens. Ale trzeba by delikatnie podciąć nadkola, jeśli masz tam rudą to i tak cię to czeka ;-)
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
Lomboy 
nowicjusz



Dołączył: 13 Sty 2017
Posty: 28
Skąd: doubleB
Wysłany: 2017-07-19, 12:37   

Jeszcze może spróbuj wieszaki zamienić na +2" też nie duży koszt i łatwa wymiana
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-07-19, 13:54   

Przy wymianie wieszaków jeszcze na +2 cale trzeba wymieniać amorki i przedłużać wał?
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-07-19, 14:26   

Wieszaki odpuść, szkoda nowych resorów. Zestaw do bodyliftu masz za 400zł, albo możesz sam zrobić to taniej jak masz chęci.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-07-19, 14:33   

Boje się tylko o blacharkę... Trochę sruby się zastały... Dużo zabawy z body liftem???
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2017-07-20, 06:40   

nie wiem ile zabawy jest z bodyliftem (ale pewnie więcej niż się zaplanuje) ale w Twoim przypadku nie będzie już ładnego spasowania budy ze zderzakami.
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-07-20, 06:59   

Też fakt... Nie mam pomysłu jak to ogarnąć... Najwyżej założę te 215 a jak zajadę zawieszenie to już podniosę o 4 cale i po problemie...

[ Dodano: 2017-07-20, 09:58 ]
Ponoć wstawienie wieszaków nie większych niż 2 cale będzie wystarczające - ewentualnie trzeba będzie przedłużyć przewody hamulcowe...
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
Lomboy 
nowicjusz



Dołączył: 13 Sty 2017
Posty: 28
Skąd: doubleB
Wysłany: 2017-07-20, 09:52   

woodek napisał/a:
Wieszaki odpuść, szkoda nowych resorów. Zestaw do bodyliftu masz za 400zł, albo możesz sam zrobić to taniej jak masz chęci.


Czemu szkoda resorów ? Ma to jakiś wpływ ?

Ja mam wieszaki + 2" i resory + 2" to zmieniałem tylko amorki na które wydałem łącznie 260 zł + wieszaki 160 zł.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-07-20, 10:41   

Lomboy napisał/a:

Czemu szkoda resorów ? Ma to jakiś wpływ ?


Temu że zmienia się zakres pracy resora. Weź sobie kartkę papieru ołóweczek i porysuj sobie różne stany resoru przy różnej długości wieszaka. Dodatkowo jak nie ograniczysz skoku zawieszenia od góry to w ekstremalnych przypadkach są szanse że będzie Ci prostować resor albo robić parabole w drugą stronę.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Lomboy 
nowicjusz



Dołączył: 13 Sty 2017
Posty: 28
Skąd: doubleB
Wysłany: 2017-07-20, 10:54   

Rozumiem, racja :idea: Ja zastosowałem odboje również do liftu które myślę ze spełnia swoje zadanie w przypadkach ekstremalnych
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-07-20, 13:11   

Czyli warto wstawić odboje jak do zawieszenia +4 cale?
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
Lomboy 
nowicjusz



Dołączył: 13 Sty 2017
Posty: 28
Skąd: doubleB
Wysłany: 2017-07-20, 13:41   

Odboje każdy samurai raczej ma, z tyłu na moście a z przodu przy resorach od góry. Ja wymieniłem 95mm przód i 110mm tył przy lifcie 4"
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-07-20, 19:11   

Didymos napisał/a:
Osobiście nie założyłbym 4,16 do tak małych kółek...
Zmiana ze 195/80 na 205/80 albo 215/70, to imho żadna zmiana (te ostatnie teoretycznie będą najniższe), 235/75 już trochę wnosi, wolałbym jednak zrobić miejsce na większe gumy przy pomocy młotka, tudzież szlifierki, niż wymieniać małe na małe.

Dawno temu słuchałem takich doradztw i jak lamus bujałem się ze zwykłym reduktorem na simexach a w górach to masakra ,co podjazd to 2 i piłowanie, dobrze że po kilku latach szlag trafił reduktor i pomyślałem o 4.16 i ro było to. Auto chodzi tak jak powinno. Reduktor4.16, i wspomaganie to są te fabryczne braki. Nie słuchaj tylko zakładaj tylko licz na to że v max trochę spadnie ale mój 120 idzie tylko to już trumna. Z ciekawostek - silnik 1.3 gaznik na AT gumę pali na 1,2, ma dobre odejście, przestałem być pojazdem wolnobieżnym,wykorzystujesz wszystkie biegi.
Jeszcze Ci wtrącę o resorach ja w swoim mam chyba 3 komplet :)) jeden z x shock o ile to można resorami nazwać, różne kombinacje stosowałm, pióra dokładane z innych aut, wieszaki bez wieszaków. Teraz mam komplet mazura z dołożonymi piórami z poldka i wieszaki, nic im się nie dzieje. To jest tak jak z lpg niektórym działa na kury i nie niosą albo na wzwód i nie staje.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-07-20, 21:12   

Eee tam, nie czytasz ze zrozumieniem, absolutnie nie jestem przeciwnikiem wolnych przełożeń, tylko małych kółek.
Z resztą jaki ma sens porównywanie wożenia baniek z ropą po Beskidzie do upalania mazowieckich równin, inne potrzeby, inaczej przygotowane auta.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-07-20, 22:33   

Ale po założeniu simexów traci moc i to jest odczuwalne znacząco.W moich stronach są wzniesienia że przy simexach jadąc asfaltem puścisz luzem i nie musisz hamować, a na atekach byś zakręt wyprostował, opory straszne ma ta opona.Nie ważny rozmiar koła. A przy 4.16 odżywa znowu.
O takich rzeczach jak cofanie z przyczepą nie wspomnę, dajesz 4L bez sprzęgiełek i możesz slalom do tyłu robić:) a z tego co obserwuję dużo osób używa do tego samuraia.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-07-24, 08:41   

Dzięki za info. Generalnie nie jeżdżę samurajem szybciej niż 70-80, a przeważnie do 60... Brak klatki i budy robi swoje:) Troche mi inny temat póki co wyszedł ze zbiornikiem paliwa itd. ale jak już to zakończę to przeróbka reduktora i pewnie większe opony z wieszakami. Dopiero zaczynam jeździć w terenie ale im głębiej śmigam to coraz częściej dostrzegam brak mocy i wieczny 1 bieg na reduktorze - szczególnie na piachach...
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-07-24, 21:15   

No to już sam czujesz czego brakuje
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-07-25, 07:23   

Silnika od baleno :mrgreen: oryginalny 1,3 nigdy nie powinien trafić pod maskę tego wozidełka.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.