Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Głębokość brodzenia samurajem a rozsądek:)
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-08-18, 08:01   Głębokość brodzenia samurajem a rozsądek:)

Niedługo minie rok od czasu jak zakupiłem samiego nie mając pojęcia o jeździe w terenie, przy czym póki co zaliczyłem tylko kilka ostrzejszych wypraw testując autko i odkrywając nowe potrzeby zmian:)

Póki co teren po jakim śmigam obejmuje piaskownie (tu jest ok) i błota/wodę. Jakiś czas temu pierwszy raz poczułem wodę w kabinie (nieco poniżej pedałów) testując możliwość przejazdu i było super. Jednakże po tym wypadzie i związanych z nim emocjach okazało się, że mam nieszczelności m.in. na baku (przewody od koszyka pompy) i obudowie filtra powietrza (głupi ma zawsze szczęście więc nie zalałem silnika).

Obecnie mam już wyprowadzenia odpowietrzników mostów, reduktora i skrzyni (w trakcie prac ), szczelny korek paliwa, założyłem snorkel i sprawdziłem jego szczelność, przy czym jaki jest Waszym zdaniem bezpieczny punkt zanurzenia/przejazdu autka w wodzie?

Zakładając że mamy różnej wysokości opony, zawieszenie, budy itd. wcześniej czy później przychodzi ten moment kiedy woda dochodzi do podłogi... Nie mam żadnych innych specjalnych przeróbek które umożliwiają zanurzenie autka do wysokości snorkela zatem czy tą granicą Waszym zdaniem jest alternator? W sumie instalacja 12V więc zakładając, że mamy wodę słodką nie powinno się nic dziać, ale elektronika nie przepada za wodą i wilgocią. Ostatnio zrobiłem remont silnika (nieszczelności na zaworach) i nie chciałbym go utopić, zaś z drugiej strony nie ma zabawy jeżeli boje się wjechać w teren...

Jakie ewentualnie przeróbki warto jeszcze zrobić aby zminimalizować ryzyko? Po powrocie z wypadu zawsze myje spód autka itd. rozumiem, że po głębszym brodzeniu warto też umyć silnik chłodnicę itd. od góry?
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-08-18, 09:51   

trochę tutaj: http://samurai.org.pl/vie...ighlight=wod%EA
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2017-08-18, 14:46   

Przede wszystkim szczelny dolot powietrza. Warto też wyrzucić wiskozę na rzecz elektrycznego śmigła, które będziesz mógł wyłączyć przed topieniem, bo po pierwsze nie będzie stawiało oporu silnikowi, a po drugie nie będzie rozchlapywać wody po całym silniku. Jak masz na wtrysku, to powinno wystarczyć uszczelnienie kopułki przy aparacie zapłonowym oraz przewodów wysokiego napięcia które z niej wychodzą i tak samo od strony cewki. Jak masz komputer w standardowym miejscu to też nie poszalejesz, więc warto go przerzucić pod dach. W tym momencie możesz topić auto do zegarów i nic wielkiego nie powinno się stać. Kolejną sprawą są właśnie zegary a konkretnie obrotomierz, bo gdy będzie pod wodą, najczęściej robi zwarcie na cewkę i silnik gaśnie. Ja w Żółtasie mam przewody na wierzchu, więc jak wiem, że jest głęboko, to odpinam zegary i mogę topić po dach. Co prawda nie mam silnika od samuraia, tylko od Vitary 1,6 8v, ale same układy wtryskowe i reszta osprzętu jest podobna.

Tu masz stary filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=d7EoBXImJJA

a tu z ostatniego rajdu:

https://www.facebook.com/...5163620/?type=3

Może Żółtas nie wygląda już jak Samurai, ale tak jak mówię, silnik jest klasycznym 1,6 8v z vitary,czyli bardzo podobny konstrukcyjnie do 1,3 z Samuraia na wtrysku
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Sloma1988 
zapaleniec



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 264
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2017-08-19, 15:19   

ale Ty robisz robote Chomik :mrgreen: podziwiam
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-08-21, 08:04   

Dzięki za info. Mam mały problem bo śmigam cabrio i z kompem ciężko będzie... Ktoś kiedyś próbował uszczelniać kompa? Zastanawiam się aby go w torebkę próżniową wpakować...
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2017-08-21, 08:45   

W obecnych zmotach czesto kompa zostawiaja nisko ale w skrzynce elektrycznej uszczelnionej klejem do szyb lub podobnym mazidlem :) Niestety przy takim rozwiazaniu i tak potrzeba zrobic odpowietrznik bo bedzie sie skroplona woda w srodku zbierac. Z tego samego powodu torebka jest kiepska.
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-08-22, 07:08   

Coś w tym jest... Czyli lutowanie i komp na górę słupka oraz odcięcie obrotomierza...
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-08-22, 07:22   

Ja mam kompa za głową pasażera na pałąku przykręcony. Pasażer nie dotyka go głową, więc nie przeszkadza.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-08-22, 08:03   

Po przedłużeniu wiązek nie było żadnych akcji? błedów itd. Dawałeś dodatkową kostkę czy bezpośrednio lutowałeś? Zastanawiałem się aby dać kompa pośrodku...
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2017-08-22, 08:24   

lutujesz przewód po przewodzie i możesz go dać gdzie chcesz. Ja też mam na środku dachu pomiędzy głowami kierowcy i pilota.

Odnośnie uszczelniania samego komputera, to albo trzeba to zrobić naprawdę dobrze, czyli np żywicą do układów scalonych (widziałem ostatnio takie coś w jakiejś hurtowni elektrycznej i ponoć jak się zaleje całość w obudowie,to jest w 100% wodoszczelne, ale sam tego nie sprawdzałem), albo w ogóle nie uszczelniać i najlepiej jeszcze zrobić dziurkę odpływową z obudowy. Już nie raz mi się zdarzyło, że został on zachlapany, albo że się skropliła w nim woda,ale ma którędy się wydostać (odpukać ;) ) nic złego się z nim nie dzieje,a mam cały czas ten sam sterownik od chyba 4 lat.
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-22, 22:04   

do uszczelnienia kompa najlepiej nadaje się żywica poliuretanowa - przewodność cieplna.

Przykładowy link z losowego sklepu: http://www.prospersklep.p...NOR-RESINS/8554
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-08-23, 05:48   

Dzięki za info. Testowałeś to?
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-08-23, 08:48   

Zanim się zalejecie, to wymieńcie profilaktycznie elektrolity w komputerach na nowe...
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-08-23, 10:54   

A z ciekawości co z windą?
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-08-23, 13:49   

A co ma byc, jak miales to bedzie dalej, przeca sie nie rozpusci;-)
A i tak, co solidny wyjazd z rajdem na wyciagarki musisz rewizje i smarowanie zrobic, sznurek umyc i wysuszyc, później ładnie nawinac. Coby lans i reszpekt na dzielni byl.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-08-23, 13:56   

No właśnie... jak się konserwuje windę? Mam linkę syntetyka więc liny nie muszę smarować, tyle że podobno co 2 lata wymiana...
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-08-23, 14:16   

a masz instrukcję obsługi do tej windy? liny? co zaleca producent?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-08-23, 14:36   

Na dobrą sprawę, aby odpalić ją raz na miesiąc...
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-08-23, 15:21   

Serio? nie zaleca jakiś okresowych przeglądów, smarowań? co to za wyciągarka?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-08-23, 18:45   

Powerwinch pw 6000
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.