Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Powrót paliwa - ciśnienie za regulatorem?
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-11-23, 09:49   Powrót paliwa - ciśnienie za regulatorem?

Szybkie pytanie bo chyba przypadkowo znalazłem rozwiązanie problemów ze spalaniem i silnikiem. Za regulatorem ciśnienia tj. na wężyku paliwowym powrotu pomiędzy regulatorem ciśnienia, a przewodem metalowym prowadzącym do baku nie powinno być ciśnienia? Tj. wiadomo, że jest tam paliwo i po zdjęciu gumowego wężyka nieco spłynie, ale zasadniczo nie powinno tam być ciśnienia bo to powrót. Zgadza się?
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-11-23, 10:10   

Ale podczas pracy silnika, czy jak go zgasisz?
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-11-23, 10:28   

Po wyłączeniu i to nawet kilka godzin... Przy włączonym powinien pompować z regulatora ale przy wyłączonym ciśnienia w tym przewodzie nie powinno być?
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-11-23, 10:31   

Przy wyłączonym nie powinno...
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-11-23, 10:37   

Też mi się tak wydaje... Paliwo powinno spływać do baku swobodnie
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
GREGOR 
świeżak
GREGOR



Dołączył: 24 Lut 2017
Posty: 18
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-11-23, 10:50   

Sprawa nie jest taka oczywista.

Odpowietrzenie zbiornika jest podłączone przez puszkę z węglem i zawór bimetaliczny BVSV do kolektora ssącego.
Stąd w zbiorniku tworzy się podciśnienie.
Jeśli puszka z węglem jest niedrożna, to podciśnienie w zbiorniku paliwa może utrzymywać się cały czas.

Pozdrawiam
GREGOR
_________________
Samurai 93r 1.3i, +2", wspomaganie, reduktor 4,16:1, blokada SPOOL tył, HF208 przód, wzmocnione półosie przód+tył, tarcze tył, zawieszenie pneumatyczne tył, wyciągarka PRIME 13.0, Simexy 30", Full LED
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-11-23, 11:53   

Podciśnienie ok ale tam regularne ciśnienie jak przy pompie Wystarczy poluzować opaskę i paliwo tryska jak z kranu no i sporo ilościowo... Jak zdejmuje korek przy tankowaniu nie słyszę charakterystycznego dźwięku zasysania więc raczej się odpowietrza prawidłowo...

Teraz też kojarzę że problemy zaczęły występować po wymianie pompy i filtra paliwa (był chyba oryginalny...) - poszło większe ciśnienie a regulator ciśnienia nie miał jak pracować i zaczęło go zalewać. Wszystkie czujniki sprawdzone i ustawione a lambda wczoraj po założeniu wyczyszczonego wtryskiwacza pokazywała prawie 1 v więc mieszanka bogata...
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-11-23, 12:46   

GREGOR napisał/a:
Sprawa nie jest taka oczywista.

Odpowietrzenie zbiornika jest podłączone przez puszkę z węglem i zawór bimetaliczny BVSV do kolektora ssącego.
Stąd w zbiorniku tworzy się podciśnienie.
Jeśli puszka z węglem jest niedrożna, to podciśnienie w zbiorniku paliwa może utrzymywać się cały czas.

Pozdrawiam
GREGOR


Nie bardzo...
Zawór służy tylko do wysysania nagromadzonych oparów z puszki. Sama puszka jest trójdrożna.
A tak w ogóle to najlepiej ją wywalić.

[ Dodano: 2017-11-23, 12:47 ]
mrpaulo napisał/a:
Podciśnienie ok ale tam regularne ciśnienie jak przy pompie Wystarczy poluzować opaskę i paliwo tryska jak z kranu no i sporo ilościowo... Jak zdejmuje korek przy tankowaniu nie słyszę charakterystycznego dźwięku zasysania więc raczej się odpowietrza prawidłowo...

Spróbuj przedmuchać przewód powrotny kompresorem - może jest jakiś syf.
Albo go zagniotłeś gdzieś po drodze do baku?
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-11-23, 13:01   

Jak kupiłem auto wymieniałem ten przewód bo był sparciały i było to samo... Tyle że wtedy przy brudnym filtrze paliwa i starej pompie jakoś chodziło... Podejrzewam, że poprzedni właściciel jak robił ramę nie zabezpieczył przewodów i "coś" poszło do środka... Jak tylko wrócę z roboty to sprawdzę drożność...
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2017-11-23, 14:33   

mrpaulo napisał/a:
Jak kupiłem auto wymieniałem ten przewód bo był sparciały i było to samo... Tyle że wtedy przy brudnym filtrze paliwa i starej pompie jakoś chodziło... Podejrzewam, że poprzedni właściciel jak robił ramę nie zabezpieczył przewodów i "coś" poszło do środka... Jak tylko wrócę z roboty to sprawdzę drożność...


Juz sprawdziles, skoro masz cisnienie za regulatorem to droznosci nie stwierdzono :mrgreen: strzal z kompresora a jak nie pomoze to 3m rurki lpg i dwa kawalki jakiegos fagumita, do tego dziesiec trytek i naprawiles auto ;-)
_________________
606468554
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-11-23, 14:38   

Ty się śmiejesz a ja z tym od końca wakacji walczę:)) wszystkie czujniki, komp, łączenia przewodów, podciśnienia - nawet wtryskiwacz wyczyszczony... mam nadzieje, że to jest to:)
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2017-11-23, 15:49   

mrpaulo napisał/a:
Ty się śmiejesz a ja z tym od końca wakacji walczę:)) wszystkie czujniki, komp, łączenia przewodów, podciśnienia - nawet wtryskiwacz wyczyszczony... mam nadzieje, że to jest to:)


Smiech to zdrowie :mrgreen: a pomiar cisnienia paliwa w szfankujacym benzyniaku to powinna byc jedna z pierwszych czynnosci ;-)
_________________
606468554
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-11-23, 16:24   

Wszystko się wyjaśniło:))) zakładając bak paliwa "przycisnąłem" gumową rurkę powrotu... :) Teraz chodzi jak nowy:))) Jednak zawsze trzeba szukać najprostszych awarii a nie kombinować:)
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.