Wysłany: 2018-01-04, 15:38 Szukam części do suzuki samurai - korektor siły hamowania
Witam,
poszukuje dla taty samochodu części korektor siły hamowania. Nigdzie nie jest dostępne.
Mam nadzieje że mi tutaj pomożecie może ktoś ma sprawny na sprzedaż albo wie gdzie dostać taki nowy.
(bo zawsze słyszę że do tego modelu niestety nie ma)
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2018-01-05, 14:25
Patryk napisał/a:
hamulec niby jest ale łapie w samej podłodze albo wcale
Na takie objawy to po mojemu korektor w ścieżce diagnostycznej dałbym daleko za sprawdzeniem samoregulatorów w bębnach, średnicy bębnów i grubości okładzin, zapowietrzenia układu. Nie ma hamulca z tyłu czy z przodu też? Ręczny działa? Jak podpompujesz kilka razy pedałem to łapie wcześniej?
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
tylko jak to ma sie pozniej do prowadzenia np w trakcie gwaltownego hamowania? czy to prawda ze bez korektora dupa potrafi wyprzedzic?
Tak. Znajomy tak ma. Kupił samuraia bez korektora i przy mocniejszym hamowaniu, w szczególności na mokrym asfalcie, samochód stawia bokiem. Samurai niestety jest lekką konstrukcją szczególnie z tyłu i bez korektora takie rzeczy będą się działy.
tylko jak to ma sie pozniej do prowadzenia np w trakcie gwaltownego hamowania? czy to prawda ze bez korektora dupa potrafi wyprzedzic?
Tak. Znajomy tak ma. Kupił samuraia bez korektora i przy mocniejszym hamowaniu, w szczególności na mokrym asfalcie, samochód stawia bokiem. Samurai niestety jest lekką konstrukcją szczególnie z tyłu i bez korektora takie rzeczy będą się działy.
Bzdury jakieś gadacie - ja ma bębny korektora już nie mam od początku czyli 8 lat i jezdzi się normalnie, to jest tak zbędny badziew jak przedni stabilizator, korektor to na tarcze mozna założyć przy pompie taki regulowany
Czy ktoś z was dysponuje schematem układu hamulcowego od samuraia z 97 roku?
Widzę, że dwa przewody wychodzą z pompy, jeden idzie na zaciski przednie, a drugi na bębny z tyłu?
Gdzie znajduje się dokładniej korektor siły hamowania i jaką on pełni funkcje?
U mnie również ściąga auto do prawej przy gwałtowniejszym hamowaniu, po wstępnych analizach okazało się, że samoregulatory w bębnach są zapieczone, oraz w przednim prawym zacisku tłoczek nie cofa się jak powinien i koło stawia opór.
Samoregulatory już sobie ogarnąłem i chodzą jak talala, pozostaje kwestia zacisków, wymienię reperaturki w obu.
W sumie to trzeba uważać na tą blaszkę (zapadkę) która obraca zębatą nakrętką na ramieniu samoregulatora, ponieważ przy mocno cofniętych szczękach i szybkim deptaniu na hamulec zapadka samoregulatora nie nadąża wracać i zeskakuje z zębatej nakrętki, a następnie nie działa jak powinno, także po założeniu bębnów kiedy jesteśmy pewni że szczęki rozeszły się i opierają się o powierzchnie cierną bębna warto zdemontować bęben i skontrolować czy zapadka samoregulatora jest na swoim miejscu.
Ale wcześniej chciałbym wiedzieć jak funkcjonuje ten układ i czego się spodziewać.
Aha, czyli jeden z przewodów pompy hamulca idzie na przednie zaciski, a drugi przewód z pompy idzie ma ten śmieszny regulator a z niego idą dwa przewody ma bębny?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum