Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2012-08-21, 12:48
dolożenie sprezyn do resorow w Sj.
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2012-01-15, 21:27   

Dokładnie, zostaw dwa pióra. Będąc na twoim miejscu wyklepałbym jeszcze resor. Dzięki sprężynie nie siądzie tak szybko a i całość podniesie się jeszcze trochę.
Wystawię na sprzedaż przednie resory, gdyż mogę tanio zakupić SUPLEX (2szt w cenie allegrowego 1 oryginału) które pracują rewelacyjnie. A to tylko na jakiś czas, bo i tak wahacz wyląduje w suzuce.
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2012-01-16, 15:08   

Tak zrobię a póki co śmigam z dość ciężkim pługiem śnieżnym i w sam raz pasuje mi takie wzmocnienie.
Swoja drogą czaję się na jakieś dodatkowe pióra np z malucha albo 125p, mam ochotę pokombinować dalej, małym kosztem - podstawa.
_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
komin 
świeżak



Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 10
Skąd: TOMASZÓW LUBELSKI
Wysłany: 2012-02-12, 11:18   PROJEKT SPRĘŻYNA + RESOR

Jak większość miałem problem z resorem był sztywny nie wybierał nierówności był niski. Nie chce wydawać
kwotę rzędu 1200-1600 zł na zestaw resorów firmowych więc zrodził się pomysł sprężyny. Po oględzinach auta
zakupiłem 4x spring skoda felicia kombi tył 35zł sztuka nówka. 8x gniazdo sprężyny golf II 10zł szt. 2x50zł amor
vitara tył + 2x35zł sprinter tył. Wymontowane pióra zostały tylko główne przyspawane flansze do mostów pod
gniazdo sprężyny w miejsce starych odbojów. Zestaw pięknie pracuje auto jest dużo wyższe i bajecznie miękkie.
Zwrócę uwagę że sprężyna jest długa i gdy wciśniemy całą auto będzie bardzo wysokie twarde ja obciąłem springa
i dopasowałem do swoich potrzeb. Operacja wyniosła 400zł tyle co habrowanie. Poniżej foty.









_________________
ON-ROAD-VECTRA C GTS 3,2 V6
OFF-ROAD-SAMURAI 1,3 70KM LIFT 2"+MT
 
     
SUZA 
nowicjusz


Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 25
Skąd: OŻARÓW MAZ
Wysłany: 2012-02-12, 20:02   

no fajnie to wygląda ale odbój można było by dac w sprężynę
_________________
Suzuka w trakcie motania -) ciągle rośnie
Naprawy , Zderzaki , Bagażniki , PTO
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-02-12, 20:10   

teraz tylko dorobić wahacze i masz springi :)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-02-12, 20:22   

Młody i głupi jeszcze jestem, ale się zapytam: Co da jeszcze zamontowanie wahaczy i co to jest ten "spring"? :mrgreen:
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-02-12, 20:45   

poczytaj forum i poucz się angielskiego :P nie chce mi się pisać 10x tego samego ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-02-12, 20:55   

okej
 
     
miller69 
nowicjusz


Wiek: 54
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 58
Skąd: ostrowiec św
Wysłany: 2012-02-12, 21:18   

no pięknie tez czymś takim myślałem, tylko nie bardzo wiedziałem jakie podzespoły użyć,
opisz proszę jak to się zachowuje , szczególnie przód mnie interesuje , czy na krótkich poprzecznych nierównościach nie dobija?? no i czy sprężyna nie "wylata" ;-)
mój niestety "wali" jakby wogóle zawieszenia z przodu nie miał, bardzo wkurzające.
a już najsuper by było gdybyś jakiś filmik poglądowy zrobił, myślę że kilku zainteresowanych będzie , bo nie każdemu uśmiecha się wydać ok 2000pln na resory, szczególnie jeżeli jak ja ,jeździ się czysto rekreacyjnie i raczej "lajtowo"
Pozdrawiam.
 
     
komin 
świeżak



Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 10
Skąd: TOMASZÓW LUBELSKI
Wysłany: 2012-02-12, 21:24   

A więc teraz czuć że całe auto pracuje nic nie odbija nie podskakuje jest naprawdę super z poprzednim stanem ala mercedes
Amory są gazowe a więc też wypychają super pracują. Postaram się zrobić filmik z pracy zawieszenia podczas jazdy.
_________________
ON-ROAD-VECTRA C GTS 3,2 V6
OFF-ROAD-SAMURAI 1,3 70KM LIFT 2"+MT
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-02-12, 21:42   

A mam pytanko te gniazad sprezyn u gory i u dolu przyspawales :?: bo powiem ze juz kiedys widzialem taki patet i bardzo mnie zainteresowal ;-)
 
 
     
andrewaq 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 95
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2012-02-13, 19:32   

dobra robota Komin.
jedno pytanko: przewody hamulcowe zostawiłeś oryginalne tak?
_________________
SJ418IS, LJ70/73, 35/12.5/15
 
 
     
komin 
świeżak



Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 10
Skąd: TOMASZÓW LUBELSKI
  Wysłany: 2012-02-14, 17:13   

Więc gniazda sprężyn są przyspawane na sztywno aby przy wykrzyżu spring nie wyskoczył a przewody
już przy zamianie amortyzatorów na dłuższe trzeba przedłużyć. Jak będę miał czas dodam foty. Pozdro i POWODZENIA!!
_________________
ON-ROAD-VECTRA C GTS 3,2 V6
OFF-ROAD-SAMURAI 1,3 70KM LIFT 2"+MT
 
     
V
rozgadany


Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 70
Wysłany: 2012-02-14, 19:48   

Kolego powiedz jeszcze jak przedłużyłes przewody?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-02-14, 19:57   

Przewody należy wymienić na dłuższe.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2012-02-14, 20:31   

a ten z tyłu tez i z czego pod pasować ??
 
     
komin 
świeżak



Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 10
Skąd: TOMASZÓW LUBELSKI
Wysłany: 2012-02-14, 20:41   

Na drugim zdjęciu od góry widać jak jest przerobiony w najprostszy sposób przewód hamulcowy kawałek
blaszki przyspawany i wyciągnięty na dół. Z tyłu można zrobić podobnie. Mi wystarczyła ta prosta przeróbka.
_________________
ON-ROAD-VECTRA C GTS 3,2 V6
OFF-ROAD-SAMURAI 1,3 70KM LIFT 2"+MT
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-02-14, 20:48   

przód dłuższe Kager 38-0811
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2012-02-14, 21:55   

Polecam sprężyny z golfa II, do tego 2 pióra i będzie Pan zadowolony ! Autko będzie dobrze zachowywało się na drodze... A przy SPOA to już w ogole fajna sprawa.
Swojego w lato będę przerabiał na wahacze, budę też przerobię, mosty rozsunę... Na końcu klatka, ale to nie koniecznie szybko ;)
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
Smol007
rozgadany


Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 88
Wysłany: 2012-06-22, 22:31   

Najpierw mi sie ten pomysł nie podobał ale teraz jak moje "OME" przednie siadły bardziej niz 20 letnia seria ( po swapie na 1.6 td to juz kompletnie ) postanowiłem rzeźbic.
Chciałem całe zawiesznie u chłopaków co to robią u mnie w mieście ale 4k robota + czesci z 3k?. Jakies nieporozumienie ;)
Kupiłem sprężyny z felicji kombi tył 2 sztuki za 62 zł z wysyłką , kawał blachy 5 mm na złomie za 30 zł , dwa odboje za 52 zł i tyle kosztów ( nie licząc 12 tarcz do cięcia , paru śrubek ;D ). Dolne mocowanie zrobiłem tak by nie osłabiac nie wzmocnionego mostu spawem i tak by można było to szybko wywalic jakby cos nie grało - na 2 śruby . Sprężyny skróciłem jakies 3 cm . Amory juz wczesniej mialem z vitary ale dałem przy górnym mocowaniu 1,5 cm gumy do resora bo okazało sie że sprezyna mocno wypycha resor i amor za krótki jest. 2 dni zabawy ...

Co do jazdy - nie wyciągałem żadnego pióra i myślalem ze bedzie lipa a okazało sie że wykrzyz sie nie pogorszył a nawet poprawił bo sprezyna bardziej dociska resor w dół . W góre jeszcze nie chowa sie całkiem w nadkolu ale myśle że jedno pióro to załatwi a wtedy wykrzyż sie powiekszy znacznie w porównaniu do samych resorów. No i bardziej twardo bo przy wiekszej predkości jak sie wpadnie w poprzeczną dziure to ładnie podskoczy przód ;)
W sumie to pierwsza jazda ale po niej sobie uświadomiłem jaką głupote zrobiłem kupując kilka miesięcy temu resory ome jak mogłem odrazu pokombinowac w ten sposób ;)



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.