Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Odwrócone trójkąty
Vector 
rozgadany


Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-15, 17:30   Odwrócone trójkąty

Przekopałem trochę forum i nie znalazłem wyjaśnienia na moją zagwostkę dlatego załozyłem osobny temat :mrgreen:
Po co zakłada się felgę trójkąty na odwrót? Co to ma na celu? Kupuje się wtedy odsadzenie dodatnie i wsadza na odwrót żeby stało się ujemne, ma to na celu walory estetyczne czy chodzi o to by wentyl był "pod samochodem" a nie na zewnątrz?
Dzięki za odpowiedź, pozdrawiam
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2016-02-15, 17:43   

Odsadzasz sobie kolo od piasty przy zachowaniu oryginalnej felgi - czyt. nie musisz przespawywac felg. I jak robic to trzeba wywiercic dziure na wentyl z drugiej strony a stara zaspawac.

[ Dodano: 2016-02-15, 17:43 ]
A i zeby to sie udalo to potrzebujesz jeszcze dystansu 5mm zeby nie tarlo o zacisk
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-02-15, 17:49   

...a odsadzasz zazwyczaj po to by móc wsadzić szerszą oponę bez obcierania jej o resor oraz poszerzyć rozstaw kół co w niektórych przypadkach zwiększa stabilność Samka na trawersach.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Vector 
rozgadany


Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-15, 18:04   

to nie lepiej od razu kupić trójkąty z -ET?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-02-15, 18:08   

zdefiniuj "lepiej"? zdaje się że odwracanie trójkątów to wariant bardziej ekonomiczny niż nowe trójkąty z ujemnym ET.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Vector 
rozgadany


Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-15, 18:52   

Ale rozumiem, że jak trzeba kupić nowe trójkąty to brać -ET zamiast kupować z + i przekręcać tak?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-02-15, 19:10   

Tak.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-02-15, 20:24   

Vector napisał/a:
to nie lepiej od razu kupić trójkąty z -ET?

Z reguły nie lepiej, jak ktoś ma już trójkąty na samochodzie, to jednak dużo taniej wychodzi odkręcenie kilku śrub, odwrócenie koła i ponowne dokręcenie, niż zakup nowych felg.
Ba, zakup używanych samuraiowych trójkątów też z reguły wychodzi dużo taniej, niż zakup jakichkolwiek sensownych felg z ujemnym odsadzeniem.
 
     
Vector 
rozgadany


Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-15, 23:09   

A jakie odsadzenie mają oryginalne fele od samuraia?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-02-16, 09:04   

Od +10 do +20, zależy, które felgi.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-02-16, 21:17   

ja tylko wcisnę że czasem dystans 5mm jest za wąski i felga i tak obciera o zacisk -u mnie tak było i jest pasowało by 10mm ale wtedy śruby się robią krótkie i koszta rosną bo przy 5mm dystansach śruby są na styk
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-16, 21:54   

Zaciski można szlifować. Jest tam wystarczająco mięsa.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-02-16, 22:02   

no można ale ja to olałem -musiał bym go dość dużo zebrać
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
loony 
świeżak



Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 13
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-03-31, 14:19   

Żeby nie zakładać kolejnego tematu odnośnie odwracania "trójkątów"...
Pytanie: gdzie wiercić nowy otwór pod wentyl ? Analogicznie jak oryginalny tylko po drugiej stronie, czy może na wewnętrznej - płaskiej - powierzchni ?

Czy miejsce tego otworu ma jakiekolwiek znaczenie biorąc pod uwagę (w perspektywie) użycie dętki ?
Czy czepiam się i "szukam dziury w całym" ?
_________________
Samurai "blaszanka" 1.3 LPG 1997, wieszaki +2", Malatesta Kaiman 265/75R15 na odwróconych "trójkątach", wkrótce lift by Mazur HD, bo coś nie skręca ;)
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-03-31, 19:41   

Dla dętki ma znaczenie, dla bezdętki żadnego.
 
     
loony 
świeżak



Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 13
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-03-31, 22:38   

Czyli na wszelki wypadek - lepiej na środku, żeby ewentualna dętka była szczęśliwsza ?
Pytam, bo prawdopodobnie jutro zaspawam stare otwory i będę wiercił nowe ;)
_________________
Samurai "blaszanka" 1.3 LPG 1997, wieszaki +2", Malatesta Kaiman 265/75R15 na odwróconych "trójkątach", wkrótce lift by Mazur HD, bo coś nie skręca ;)
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-01, 08:55   

loony napisał/a:
Czyli na wszelki wypadek - lepiej na środku, żeby ewentualna dętka była szczęśliwsza ?
Pytam, bo prawdopodobnie jutro zaspawam stare otwory i będę wiercił nowe ;)


zamiast spawać możesz w stare otwory wkręcić coś takiego:
http://allegro.pl/ukryte-...5807184313.html

(tak tylko... :))

Pozdrawiam,

szym
_________________
szym
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-04-01, 09:30   

szymszym napisał/a:
loony napisał/a:
Czyli na wszelki wypadek - lepiej na środku, żeby ewentualna dętka była szczęśliwsza ?
Pytam, bo prawdopodobnie jutro zaspawam stare otwory i będę wiercił nowe ;)


zamiast spawać możesz w stare otwory wkręcić coś takiego:
http://allegro.pl/ukryte-...5807184313.html

(tak tylko... :))

Pozdrawiam,

szym


Mam takie zawory wkręcone i żałuje że nie zaspawałem, bo jak zakładałem na tył zaciski od Alfy to musiałem je piłować przez te zaworki. Rakże jak się decydujesz na odwrócone trójkąty to raczej je zaspawaj
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
loony 
świeżak



Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 13
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-04-01, 11:54   

szymszym napisał/a:
loony napisał/a:
Czyli na wszelki wypadek - lepiej na środku, żeby ewentualna dętka była szczęśliwsza ?
Pytam, bo prawdopodobnie jutro zaspawam stare otwory i będę wiercił nowe ;)


zamiast spawać możesz w stare otwory wkręcić coś takiego:
http://allegro.pl/ukryte-...5807184313.html

(tak tylko... :))

Pozdrawiam,

szym


Nawet kupiłem takie zawory, ale po zastanowieniu - zaspawam. Im mniej możliwych usterek tym lepiej ;)

A wentyle użyje do plaskatego ;)

Kontynuując temat "trójkątów", to niestety odkryłem, że są ich przynajmniej dwa rodzaje. Zauważyłem to dopiero jak szykowałem je do odświeżenia, więc jak ktoś przymierza się do zakupu, to sugeruję zwrócić uwagę, bo po odwróceniu będzie widać różnicę ;)
_________________
Samurai "blaszanka" 1.3 LPG 1997, wieszaki +2", Malatesta Kaiman 265/75R15 na odwróconych "trójkątach", wkrótce lift by Mazur HD, bo coś nie skręca ;)
 
     
RadioOp 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Świerklaniec
Wysłany: 2017-08-13, 17:00   

Czy fabryczne szpilki wystarczają do dystansów 5mm?
Gwintu wtedy zostaje na jakieś 6-7 obrotów max. To nie za mało?
Jeszcze jedną z moich wątpliwości jest odległość do zacisku. U mnie to 3-5mm - czy nic tam nie wpadnie i nie zrobi masakry? Już pomijam, że będzie kiepsko jak łożysko złapie luz, ale to sytuacja skrajna.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.