witam jako,że postanowiłem wymienić silnik (brał olej itd) zastanawiam się nad G13B 100KM 16 ze swifta. Mocowania wszystko wydaje się ok tak samo ale co z komputerem i całą resztą? warto czy nie ?
Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2012-06-10, 16:49
Temat już się przewinął kilka razy i podobno lepszym rozwiązaniem jest G16B, ta sama moc ale mniej wyżyłowany, a jak wiadomo w terenie silnik dostaje po garach.
Temat o przeszczepach z Vitary jest już na Forum.
Sam zakupiłem niedawno G16 tyle że A czyli 8V.
Mocowania to najmniejszy problem.
W swifcie silnik jest w poprzek i jest problem wstawić go wzdłuż do samuraia.
Poza tym ten silnik to szlifierka nawet w porównaniu do samuraia.
Jak chcesz ścigacza na OSy to wkładaj. Jak do przepraw, to trochę bez sensu.
Tak na oko kolektor bedzie inny, glowica inna, moze aparat nie pasowac z samca, a w silnikach poprzecznie montowanych (ignis/wagon) bedzie aparat wzdluz osi walu, a nie pod katem 90* do walu.
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2019-11-20, 11:14
Jak chcesz w samim zamienić 1,3 na 1,3 i nie chcesz się pchać w 1,6 to najlepiej poszukać zdrowego silnika od samuraia na wtrysku lub kompletnego silnika z kopmuterem od Jimiaka 1,3 DOHC - najmniej motania.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-11-21, 08:35
Bez sensu zmieniać 1,3 na 1,3, zmarnowany czas i kasa, a fura dalej nie będzie jechała
Silnik 8 v będzie zamienny, ale kolektory, miskę, łapy, wałek rozrządu i aparat trzeba przełożyć od samca; 16 v jest na pełnym wtrysku, musiałby iść z oryginalnym kolektorem, wtryskami, wiązką komputerem itd., to już całkowity bezsens, lepiej od razu wsadzić 1,6 16 v od baleno, czy gv.
Bez sensu zmieniać 1,3 na 1,3, zmarnowany czas i kasa, a fura dalej nie będzie jechała
Silnik 8 v będzie zamienny, ale kolektory, miskę, łapy, wałek rozrządu i aparat trzeba przełożyć od samca; 16 v jest na pełnym wtrysku, musiałby iść z oryginalnym kolektorem, wtryskami, wiązką komputerem itd., to już całkowity bezsens, lepiej od razu wsadzić 1,6 16 v od baleno, czy gv.
troche sie gubie w Twojej odpowiedzi.Więc jeśli chce zamienic mój 16v na 8v to co trzeba przełożyć itp ? (chce 8v na wtrysku)
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-11-29, 09:18
A jakie 16v masz teraz?
Wcześniej wkleiłeś link do G13BA, które podobno masz aktualnie, ale to jest 8v na monowtrysku.
Możesz toto wymienić na takie samo G13BA z innego samuraia bez żadnych kombinacji albo G13BA ze swifta, ale wtedy kolektory, wałek rozrządu, misę, smok i aparat musisz dać z dotychczasowego silnika.
G13BB, czyli 1,3 16v nie podejdzie bez większych kombinacji.
Opisami od hien z alledrogo się do końca nie sugeruj.
Natomiast podtrzymuję swoją wypowiedź, że wymiana zepsutego 1,3 na sprawne 1,3, choć proste, to sensu ma niewiele.
Lepiej pomęczyć się trochę więcej i od razu zrobić swapa na 1,6.
A jakie 16v masz teraz?
Wcześniej wkleiłeś link do G13BA, które podobno masz aktualnie, ale to jest 8v na monowtrysku.
Możesz toto wymienić na takie samo G13BA z innego samuraia bez żadnych kombinacji albo G13BA ze swifta, ale wtedy kolektory, wałek rozrządu, misę, smok i aparat musisz dać z dotychczasowego silnika.
G13BB, czyli 1,3 16v nie podejdzie bez większych kombinacji.
Opisami od hien z alledrogo się do końca nie sugeruj.
Natomiast podtrzymuję swoją wypowiedź, że wymiana zepsutego 1,3 na sprawne 1,3, choć proste, to sensu ma niewiele.
Lepiej pomęczyć się trochę więcej i od razu zrobić swapa na 1,6.
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2019-11-30, 10:31
Każda przeróbka oprócz zamiany zajechanego 1,3 na zdrowsze identyczne 1,3 wiążę się z przeróbkami.
Szczególnie jak chodzi Ci po głowie wsadzenie 1,3 z jakiegoś cywilnego auta to tak jak chłopaki wcześniej pisali będą problemy z miską olejową, aparatem zapłonowym, kolektorami, czy przyłączami układu chłodzenia.
Rzeźba to rzeźba dlatego w podobnych pieniądzach i nakładach pracy wsadzisz 1,6 i dopiero zobaczysz różnicę (jak pisał kurt diagnosta jej nie dojrzy )
A jak znajdziesz zdrowe 1,6 8V z Vitary to odpadną Ci przeróbki miski olejowej i aparatu zapłonowego.
Połowa chłopaków na forum ma 1,6 powstawiane.
Tak, to jest G13BA, przeróbek nie byłoby żadnych, kwestia poskładania osprzętu i podstawowego serwisu.
Nie, nie masz w tej chwili G13B, tylko G13BA; G13B to był silnik dohc montowany w swifcie gti (ta legendarna szlifierka), w samuraiach fabrycznie nie występowały.
Tak, to jest G13BA, przeróbek nie byłoby żadnych, kwestia poskładania osprzętu i podstawowego serwisu.
Nie, nie masz w tej chwili G13B, tylko G13BA; G13B to był silnik dohc montowany w swifcie gti (ta legendarna szlifierka), w samuraiach fabrycznie nie występowały.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum