I tak cały czas mam problem czy to nie fejk, silnik wyciągarki to silnik bocznikowy, wieć nie przekręci, ale oporność uzwojeń jest przystosowana do 12V więc powinna się grzać mocniej.
Kostuch co o tym sądzisz? Bo już dużo nie pamiętam ze szkoły :) :) :)
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
I tak cały czas mam problem czy to nie fejk, silnik wyciągarki to silnik bocznikowy, wieć nie przekręci, ale oporność uzwojeń jest przystosowana do 12V więc powinna się grzać mocniej.
Kostuch co o tym sądzisz? Bo już dużo nie pamiętam ze szkoły :) :) :)
Ja już nawet nie pamiętam kiedy chodziłem do szkoły, a ty takie pytania...
Mimo demencji wiem jednak, że to nie silnik bocznikowy tylko szeregowy.
A jak jest szeregowy, to z natury rzeczy nieobciążony ma tendencję do rozbiegania (przekręcić to się można w łóżku na bok )
Ale to nie problem, bo i tak jest wstępnie obciążony przekładnią.
Grzać się za to będzie "jak cholera", z powodu że:
I=U/R
oraz
Q=I^2*R*t
Czyli ciepło będzie proporcjonalne do dwa razy większego prądu podniesionego do kwadratu.
Mój ma zasilanie laboratoryjne i też się zgrzeje jak 24m liny wciągnie.po rozbiórce tego stwierdzam że nie jeden silnik widziałem ale takiego gówna nigdy. Chodzi to firmęDW. Miedz na uzwojeniach jest blada jak ja po dwudniowym weselu. Lakier na uzwojeniach to trzeba mieć miernik do lakieru samochodowego. Ogólnie China aż śmierdzi. Gadałem z gościem który mi do firmy przewija różne silniki i stwierdził że po kombinuje jak mi go szlag trafi
alternator jest 12V, instalacja auta ciągnie z jednego aku, winda ma opcje z 12V lub 24V - przełączane guzikiem. Drugi aku zdaje się dopina tylko winde(ale nic sobie uciąć niedam) Domyślnie 24V dostępne jedynie przy zwijaniu i instrukcja mówi, ze tylko pod obciązeniem.
W jaki sposób rozwiązane jest ładowanie nie zagłębiałem się, ale ładuje oba aku.
Po co to pudełko? zeby nie przerabiać całego auta na 24v lub nie dokładać 3-go aku jak mieliśmy ze spławikiem w Vitarze-Dla nie wtajemniczonych: 1 aku tylko do instalacji auta a kolejne 2 tylko do wyciągarki.
Blade uzwojenia to może być miedziowane aluminium.
Takie obtanienia robią np we współczesnych spawarkach. Nie zdziwiłbym się, jakby w chińskich silnikach również tak robili.
A ten magicbox to zwykły przełącznik akumulatorów z układu równoległego na szeregowy.
Przy szeregowym oczywiście nie będzie ładowania drugiego akumulatora, więc to taki trochę chwilowy dopalacz.
Pytanie też jak zachowuje się elektronika auta, jak przez moment rozepnie się akumulator przy działającym alternatorze. Widziałem już jak przy takiej akcji komputer szedł do krainy wiecznego błota
No i prawie 400$ za kilka styczników w ładnej obudowie to całkiem niezły deal.
Jakbym koniecznie miał kombinować, to kompromisowo wziąłbym trzy akumulatory 6V połączone szeregowo i podniósł napięcie ładowania na standardowym alternatorze.
Elektronika auta powinna wytrzymać 18V a winda nie byłaby gwałcona dwa razy większym napięciem. Ewentualnie trzeba by pomyśleć nad wymianą żarówek na ledy.
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Mar 2014 Posty: 652 Skąd: wyszków
Wysłany: 2016-11-17, 16:27
u mnie niestety na ostatnim rajdzie padła czerwona optima :/ na wolnych obrotach było 17,5 ładowanie , a woltomierza nie miałem i dopiero jak padł całkowicie akumulator to sprawdziłem ładowanie
_________________ samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
Odgrzeje :)
Temat ładowania jest ogarnięty, ładuje oba aku tylko jak nie pracuje wyciągarka na 24v, w momencie pracy brak ładowania alternatorem. Styki pomocnicze normalnie zwarte do ładowania na postoju wyciągarki. Cała pozostała instalacja pracuje na 12v (brak jakiś zakłóceń) Wyciągarka śmiga jak tralla :) Taki przełącznik można zmotać za jakieś 80-130zł. Ściągnięta cała lina z zaczepionym zblokowanym Patrolu, wyciągarka gorąca ale idzie jak szalona. Wszystko by grało tylko ile ten chiński silnik wytrzyma takich przeciągnięć ? 90% podciągnięć jest na jednej długości liny czasami krócej. Ale zdarzają się przeprawy na trzy, cztery przepięcia i tu jest problem bo czekanie aż ochłodnie traci sens.
No jak chcesz miec taki zestaw ktory smiga, to trzeba raczej kupic motor ktory sobie z tym daje rade, bez plakania ze drogo ;) Obecnie ludzie ktorzy maja 24v gigglepiny lub hornety to wlasnie na silnikach BM albo OX od red wincha.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum