Wysłany: 2018-06-07, 16:08 Brzeczy pod samurai 1.3
Witam jestem nowym nabywcą samurai 90r 1.3 51kw
Prawdopodobnie z reduktora dochodzą dźwięki jak bym puszki
autem ciągnął badz śrubki... dzieje się tak przy większej prędkości głośniej przy przyspieszaniu ciszej po odpuszczeniu gazu, po wrzuceniu na luz i toczeniu się przestaje w okolicach 20-25km/h
Na pozycji N na postoju po wbicu 1.2.3 przy lekkim gazie zaczyna brzeczec
4.5 już bez dodawania gazu brzeczy . Co to może być ?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2018-06-07, 21:55
a może to być np. metalowy kołnierz ochronny na wale skrzynia - reduktor, od strony wieloklinu czyli tego co wchodzi do skrzyni. Jeśli hałas to jedyne objawy to raczej to. Jeśli jeszcze wibracje to może któryś krzyżak wypolerował igiełki i brandzluje już po szklance jęcząc z zachwytu.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
To taki dźwięk jakby dzwonilo większy pęk kluczy bez wibracji gałki biegów stoją nic nie wibruje . Reduktor też nie wibruje i osłony wszystkie przemacalem coś ram w środku musi się klepać
Na reduktoze na N wymacalem wszystko dookoła leżąc pod autem ewidentnie słychać to z reduktora żadne osłony nie trzepia bieg N5
Chciałbym zaznaczyć ze dopiero co zaczynam się bawić . A informacji na takie dźwięki na forum nie znalazłem
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2018-06-07, 22:31
Areku napisał/a:
ewidentnie słychać to z reduktora
No to co tu dalej teoretyzować. Możesz jeszcze ewentualnie sprawdzić czy olej jest tudzież wymienić na taki i ta tyle ile być powinno, ale pewnie bez wyjęcia reduktora na stół się nie obejdzie.
Wałek to raczej wyje, a nie dzwoni jak pęk kluczy, ale może jakiś ząb się telepie albo kulka z łożyska :D
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Ostatnio zmieniony przez SamNaSamZSam 2018-06-07, 22:48, w całości zmieniany 1 raz
Także sprawdzę ten olej chodź reduktor suchy jest ... A potem lepiej na moim poziomie wiedzy kupic reduktor i wymienić bo jak widziałem film na yotube to mnie to przerosnie z naprawą .
Stetoskop się przydaje do takich badań. Drogi nie jest.
U mnie jak zaczęło stukać, to się okazało że parę zębów się wykruszyło
W razie czego mogę dać namiar dostawcę nowych flaków reduktora (fabrycznie nowych a nie dwudziestoletnich).
U mnie dzwoniło i wibrowało a winne były dzwonieniu te podkładki na wałku miały wyjechane wżery prawie na połowę ggubości, o wałku nie wspomnę poprzednik jeździł na emulsji. Remont kapitalny +4.16; daje około 2500 z własnæ robotą aha jeszcze głòwną choinkę miałem w kiepskim stanie - poratował mnie lepszą Zawias
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum